אפל מתנצלת על האטת המשאבים במכשירי אייפון ישנים ופותחת בתכנית הנחות על החלפת סוללות

iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת אפל פירסמה תגובה רשמית נוספת לנושא האטת המשאבים בדגמי אייפון ספציפיים לאחר עדכון גרסאות למערכת ההפעלה iOS, נושא אליו התייחסה החברה לראשונה בשבוע שעבר. באתר החברה הופיעו הסברים ממצים יותר לעדכונים שערכה החברה לצד התנצלות על כך שאפל לא תיקשרה את הנושא היטב עם משתמשיה.

אפל מדגישה באופן חד משמעי כי לא ביצעה את השינויים במערכת ההפעלה iOS אשר גורמים לחלק ממכשיריה, במצבים מסוימים בלבד, לבצע פעולות שיקלו על עומס האייפון על מנת לגרום למשתמשים לרוץ ולהחליפם בחדשים. “מעולם לא עשינו ולעולם לא נעשה דבר כדי לקצר את חיי המוצר של אפל, ולא נפגע בחווית המשתמש על מנת לגרום ללקוחותינו לבצע שדרוגים”, כך על פי דברי ההודעה באתר אפל.

הודעת החברה מגיעה לאחר מגוון דיווחים שהופיעו ברשת וגרמו ללקוחות החברה להאמין כי אפל אישרה כי האטה מכשירים בכוונה, ובהתאם לשמועות ארוכות השנים אודות האטת מכשירי אייפון עם יציאת דגמים חדשים על מנת לעודד קניה של דגמים חדשים. עוד בהסבר המקורי של החברה, ציינה אפל כי ניהול המשאבים החדש שהציגה עם גרסה iOS 10.2.1 של מערכת ההפעלה עבור מכשירי האייפון 6, אייפון 6 פלוס, אייפון 6S, אייפון 6S פלוס ואייפון SE נעשה רק כאשר זוהתה נקודה בה עלולים המכשירים להיכבות באופן פתאומי, וכי האטה זו לא בוצעה בכל רגע נתון במכשיר.

עם ההסבר המעודכן מרחיבה מעט החברה ומדגישה כי למרות שניהול המשאבים במערכת ההפעלה נעשה רק כאשר זיהתה המערכת מצב בו המכשיר עשוי להיכבות באופן פתאומי, ייתכנו מקרים בהם המשתמשים יחוו האטת ביצועים גם במקומות נוספים. בין אלו ניתן למצוא זמני טעינה ארוכים יותר לאפליקציות, ירידה בקצב הרענון בזמן גלילה או בחלק מהאפליקציות, הפחתת עוצמת הווליום הבוקע מהרמקולים, הפחתת עוצמת התאורה של המסך וצורך בטעינה מחדש של אפליקציות הרצות ברקע.

מתנצלת ומפצה

לאורך המכתב הפומבי שפירסמה באתר החברה, מוסיפה אפל פרטים רבים אודות סוללות הליתיום-יון במכשירים על מנת להסביר ללקוחותיה על קצב השחיקה של אותן סוללות לאורך זמן ולפי אופי השימוש וההטענה, זאת כגורם שהוביל לכיבוי הפתאומי של המכשירים בעבר והביא את אפל להציג עדכונים למערכת ההפעלה שינהלו את משאבי המכשיר טוב יותר במבצים אלו. נמליץ למי שמעוניין לדעת יותר בנושאי הסוללות לגשת לשני עמודים שהציבה אפל בנושא:

להסבר על סוללות ליתיום-יון ולמה אפל משתמשת בהן – לחצו כאן

להסבר על התיישנות הסוללות והגורמים הנלווים – לחצו כאן

על מנת לנסות ולרכוש את אמון לקוחותיה חזרה, תפתח החברה בתכנית חדשה דרכה תציע לכלל משתמשי מכשירי האייפון 6 ומעלה, שאינם נצמאים באחריות, הנחה עמוקה במחיר החלפת הסוללות. באפל מציינים הפחתה של 50 דולרים ממחיר של 79 דולר למחיר של 29 דולר.

ההפחתה במחיר החלפת הסוללות תחל לקראת סוף חודש ינואר 2018 והתכנית תימשך עד סוף 2018 ותהיה רלוונטית לכל לקוחות החברה בעולם. בשלב זה עדיין לא ניתנה התייחסות רשמית לתכנית ההנחות על הסוללות מהנציגויות המקומיות המייבאות את מכשירי החברה לישראל, אלו ככל הנראה יגיעו בהמשך.

לצד תכנית ההנחות על החלפת הסוללות, הודיעה אפל כי תשיק עדכון חדש למערכת ההפעלה iOS כבר בתחילת 2018, ודרכו תציג באופן שקוף יותר מידע אודות “בריאות” הסוללה על מנת לעדכן את משתמשי האייפון בנושא באופן שוטף.

עדכון (29.12) – מרשת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, נמסר כי החל מסוף ינואר 2018 ועד תום השנה תוענק הנחה לכל בעלי אייפון מדגם iPhone 6 ומעלה שמכשירם אינם באחריות ואשר זקוקים להחלפת סוללה לבצע החלפה בעלות מופחתת של 149 שקלים כולל מע”מ, זאת במסגרת התכנית החדשה של אפל לשנת 2018. ההנחה דרך חנויות רשת iStore.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים