גרסה חדשה ל-Face ID עשויה לאפשר זיהוי פנים של מספר משתמשים שונים

Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל) Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל)

הפיצ’ר הבולט ביותר שהוצג בספטמבר האחרון יחד עם מכשיר הפרימיום Apple iPhone X היה, כמובן, Face ID – טכנולוגיית זיהוי הפנים הביומטרית בתלת מימד, עימה לקחה היצרנית סיכון משמעותי כאשר החליטה להסתמך עליו בלבד ולהותיר מאחור את קורא טביעות האצבע Touch ID. כאשר החל אייפון X להגיע לרוכשיו בתחילת החודש שעבר, ניתן היה לראות כי בניגוד לזיהוי הביומטרי Touch ID שאיפשר להכיל עד ל-5 טביעות אצבע של אנשים שונים על גבי מכשיר האייפון, עם Face ID ניתן לסרוק אך ורק את פניו של משתמש בודד.

כעת מספק התייחסות ראשונה לנושא סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, קרייג פדריגי (Craig Federighi), שמוסר בראיון כי Face ID כמו גם Touch ID יועדו בפיתוחם לשימוש של משתמש יחיד בלבד. על פי פדריגי, אפל מעולם לא התכוונה שמספר משתמשים שונים יוכלו לפתוח את נעילתו של מכשיר אייפון יחיד באמצעות קורא טביעות האצבע, אלא שהמשתמש יוכל לשלב מספר אצבעות שונות המסוגלות לפתוח את האייפון שבבעלותו.

Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)
Face ID ב-iPhone X (מקור: apple.com)

וכך לטענת הבכיר ביצעה אפל גם עם Face ID, שכן פלטפורמה זו מאפשרת לסרוק את פניו של משתמש יחיד בלבד. עם זאת, פדריגי מוסר כי באפל מקשיבים לפידבק של המשתמשים ויקחו זאת בחשבון בתוכניות לפיתוח העתידי של Face ID. בהתאם לכך, ייתכן ובגרסאות החדשות לטכנולוגיית הזיהוי הביומטרי המתקדמת, יוכלו מספר משתמשים שונים לפתוח את מכשיר האייפון באמצעות זיהוי הפנים בטכנולוגיית Face ID.

מדברי קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, בתרגום חופשי לעברית:

בשלב הנוכחי אנו ממקדים את Face ID לאימות וזיהוי של משתמש יחיד. אפילו התמיכה בטביעות אצבע מרובות ב-Touch ID יועדה על מנת לאפשר למשתמש אייפון יחיד לפתוח את נעילת המכשיר עם האצבע והאגודל בכל יד, לא על מנת לאפשר למספר משתמשים גישה. אנו בהחלט נזכור את הפידבק שלכם בשלב בו נחליט על תוכניותינו העתידיות ל-Face ID.

ראוי לציין כי בזמן שעבור משתמשי האייפון X ייתכן כי לא מדובר בבעיה כה משמעותית, הדבר עשוי להיות יותר מבעייתי עבור מכשירי האייפד. על פי אנליסט המובייל המוכר מינג-צ’י קאו, אפל מתכננת לשלב את Face ID במכשירי ה-iPad Pro 2018. במקרה שהיצרנית אכן תבצע זאת וגם במקרה זה תוותר כליל על Touch ID, תוך שהיא לא מאפשרת למספר משתמשים לפתוח את הטאבלט באמצעות הזיהוי הביומטרי – עשוי הדבר להפריע באופן מהותי למשתמשים.

בניגוד למכשיר האייפון, המהווה לסמארטפון אישי, האייפדים של אפל מהווים במקרים רבים כאמצעי צריכת מדיה ותוכן עבור משפחות שלמות הרוכשות את האייפד ככלי מולטימדיה עבור כל המשפחה. בהתאם לכך, הרחבת הפונקציונליות של Face ID לכמות רחבה יותר של משתמשים הינה ללא ספק הכרח עבור מכשירי אייפד עתידיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים