להסתכל לשוער בעיניים: אינטל תשיק טכנולוגיה חדשה בקלאסיקו הקרוב

ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו. צילום: La Liga ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו. צילום: La Liga

קצת יותר משנה לאחר שהשיקה את טכנולוגיית freeD במשחקי הליגה הספרדית, מתכוננת חברת אינטל להשקה נוספת שתשנה את הרגלי הצפייה בשידורי הספורט. במשחק הקלאסיקו שייערך במדריד ביום שבת הקרוב (23 בדצמבר), תציג אינטל לראשונה את Be the Player – תכונה משלימה של טכנולוגיית freeD הייחודית אשר פותחה במקור על ידי הסטארטאפ הישראלי ריפליי אותו רכשה ענקית השבבים בתחילת 2016.

באמצעות התכונה החדישה של טכנולוגיית freeD יוכלו הצופים בבית לקבל הילוכים חוזרים מנקודת מבטו של כל אחד מהשחקנים הנמצאים על המגרש. חוץ מלהכניס אותנו לנעליהם של מסי, רונאלדו ושאר השחקנים, תכונת Be the Player תוכל גם לקבוע בקלות אם היה או לא היה נבדל: המערכת תייצר קיר ויזואלי בקצה קו ההגנה ותקבע האם השחקן התוקף היה מעבר לו ברגע המסירה. כל זה יתאפשר הודות לעשרות מצלמות שהותקנו באיצטדיון, וללא צורך באבזור כלשהו של השחקנים באמצעים מיוחדים.

אלא לראותם בלבד

בשלב זה משמשת הטכנולוגיה של אינטל רק להעשרת חווית הצפיה במהלך השידור, ולא יהיה לה שימוש אחר או השפעה כלשהי על השיפוט במגרש. החל מהעונה הבאה ייעזרו שופטי הכדורגל בספרד במערכות וידאו תוך כדי משחק על מנת להכריע בסוגיות קשות, אך הטכנולוגיות של אינטל לא ייכללו בהן, אף על פי שהן מציגות יכולות גבוהות: כך היה למשל ביום ראשון האחרון כאשר המצלמה של אינטל הייתה היחידה שהצליחה לקלוט בעדשתה את השער החוקי של ברצלונה במשחקה מול דפורטיבו לה קורוניה – אותו פסל השופט בטענה שהכדור לא עבר במלוא היקפו את קו השער.

“אנחנו יכולים ללכת לכיוון של כלי עזר לשיפוט, אך באופן מכוון אנחנו מתמקדים בצד הויזואלי ובהעברת חוויה משלימה עבור הצופים”, כך מסר לנו הבוקר יונתן לוין, דירקטור בקבוצת הספורט של אינטל העולמית.

נכון להיום פועלת טכנולוגיית freeD של אינטל במספר מצומצם של איצטדיונים בספרד, ביניהם וונדה מטרופוליטנו וסנטיאגו ברנבאו במדריד והקאמפ נואו בברצלונה. ולדבריו של לוין, בעתיד הלא רחוק תשולב הטכנולוגיה באיצטדיונים נוספים המשרתים את הליגה הספרדית.

את תכונת Be the Player החדשה תוכלו לחוות יחד עם כ-650 מיליון צופים מכל העולם במהלך משחק הקלאסיקו שישודר ביום שבת בשעה 14:00 בערוץ One (אפיק 50 ב-HOT, yes ובסלקום TV).

השער שנפסל. צילום: La Liga
השער החוקי שנפסל. צילום: La Liga


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים