גרסת המפתחים של אנדרואיד 8.1 מעידה על אפשרות סנכרון SMS עם מחשבים מבוססי Chrome OS

אנדרואיד 8.0 אוראו (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אנדרואיד 8.0 אוראו (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

גוגל הציגה גרסת הדגמה ראשונה של אנדרואיד 8.1 עבור מפתחים בשבוע שעבר ומתוך קוד מערכת ההפעלה זוהתה אפשרות חדשה שעשויה להעיד על כוונותיה של גוגל לספק שילוב טוב יותר בין אנדרואיד ומערכת ההפעלה למחשבים Chrome OS. חבילת קבצים חדשה שנמצאה על-ידי אתר Ars Technica ועונה לשם “SMSConnectPrebuilt” מציגה אפשרויות לסנכרון הודעות SMS בין מכשירים מבוססי אנדרואיד ומחשבים מבוססי Chrome OS.

הדיווח מציין כי הפעלת האפשרות מכניסה את המשתמשים לתהליך בשם SMS Connect דרכו ניתן לקשר בין הסמארטפון למחשב, וכי זה קיים כבר בשתי הפלטפורמות, אם כי לא ניתן למימוש בפועל. עוד מוסיף הדיווח כי השימוש בפונקציית SMS Connect ככל הנראה מיועדת עבור מכשירי ה-Pixel של גוגל בלבד בשלב זה.

תהליך הפעלת SMS Connect באנדרואיד 8.1
תהליך הפעלת SMS Connect באנדרואיד 8.1 (מקור: Ars Technica)

חיבור בין פלטפורמות

גוגל החלה לא מכבר בתהליך לשינוי הדרך בה מתייחסת החברה למוצרי חומרה אותם היא מפתחת. סדרת הנקסוס לא מציגה עוד דגמים חדשים ובגוגל התמקדו בפיתוח מכשירים למותג ה”פיקסל”, הן בצד הסמארטפונים והן בצד המחשבים הניידים. האחרונים בין המכשירים שחשפה החברה היו סדרת ה”Pixel 2” המבוססת על אנדרואיד וה”Pixel Book“, אשר מבוסס על Chrome OS. בשני המקרים שמה גוגל דגש על רכיבי חומרה מובילים לצד שילוב טוב יותר עם צד התוכנה (מערכת ההפעלה).

מערכת ההפעלה Chrome OS עדיין רחוקה מלהיות פופולרית כמו ווינדוס, אך עדות הקוד החדש שהתגלה מעידה על תוכניותיה של גוגל להמשך פיתוח מערכת ההפעלה למחשבים תוך שילוב טוב יותר של זו עם מכשירי הסמארטפון מבוססי אנדרואיד.

אופי פעולה זה דומה מאוד לזה של אפל, המאפשרת מזה מספר שנים קישור עמוק בין מערכות ההפעלה השונות שלה (iOS ו-Mac OS), כולל גם פונקציית SMS בעל אופי דומה. מיקרוסופט, מצידה, עובדת במרץ על מנת להפוך את אנדרואיד ו-iOS לפלטפורמות נוחות יותר לעבודה מול מערכת ההפעלה ווינדוס 10, זאת דרך שילוב אפליקציות, שירותי ענן, לאנצ’רים ואת העוזרת החכמה קורטנה, במערכות ההפעלה המובילות כיום בתחום המובייל.

אנדרואיד 8.1 צפויה להגיע לציבור הרחב בחודש דצמבר הקרוב, אז נדע האם גוגל תפעיל את האפשרות החדשה או שמא תדחה את הפעלתה לגרסאות מאוחרות יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים