נחטפים מהמדפים: AMD מכרה מעבדים ומאיצים ב-80 מיליון דולר יותר מהצפוי

לוגו AMD

המאיצים הגרפיים של חברת AMD, שמשמשים בין השאר גם בתעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים, הפכו את החברה לאחת המדוברות והמעניינות בחודשים האחרונים. עם זאת, עניין תקשורתי אינו מבטיח רווחים גדולים ועתיד ורוד ולמרות התוצאות החיוביות, מניית AMD ההפכפכה נופלת במסחר המאוחר לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות אמש (ג’) בכ-9% ועולה בכ-2% במסחר המוקדם היום (ד’).

הרבה כרטיסים גרפיים נלקחו מהמדפים ברבעון הסוגר של 2017. AMD מדווחת שנמכרו מאיצים ומעבדים למחשבים אישיים בשווי של 958 מיליון דולר, 60% יותר משנה שעברה והרבה יותר מתחזית האנליסטים שחשבו שימכרו רק בכ- 879 מיליון דולר.

דרך מספרים אלו רואים שאסטרטגיית שיתופי הפעולה הרבים שהחברה רוקמת עם מותגי PC בשוק עובדת. היא מוכרת הרבה יותר מעבדים. בנוסף לאלו, למזלה של AMD התברר שכרטיסים גרפיים גם מעולים לכריית מטבעות קריפטוגרפיים. היא שנייה בנתח שוק של המאיצים הגרפים, מייד אחרי nVidia והכרטיסים שלה זכו לביקוש עצום בתקופה האחרונה עד שדווחו מחסורים בכרטיסים גרפיים לרכישה.

למתחרות זה עובד יותר טוב

למרות כל תנאי השוק המעולים שפועלים לטובת AMD, היא עדיין לא מצליחה להשתחרר מכבלי העבר. בניגוד לאינטל ו-nVidia, הגידול בהכנסות מגיע עם גידול חד בהוצאות. AMD נאלצת להוציא יותר על פיתוח, ייצור ושיווק כדי להגדיל את המכירות. יעידו על כך ההשקות של קווי מוצרים רבים (יש שיגידו יותר מדי) מבית החברה.

את הרבעון הרביעי סגרה AMD עם רווח של 88 מיליון דולר שהם 8 סנט למניה, טוב יותר מצפי האנליסטים שחזו רק 5 סנט למניה. זהו גם שיפור ניכר לעומת אותו רבעון בשנה הקודמת אז הפסידה AMD כ-8 מיליון דולר. ההכנסות של החברה הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר (רוב שאר ההכנסות נבעו ממכירות של מעבדים לשרתים), גידול של 33% לעומת שנה שעברה. סה”כ היתה 2017 שנה לא רעה בכלל לחברה. ההכנסות שלה בשנה זו עלו ב-25%.

AMD עברה כברת דרך ניכרת בשנים האחרונות. אם בעברה היא השתרכה אחרי אינטל ופעמים רבות איחרה את השוק, הרי שהמנכ”לית ליסה סו הצליחה לאזן את מצבה הפיננסי ולהוביל שינוי של ממש בתגובת החברה לרוחות השוק. אם היא תמצא דרך לצמצם את ההוצאות ולשפר את מתח הרווחים, נוכל אז לדבר על יריבות רצינית יותר לאינטל ו-nVidia.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים