סמסונג חושפת פרטים על Z-SSD: הדור הבא של כונני ה-SSD

חברת סמסונג (Samsung) שחררה מסמך טכני (PDF) הנוגע לכונן SSD חדש מדגם SZ985 שישתמש בטכנולוגיית Z-NAND של החברה, שנועד להתחרות בכונני ה-SSD של אינטל מסוג Optane ולספק זמני אחזור נמוכים במיוחד יחסית ל-SSD רגיל.

חברת אינטל (Intel) שחררה לא מזמן את כונן ה-900P לשוק הביתי הגבוה וכונני ה-P4800X החדשים לשוק המסחרי כאשר שניהם משתמשים בטכנולוגיית ה-3D-XPoint, שנתנה לשני הכוננים ביצועים עדיפים פי כמה על פני כונני SSD רגילים. כעת סמסונג מתכוננת להתחרות ב-3D-XPoint של אינטל עם כונני Z-SSD.

הכונן החדש של סמסונג ישתמש בטכנולוגיית ה-Z-NAND של החברה שצפויה להיות מבוססת על זיכרון SLC (ר”ת Single Level Cell) “חד שלבי” ישן יותר לעומת זיכרון ה-MLC ה”רב שלבי” או ה-TLC ה”תלת שלבי” בהם משתמשים כונני SSD כיום. אולם כאן גם נמצא היתרון של סמסונג.

בעוד שה-MLC ו-TLC נועדו להוריד את מחירי כונני ה-SSD לעומת שימוש ב-SLC יקר יותר, כונן ה-Z-SSD יתעדף ביצועים על מחיר ויגיע עם בקר חדש של סמסונג שיאפשר ל-Z-NAND להגיע לזמני אחזור נמוכים פי כמה מ-SSD רגיל ולרמה של עד 20μs (מיקרו-שניות), לעומת ה-10μs בכונני ה-Optane של אינטל. זאת לעומת זמן אחזור של 120μs בכונן NVMe SSD רגילים.

סמסונג SZ985אינטל Optane P4800X
טכנולוגיהZ-NAND3D XPoint
קריאה רנדומלית750K IOPS550K IOPS
כתיבה רנדומלית170K IOPS550K IOPS
רוחב פס קריאה3.2GB/s2.4GB/s
רוחב פס כתיבה3.2GB/s2.0GB/s
זמן אחזור קריאה12-20μs10μs
זמן אחזור כתיבה16μs10μs

אפשר לראות כי ה-Z-SSD של סמסונג טוב יותר מה-Optane של אינטל בחלק מהמקרים ופחות טוב באחרים, אבל הנקודה העיקרית היא העובדה שמדובר בטכנולוגיה “מוכחת”. בשוק היא תוכל להתחרות בכונני ה-Optane של אינטל ביתר קלות. ניתן לשער כי בדיוק כמו כונן ה-900P של אינטל, גם השוק הביתי יקבל כונני Z-SSD בשלב כלשהו, ובכל מקרה העובדה כי יש תחרות בין יצרניות רק יכול לגרום להורדת המחירים של הכוננים בהמשך הדרך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים