המהפך בעיצומו: רווח שיא לאינטל מזניק את המניה לשיא של 17 שנה

אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

מזה זמן רב מנסה אינטל לנתק את התלות המוחלטת בייצור שבבי PC. האסטרטגיה הראשית של המנכ”ל, בריאן קרזניץ’, היא לחדור לכל תחום אפשרי בעל פוטנציאל שיוכל לפצות על החולשה של מכירות ה-PC בעולם. הדו”ח לרבעון השלישי שפרסמה החברה ביום חמישי האחרון, היווה מעין סמן עבור המשקיעים שהאסטרטגיה הנ”ל מתחילה לעבוד (גם אם קצת מאוחר יחסית ללו”ז המתוכנן).

בהתאם לכך, בכותרת המצגת למשקיעים כותב המנכ”ל כי עתה ההכנסות שנובעות מתחומי הדאטה (Data-Centric לעומת PC-Centric וללא חטיבת מק’אפי) עומדות על 45% מסך ההכנסות, זאת לעומת 30% ב-2012. תהליך האיזון בין התחומים אינו בא על חשבון יצירת שיא חדש ברווחי אינטל.

ברבעון השלישי הכניסה אינטל 16.1 מיליארד דולר, יותר מהציפיות. בשורה התחתונה הרוויחה אינטל 4.5 מיליארד דולר שהם 94 סנט למניה, הרבה יותר מהתחזיות ל-80 סנט בלבד. זה לבדו הספיק כדי להרים את מניית החברה ב-7.4%, שיא חדש ברמת מחיר שלא נראתה מאז ימי התפוצצות בועת ההיטק של שנת 2000.

מניית אינטל לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי (תמונה: Google Finance)
מניית אינטל לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי (תמונה: Google Finance)

בחלוקה לסגמנטים: חטיבת שבבי השרתים (שאינטל תולה בה את תקוותיה להיחלץ מהתלות ב-PC) הכניסה 4.9 מיליארד דולר, גידול של 7% משנה שעברה. זו רמת צמיחה סבירה בלבד שכן בעבר סברה אינטל שהצמיחה בתחום זה תהיה דו ספרתית לאורך זמן, אך במשך כמה רבעונים הצמיחה בה איכזבה קשות. בשיחת המשקיעים חזר שוב המנכ”ל על כך שהוא חושב שעוד נראה צמיחה של לפחות 10% לאורך זמן. זאת כל עוד גוגל, פייסבוק, אמזון ומיקרוסופט ימשיכו לבנות עוד ועוד חוות שרתי ענן.

חטיבת ה-IoT גדלה ב-23% והכניסה 849 מיליון דולר, אך הכוכבת הגדולה מבין כולן היתה חטיבת ייצור שבבי הזיכרון. זו הכניסה 891 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת אשתקד. לעומת כל אלו חטיבת שבבי ה-PC נראית חיוורת במיוחד עם 0% צמיחה שרק מדגישה את הצורך של אינטל “להיפרד כידידים”. האמת, ש-0% זה נתון לא רע בכלל, כי לפי gartner משלוחי ה-PC נשחקו בעוד 3.6% ברבעון זה. למרות שההכנסות זהות לשנה שעברה, הצליחה אינטל להוציא ממנה רווח תפעולי של 300 מיליון דולר יותר לעומת שנה שעברה, מה שמעיד על התיייעלותה.

קצת על מובילאיי

המיזוג של אינטל עם מובילאיי הושלם 4 חודשים לפני היעד. כרגע אינטל לא משלבת את מובילאיי בדיווח עם החטיבות הרגילות, אך במצגת המנכ”ל צירפה אותה לחטיבת ה-IoT. שם היא הוסיפה 39 מיליון דולר לרווח התפעולי, אך מוסיפה הערה לפיה ספגה הורדת ערך של 27 מיליון דולר בגין התאמות שווי מלאי.

לא סתם שילמה אינטל פרמיה נאה עבור רכישת מובילאיי. היא לא מבזבזת זמן ושולחת את מובילאיי לסגור לה חורים בעולם הרכב האוטונומי (והתגאתה בשותפות החדשה עם Waymo בדו”ח). כאמור, הכל כדי להשיג את דריסת הרגל המהותית שהיא מחפשת כדי לצאת ממשבצת ה-PC. תהליך השינוי של אינטל בשיאו, זו הכותרת של הדו”ח הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים