גאדג’טי מסקר: B&O Beoplay E8 – סאונד איכותי באריזה קטנטנה, נוחה ויוקרתית

אוזניות B&O Beoplay E8 אוזניות B&O Beoplay E8

שנת 2017 הייתה זו שהביאה את בשורת האוזניות האלחוטיות האמיתיות (Truly Wireless) למרכז הבמה, הרבה הודות ל-AirPods של אפל שהושקו בסוף 2016. כמו תמיד, הדגם של אפל לא היה הראשון בשוק, אבל היה זה שהביא את הטרנד לתודעה הציבורית והביא חברות אודיו ותיקות להיכנס לתחום. היתרון של אוזניות מסוג זה הוא שהן אינן מגיעות עם חוטים כלל, כל אוזניה היא עצמאית כאשר שתיהן מסונכרנות יחדיו אלחוטית.

אחת מהחברות שהצטרפו לטרנד היא B&O, יצרנית מוצרי האודיו היוקרתיים מדנמרק, שהשיקה במהלך IFA 2017 בספטמבר את אוזניות הפרימיום B&O Beoplay E8. הדגם הראשון של החברה מסוג Truly Wireless, המתמקד באיכות סאונד ונוחות. כעת, ניתן להשיג את אוזניות ה-B&O E8 בישראל והחלטנו לקחת אותן לבדיקה מעמיקה.

עיצוב ואיכות בנייה

נתחיל עם היתרון המשותף לכל האוזניות האלחוטיות אמיתיות – השימוש בהן הוא חוויה יוצאת דופן לעומת האוזניות הקלאסיות עם חוטים. אני תמיד מופתע כמה השינוי הזה כה משמעותי בשבילי. ה-B&O E8 לא שונות בכך, ותחושת חוסר המחוייבות כאשר שמים את האוזניות באוזנייים פשוט מדהימה. נדיר שאני מוציא את האוזניות במהלך היום, במיוחד בגלל הנסיעות הארוכות שאני מבצע (ברכבת, אל תנהגו עם אוזניות!). המשקל הנמוך והפרופיל הצר של B&O E8, נותנים להן יתרון משמעותי מול המתחרים המתרבים בשוק.

נוחות השימוש היא גם זו שלוקחת אוזניות מסוג זה למקום הברור של שימוש עבור ספורט וריצה. ראוי לציין, שבניגוד למרבית המתחרים בקטגוריה, ב-B&O לא שמו דגש על שימוש ספורטיבי עם האוזניות. מדובר באוזניות פרימיום שאמורות לספק סאונד איכותי וחווית שמיעה מהנה ופחות שתזיעו בהן. כל זה לא שולל את העובדה שהן עדיין נוחות לשימוש בחדר כושר. אם עיקר האימון שלכם הוא משקולות, לא תהיה לכם בעיה כלל.

ריצה ניתן לבצע איתן גם כן, אבל כאן אתם כבר נתוני לחסדי ההתאמה של B&O E8 לאוזניים שלכם. אצלי משום מה אוזן ימין קטנה יותר משמאל, אז מתוך שלל המתאמים המגיעים באריזה הייתי צריך להיות יצירתי מעט. מתאם הקצף, שמגיע גם כן באריזה, ומבודד היטב את רעשי הסביבה בצורה פסיבית, עבד עבורי הכי טוב. אך אם אתם מחפשים אוזניות בעיקר לריצה מהירה או מרחקים בינוניים/ארוכים, שווה לכם לבדוק את דגם JayBird Run (אותן נסקר בהמשך).

האוזניות עצמן עשויות משילוב של גומי, פלסטיק ומעט מתכת, מה שגם מאפשר את המשקל הקל שלהן. הן מרגישות נעים ביד ובאוזן. עם ה-E8 בחרה B&O לשלב משטח מגע לשליטה בעוצמת האודיו וניווט בין שירים. למרבה הצער, זוהי הנקודה החלשה ביותר שלהן. אני מעדיף משטחי מגע מאשר כפתורים בקטגוריה זו, אך עד כה נראה שרק סמסונג הצליחה לעשות זאת בצורה טובה עם ה-IconX.

אוזניות B&O Beoplay E8
אוזניות B&O Beoplay E8

אוזניות ה-B&O Beoplay E8 מגיעות כמו כל האחרות בקטגוריה עם קייס המשמש כעמדת טעינה וסוללה ניידת. מדובר בקייס נשיאה היפה ביותר שראינו בקטגוריה, המשדר תחושת יוקרה בזכות טקסטורה דמויית עור הנעימה למגע. החיסרון הגדול בו – הוא מעט שמנמן ולא הכי נוח בכיס. מנגד, הוא מספיק קטן כדי להיות בתיק באופן קבוע. האוזניות מתמקמות בצורה מושלמת בתוך עמדות הטעינה שלהן בזכות מגנטים. מעט מרגיז שהן לא נדלקות אוטומטית ברגע שמוציאים אותן מהקייס ודרושה לחיצה רצופה על האוזנייה הימנית לצורך ההפעלה.

איכות שמע

עם תג מחיר של כ-1300 ש”ח, אוזניות ה-B&O Beoplay E8 נמצאות ברף הגבוה ביותר של הקטגוריה ועיצוב פרימיום בלבד לא מספיק. לשמחתנו, איכות השמע שהאוזניות מצליחות להפיק היא מהטובות ביותר בקטגוריית האלחוטיות אמיתיות.

הבס, אולי האתגר הגדול ביותר לאוזניות In-Ear (בתוך האוזן), עוצמתי דיו ישירות מהקופסה ויספק את מרבית המאזינים. מוזיקת היפ-הופ או ראפ נשמעת מצויין וגם התופים בשירי רוק נהנים מאותה החוויה. אחד השירים שאני אוהב לבחון איתן אביזרי שמע לאחרונה הוא Bodak Yellow של הזמרת Cardi B, הכולל קטעים רבים של בס מאתגר. נורא קל ליפול בו, אך ה-E8 התמודדו איתו בצורה מעולה.

המידים והגבוהים היו מכויילים כיאות גם כן ישירות מהקופסה. הם נעימים להאזנה ממושכת ולא צורמים באוזן גם בעוצמת השמע הגבוהה ביותר. טווח הצלילים לא מהטובים ביותר בעולם האוזניות, אך בהחלט בקטגוריה. הצליל הדוק ולא מתפזר וניתן לשמוע את הכלים השונים בהפרדה טובה. חשוב לציין שאת הסאונד ניתן לערוך באמצעות האקולייזר באפליקציית B&O בצורה נוחה, למרות מימוש לוקה בחסר שלה.

עבורי, עוצמת השמע המקסימלית הייתה מעט נמוכה ממה שהייתי רוצה לקבל, במיוחד בסביבות רועשות מהרגיל או כאלו שכבר מתנגנת בהן מוזיקה די חזקה. מן הסתם, זאת לא תוכלו לתקן עם האקולייזר.

מרבית המשתמשים יהנו מהסאונד שאוזניות ה-B&O Beoplay E8 יודעות להפיק, הוא בהחלט מהטובים בקטגוריה. המתשמשים המתקדמים יותר גם כן לא יתאכזבו, האקולייזר נותן מענה די טוב לשיפורים והתאמות לפי העדפה אישית. נוחות השימוש והגודל בהחלט מכפרים על החסרונות הדי קלים בסאונד.

אוזניות B&O Beoplay E8
אוזניות B&O Beoplay E8

ביצועים וסוללה

אחת מהנקודות המכשילות ביותר עבור אוזניות אלחוטיות אמיתיות היא התקשורת בין כל אוזנייה והנגן, במקרה שלנו – סמארטפון Samsung Galaxy S8 Plus. האוזניות של B&O מגיעות עם בלוטות’ 4.2, תקן המאפשר מרחק רשמי של 10 מטר בין האוזניות לנגן. אני חייב לציין שבסביב נטולת קירות, כמו חדר כושר, הצלחתי גם להתרחק קרוב ל-15 מטר ללא בעיות.

התקשורת בין האוזניות עובדת מעולה, הניתוקים בינהן נדירים מאוד ב-B&O E8. כן קרה לי פעם-פעמיים ביום (כ-4-6 שעות שמע יומיות במקרה שלי) שאחת האוזניות הפסיקה להשמיע סאונד לשנייה או שתיים, אבל חזרה לבד להסתנכרן. אין לכם מה לפחד עם הדגם הזה, התקשורת יציבה מאוד והמקרים שציינתי לא פוגעים בחוויית השמע.

זמן השמע הרשמי לפי B&O לדגם ה-E8 הוא ארבע שעות ותוכלו לטעון אותן פעמיים במלואן כאשר הן נמצאות בתוך הקייס. לא קרה מעולם שנגמרה לי הסוללה באמצע האזנה וכמו תמיד הקייס המטעין הוא פתרון מצויין. חשוב לציין, האוזניות לא כוללות כל אינדיקציה קולית למצב הסוללה, מה שלעיתים יכול לגרום לחרדה מסויימת. הדרך היחידה לדעת מה זמן הסוללה הנותר היא להסתכל באפליקציה.

אוזניות B&O Beoplay E8
אוזניות B&O Beoplay E8

האוזניות מציעות שלושה מצבים המאפשרים לשמוע את הסביבה באמצעות המיקרופונים של האוזניות:

  • Ambient – מכבה את המוזיקה לגמרי ומפעיל את המיקרופונים לרעשי סביבה.
  • Social – מחליש את המוזיקה מאוד.
  • Commuting – מחליש את המוזיקה מעט.

מדובר ביכולות מאוד שימושיות, שכן לא תצטרכו להוריד את האוזניות כאשר מדברים איתכם. ההפעלה שלהן פשוטה ומתבצעת על ידי נגיעה באוזנייה השמאלית. חשוב לציין שהמצב יעבוד רק כאשר מתנגנת מוזיקה, מה שמעט מוזר לדעתי. אני אישית בחרתי להשתמש במצב האמביינט במרבית הזמן.

לסיכום

אוזניות B&O Beoplay E8 מצליחות לספק חווית שמע מצויינת בגודל קטן ומשקל קל. השימוש בהן נוח ונהנה מכל היתרונות של אוזניות אלחוטיות אמיתיות. למרות שהן לא מיועדות לספורט, הן יושבות היטב באוזן ולא נופלות גם אן תנערו את הראש בחוזקה.

תג המחיר של 1,300 ש”ח הוא כנראה הסיבה העיקרית שלא תרכשו אותן, אבל אם יש לכם תקציב אתם לא תתחרטו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים