הוכרזו: Google Pixel 2 ו-Pixel 2 XL – עם מסך OLED ו-Android 8 Oreo

Google Pixel 2 XL (תמונה: גוגל) Google Pixel 2 XL (תמונה: גוגל)

גוגל ערכה הערב (ד’, 4.10) את אירוע החומרה השנתי שלה בסן פרנסיסקו, בו חשפה באופן רשמי את זוג מכשירי הדגל החדשים שלה לשנה הקרוב, אלו הם דגמי ה-Google Pixel 2 וה-Pixel 2 XL. שני הסמארטפונים החדשים יהיו לראשונים של החברה אשר מגיעיםעם מערכת ההפעלה Android 8.0 Oreo באופן מובנה, אולם לא מדובר בדגמים הראשונים שיריצו את הגרסה החדשה, זו שוחררה באופן רשמי לפני כחודשיים ומותקנת כעת על כ-0.2% מהמכשירים מבוססי אנדרואיד.

עם פתיחת האירוע, הציג ריק אוסטרלו, סגן נשיא חומרה בגוגל, את החזון החדש של החברה דרכו נעשה שילוב בין חומרה ותוכנה, למידת מכונה (Machine Learning) ובינה מלאכותית (AI). חזון זה מגיע גם למכשירי סדרת הפיקסל 2 עם פונקציית Now Playing המזהה את המוסיקה המתנגנת ברקע באופן אוטומטי, התראות המופיעות על מסך הנעילה הפועל תמיד, שיפורים בעוזרת הקולית Google Assistant וכן זיהוי מדויק של לחיצה על מסגרת המכשיר הרגישה למגע לשם הפעלתה.

גוגל ערכה מספר שינויים בתצוגת מערכת ההפעלה בהשוואה לזו שהייתה זמינה בדור מכשירי הפיקסל הראשון. פס החיפוש במנוע של גוגל עובר כעת לחלקו התחתון של המסך וזמין כוידג’ט קבוע ולא רק נשלף מחלקו השמאלי. המעבר לחלקו התחתון של מסך המכשיר מאפשר גישה נוחה יותר לחיפוש ובחלקו העליון של המסך מופיעות כעת הודעות דרך וידג’ט מידע חדש.

הצד טכני

המפרט הטכני של שני הדגמים החדשים בסדרת הפיקסל 2 זהה, פרט לגודל המכשירים הפיזי וגודל המסך וכן הסוללה. שני הדגמים מציעים מעבד מתומן ליבות המשולב בפלטפורמת Snapdragon 835 מבית קוואלקום, זיכרון 4GB RAM, רכיבי אחסון של 64 או 128 גיגה-בייט ותצוגה הפועלת תמיד.

דגם ה-Pixel 2 משלב תצוגת OLED בגודל 5 אינץ’ המציעה רזולוציית Full HD בפריסה של 1080×1920 ובפורמט 16:9, בעוד דגם ה-Pixel 2 XL משלב תצוגת P-OLED בייצור LG המגיעה בגודל 6 אינץ’ ומציעה רזולוציית +Quad HD בפריסה של 1440×2880 פיקסלים בפורמט 18:9. את תצוגות שני הדגמים מכסה גוגל בזכוכית המגן Gorilla Glass 5.

מערך המצלמות במכשירים החדשים זהה גם כן ומציע מצלמת 12.2 מגה-פיקסל בגב המכשירים עם זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (Dual Pixel PDAF) ופוקוס לייזר, מייצב תמונה ווידאו אופטי ודיגיטלי (OIS+EIS), מפתח צמצם f/1.8 ואפשרויות צילום וידאו ב-4K ב-30 פריימים בשנייה וצילום בהילוך איטי ב-240 פריימים בשנייה באיכות HD 720P או 120 פריימים בשניה באיכות Full HD 1080P. מצלמת הסלפי במכשירים מציעה חיישן 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 ואפשרות לצילום וידאו באיכות Full HD.

אף שלא שילבה במכשירים מערך צילום כפול כפי שעשו חלק השחקניות הגדולות בשוק המובייל, מציגה גוגל אפשרות לצילום תמונות הפורטרייט המסוגלות לטשטש את הרקע סביב מושא הצילום. בגוגל טוענים כי היכולות שנוספו למצלמה החדשה בצד התוכנה מאפשרות להשיג תוצאות גבוהות במיוחד בצילום תמונות פורטרייט וכי זה יתאפשר גם דרך מצלמת הסלפי במכשירים. עוד תוספת שתגיע למכשירים בהמשך, ככל הנראה דרך עדכון תוכנה, תאפשר הצבת דמויות (אמוג’י) בתצוגה המקדימה בתמונה לצורך אפקט מציאות רבודה בעת הצילום. אפקט זה ניתן יהיה לצפיה גם בתוצאה הסופית של התמונות.

סוללת ה-Pixel 2 מגיעה בקיבולת של 2,770mAh בעוד סוללת ה-Pixel 2 XL מציעה קיבולת של 3,520mAh. בגוגל מציינים כי סוללות המכשירים תומכות בטעינה מהירה, כך שתספיק טעינה בת 15 דקות על מנת לקבל עד 7 שעות עבודה עם כל אחד מהסמארטפונים.

שני הדגמים תומכים בבלוטות’ 5.0 + LE וב-WiFi מתקן 802.11ac ומציעים מחבר USB-C לטעינה והעברת נתונים, כאשר זה ישמש גם כמחבר אוזניות, שכן דגמי הפיקסל 2 לא כוללים את שקע ה-3.5 מ”מ הסטנדרטי. מתאם לשקע הסטנדרטי דרך חיבור USB-C יגיע עם החבילה. דגמי הפיקסל 2 תומכים גם בתקן IP67 לעמידות בפני מים ואבק, זאת בדומה למכשירי סדרת האייפון 8. כמו כן, מציעים שני הדגמים מערך רמקולים סטריאופוני.

פרט חשוב שלא זכה להתייחסות רבה מצידה של גוגל במהלך האירוע נוגע לשילובו של כרטיס ה-eSIM במכשירים. על פי אתר החברה, זמינה אפשרות להזנת כרטיס מסוג nanoSIM גם כן, ובמעמד רכישת המכשירים קיים דגם אשר מגיע ללא כרטיס SIM מובנה ומוגדר כפתוח לשימוש (Unlocked).

Google Pixel 2 (תמונה: גוגל)
Google Pixel 2 (תמונה: גוגל)

זמינות ומחירים

דגם ה-Google Pixel 2 יוצע למכירה מוקדמת דרך חנות האינטרנט של גוגל כבר היום, וצפוי להגיע ללקוחות הראשונים ב-17 באוקטובר. מחירו של המכשיר יחל ב-649 דולר עבור גרסה הכוללת רכיב אחסון בנפח 64 גיגה-בייט, כאשר עבור שדרוג נפח זיכרון האחסון ל-128 גיגה-בייט ישלמו הלקוחות 749 דולר.

דגם ה-Google Pixel 2 XL מוצע למכירה מוקדמת היום גם כן וצפוי להגיע ללקוחות הראשונים רק בחודש נובמבר (6-7 שבועות מהיום לפי אתר גוגל). מחירו של המכשיר מתחיל ב-849 דולר, כאשר תמורת מחיר זה יקבלו הרוכשים רכיב אחסון בנפח 64 גיגה-בייט. עבור דגם ה-128 גיגה-בייט תבקש גוגל 100 דולרים נוספים, כך שהמחיר יקפוץ ל-949 דולר.

error


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים