אפל על הכוונת: וואווי שלחה 153 מיליון סמארטפונים ב-2017

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ענקית התקשורת ויצרנית הסמארטפונים וואווי (Huawei) רואה בכוונותיה את אפל וסמסונג, שתי השחקניות המשמעותיות ביותר בשוק הטלפונים שמצליחות גם לקחת הביתה את מירב הרווחים בתחום זה. כעת חושף מנכ”ל החברה הנוכחי, קן הו (Ken Hu) כי וואווי שלחה 153 מיליון סמארטפונים במהלך שנת 2017, תוך שהיא מצמצמת פערים מול אפל.

על פי סקר IDC האחרון, המשיכה וואווי להחזיק במקום השלישי בנתח שוק הסמארטפונים ברבעון השלישי של 2017, זאת עם נתח של 10.5% מהשוק לעומת 12.5% שהשיגה אפל באותו רבעון. התחרות הגדולה של וואווי מתרחשת בסין, שם מציבות השחקניות המקומיות תחרות עזה דרך תמחורים תחרותיים במיוחד. OPPO ו-Xiaomi השיגו יחדיו נתח של 15.6% מכלל שוק הסמארטפונים העולמי ברבעון השלישי, כך שתוכניותיה של וואווי להגדיל את הרווחיות של חטיבת המכשירים מתנהלת לאיטה על מנת שתוכל להתמודד עם התמחורים הנמוכים שמציעות השתיים.

סקר משלוחי סמארטפונים רבעון 3 לשנת 2017
מקור: IDC

מנכ”ל החברה מציין כי ב-2017 הוא מעריך שוואווי תציג הכנסות של כ-600 מיליארד יואן, הם כ-92.2 מיליארד דולר, כך שמדובר בעליה של 15% בהשוואה לנתוני החברה מהשנה הקודמת. אולם מדובר בהאטה משמעותית בדחיפת המכירות מעלה משנה לשנה, שכן בין 2015 ל-2016 הציגה החברה עליה של 32% בהכנסות. באשר לחטיבת המוצרים הצרכניים בחברה, מציין המנכ”ל כי זו תראה עליה של 30% בהכנסות, אשר צפויות להסתכם ב-236 מיליארד יואן ב-2017, הם כ-36.3 מיליארד דולר וכ-40% מהכנסות החברה כולה.

עוד לפני מספר שנים שמה לעצמה וואווי ליעד לחדור לשוק הפרימיום של מכשירי הסמארטפון ולהציג דגמים המסוגלים להתחרות באלו של אפל. מאז, הציגה החברה מספר דגמים במחירים שהלכו ועלו, תוך שהיא מחזקת את נוכחותה בשווקים רבים בעולם. בארה”ב עדיין אין לוואווי נוכחות משמעותית כמו זו של אפל או סמסונג, אך על פי דיווח בלומברג שהופיע בדצמבר 2017, פועלות בימים אלו וואווי ושיאומי לשם סגירת הסכמים מול ספקיות סלולר באמריקה על מנת שיוכלו למכור דרכן מכשירים.

סדרת מכשירי הדגל האחרונה שהשיקה וואווי הייתה ה-Mate 10, אשר הגיע בשבוע האחרון לישראל גם כן, תוך שהיא מציגה מחיר תחרותי בהשוואה למתחרותיה בשוק המקומי בקטגוריה זו.

עד 2021 מקווים בוואווי לתפוס את המקום הראשון במשלוחי סמארטפונים בעולם ועם גידול דו ספרתי במשלוחים משנה לשנה (שלחה 139 מיליון מכשירים ב-2016), ייתכן כי תצליח החברה להגיע ליעד שהציבה לעצמה. אך בעוד וואווי ממשיכה לצמוח, כך גם יריבותיה מסין שמציגות צמיחה לא דלה בעצמן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים