גאדג’טי מסקר: Google Home mini – כרטיס הכניסה שלכם לעולם הרמקולים החכמים

Google Home Mini (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי) Google Home Mini (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

לפני קצת פחות משנה סקרנו באתר את ה-Google Home – רמקול חכם המריץ את העוזרת האישית של גוגל. מאז, שוק הרמקולים החכמים התבגר והתווספו לקטגוריה זו עוד מספר רב של מוצרים, חלקם יקרים וחלקים זולים יותר. לאחרונה גוגל צירפה שני שחקני חיזוק לארסנל הרמקולים החכמים שלה: ה-Google Home Max האמור לשמש כרמקול איכותי ברף העליון (ועימו מגיע גם תג מחיר תואם) ולצידו ה-Google Home mini שעתיד לסייע לעוד משתמשים לאמץ את המוצרים הללו הודות לתג המחיר הנמוך שלו (49 דולר).

בסקירה הבאה לקחנו את ה-Google Home mini לבדיקה מעמיקה ובה בחנו האם הרמקול החדש יכול להיות מוצר הבסיס המהווה כניסה לקטגוריה עבור כל מי שרוצה להכניס רמקול חכם לביתו, והאם המחיר הנמוך שלו לא פוגע בחוויית המשתמש. כל התשובות בסקירה הבאה.

עיצוב

ה-Google Home mini אמור להיות הקטן בסדרת המכשירים של גוגל והוא אכן בעל מידות מצומצמות למדי.  הרמקול מגיע בעיצוב של דיסקית שמנמנה המכוסה בד בחלקה העליון והקדמי בעוד שחלקה התחתון עשוי גומי לשיפור האחיזה. בחלקו האחורי ישנו מתג שמאפשר לבטל את ההאזנה המתמדת ולהבטיח, אולי רק בתיאוריה, שגוגל לא מאזינה לכם.

מבחינת העיצוב גוגל עשתה פה עבודה טובה למדי ויצרה רכיב חמרה שניתן למקם בכל חלק בבית ללא יותר מידי חרטות. אם נקביל אותו למתחרה “הגדול” שלו, ה-Amazon Echo Dot, קל להבחין כי גוגל, לעומת אמזון, השקיעה בעיצוב הסופי של ה-Google Home mini ולא גרמה לו להיראות כמו מכשיר מתועש וללא חן. אסור להפחית בחשיבות של נושא זה מאחר שהרמקולים החכמים אמורים להיות בקדמת הבמה במיקומים בולטים בבית ולכן העיצוב הנעים של ה-Google Home mini מספק לו בעינינו נקודות זכות משמעותיות.

Google Home Mini מול Amazon Echo Dot (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)
Google Home Mini מול Amazon Echo Dot (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

הבד העוטף את הרמקול כולו נעים מאוד למראה (ולמגע) ומסתיר תחתיו ארבע נורות LED קטנות שמעניקות חיווי על המצבים השונים הזמינים ב-Google Home mini. בהתבסס על נורות אלה אפשר להבין אם הרמקול נמצא בהאזנה, מה עוצמת השמע ועוד. בשני צידיו ישנם “כפתורים” וירטואלים שלחיצה עליהם מורידה או מעלה את עוצמת השמע.

הדבר היחיד שהפריע בעיצוב הוא העובדה שאותן נורות מופנות כלפי מעלה וקשה מאוד לראות את מצבן ברגע שיושבים בגובה המקביל ל-Google Home mini. כך למשל, אם תשבו על הספה והרמקול ימוקם על המזנון, לא בטוח שתוכלו לראות את הנורות דולקות כסימן לכך שהמכשיר אכן שמע אתכם. ה-Google home הקודם הגיע עם משטח מגע וחיווי נוטה במעט שמאפשר לראות גם מרחוק את נורות ה-LED.

שמע

אחת השאלות הגדולות שעלו בעת ההכרזה על ה-Google Home mini נגעה לאיכות הרמקולים והמיקרופונים המובנים בו והאם הם מספקים את העבודה. הרמקולים של ה-Home mini אכן עושים את העבודה ויצליחו לגרום לכם לשמוע באופן ברור וחזק את העוזרת האישית של גוגל. בתקופה הסקירה ניסיתי לשמוע מוזיקה דרכם והתוצאה הייתה אפילו סבירה, אך חשוב להדגיש כי הרמקולים של ה-Google Home mini לא מיועדים לכך באמת.

Google Home Mini (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)
Google Home Mini (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

ועוד משהו קטן – גוגל לא כללה בדגם הנ”ל תמיכה בחיבור כבל אודיו שמאפשר חיבור של ה-Google home mini לרמקולים אחרים חזקים יותר. צעד מאוד מוזר ותמוה שכן לו היתה החברה בוחרת להוסיף חיבור שכזה, ה-Google home mini יכול היה להתחבר לרמקולים חיצוניים חזקים יותר ובכך לקבל חיזוק משמעותי בנקודה שבה הוא לא מצטיין.

בעוד שהרמקולים לא השאירו רושם מלהיב במיוחד, דווקא המיקרופונים של ה-Google Home mini עשו עבודה טובה למדי. החלפתי את המיקום של ה-Google home הרגיל שלי ומיקמתי במקומו את ה-Google Home mini. למרבה השמחה לא נאלצתי לצעוק או לשנות את עוצמת הדיבור לעוזרת האישית. ה-Google home mini הוצב במקום מרכזי בסלון והצליח לקלוט את פקודת ההפעלה (Hey Google) ללא קושי.

Google Home Mini מול Google Home (צילום: אורי אליאבייב, גאדג'טי)
Google Home Mini מול Google Home (צילום: אורי אליאבייב, גאדג’טי)

Google Assistant

בסקירה הנ”ל איני מתעמק יתר על המידה ביכולות של ה-Google Assistant מאחר ועסקנו בה בסקירה של הדגם הקודם. יתרה מכך, העוזרת האישית של גוגל דואגת להתעדכן ולקבל יכולות חדשות ומדובר על מוצר בפני עצמו שמפתח ללא קשר בהכרח לחומרה עליו הוא רץ.

נקודה חשובה שיש לציין היא שה-Google Assistant החלה להתממשק עם מגוון רחב וגדול יותר של מוצרים חכמים, מה שמאפשר לקחת את ה-Google Home mini לקצה ובעצם להפוך אותו למרכז בקרה חכם שמנצח על כל המכשירים החכמים בבית. השימוש בעוזרת האישית בכלל וב-Google Home mini בפרט הרבה יותר מהנה ברגע שישנם מוצרים חכמים עליהם ניתן לשלוט בעזרת פקודה קולית.

סיכום

ה-Google Home mini הוא מכשיר מרשים שמצליח לספק תמורה מאוד טובה למחיר שלו (49 דולר). באריזה קטנה אנחנו מצליחים לקבל רמקולים טובים, מיקרופונים מצוינים ואת הבינה המלאכותית הכי מתקדמת של גוגל – ה-Google Assistant. אנחנו צועדים לקראת עתיד בו רמקולים חכמים ועוזרות אישיות יהפכו לחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מכל בית וה-Google Home mini מצליח להיות מאוד משמעותי בחזון הזה. אם אתם רוצים לעשות את צעדיכם הראשונים בתחום או אפילו אם אתם חובבים של בתים חכמים, ה-Google Home mini הוא מוצר מעולה להתחיל איתו.

תודה לאבישי פריז על השאלת המכשיר, בקרו בקבוצה בנושא עוזרות חכמות בפייסבוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים