חברת NVidia מנסה להפוך למעצמת בינה מלאכותית

חברת נווידיה (Nvidia) המארחת של כנס GTC (ר”ת GPU Technology Conference) בבייג’ין, מנסה להפוך את עצמה לחוד החנית ולתקן בתחום הבינה המלאכותית ולהיות הכוח המרכזי בתחום כאשר היא מתמקדת בשוק הסיני. תחום החישוב העצבי שמוכר יותר תחת ההגדרה “בינה מלאכותית” הוא אחד התחומים החמים והמתפתחים ביותר בעולם נכון לרגע זה במגוון ישומים, החל ממכוניות אוטונומיות ועד לרחפנים שמסוגלים לזהות את הסביבה ולנווט בה.

בשוק של היום חברת נווידה זוכה לתחרות בארה”ב מצידה של גוגל, שפיתחה מעבדי TPU (ר”ת Tensor Processing Unit) יעודיים משל עצמה לתחום הבינה המלאכותית וגם מצידה של מיקרוסופט, שמשתמשת במעבדי FPGAs (ר”ת field programmable gate arrays) של חברת אינטל לתחום הבינה המלאכותית שלה.

לאור זאת, נווידיה מסתכלת לצד השני של האוקיינוס ומתמקדת בסין, בכנס GTC נווידיה כינסה את ענקיות מחשבון הענן הסיניות עליבאבא (Alibaba), ביידו (Baidu) וטנסנט (Tencent) בתקווה לקבל עליונות בתחום הבינה המלאכותית בסין באמצעות שימוש בשותפות הסיניות שיש לחברה כמו לנובו (Lenovo) ו-וואווי (Huawei) ולהתבסס בצורה חזקה בשוק הסיני העצום.

נווידיה מקדמת את שרתי ה-HGX של החברה המבוססים על 8 כרטיסי עיבוד עם ליבת ה-Volta החדשה בעלת הביצועים המשופרים לעומת הדור הקודם שלה, כאשר בפועל היא אחת המיצרניות הגדולות של מערכות השרתים בתחום הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית.

עיצוב שרת HGX של נווידיה
עיצוב שרת HGX של נווידיה

תחום הבינה המלאכותית הוא תחום שנפוץ היום יותר ויותר כאשר חברות רבות מנסות להתקדם בפיתוחי התוכנה אליו. נווידיה, בתור יצרנית חומרה, אינה מנסה להתחרות בתחום הפיתוח אלא להיות התשתית ולתקן בו משתמשים לצורכי החישוב בתחום הבינה המלאכותית שדורשים כוח עיבוד רב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים