מיקרוסופט על הגל: צמיחה של 98% ב-Azure, יותר קונים גרסאות Pro

שלט לוגו של מיקרוסופט (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת מיקרוסופט נמצאת בתהליך ארוך מאוד של שיפור ביצועים ונראה שזה לא הולך להפסיק בקרוב. החברה מצליחה להשיג עוד ועוד לקוחות גדולים לענן שלה ואחוזי הצמיחה מדהימים. כל זאת בזמן שגם עסקי המחשבים נראים לא רע כלל.

ברבעון האחרון של 2017 רשמה מיקרוסופט הכנסות של 28.9 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ומעט גבוה יותר מהתחזיות. לעניין הרווח שנשאר לה בסוף הרבעון, יש פה מורכבות מסוימת: לאור תקנות המס החדשות שאושרו על ידי הקונגרס בדצמבר, שילמה מיקרוסופט סכום עצום של 13.8 מיליארד דולר לקופת הממשל. זאת על מזומנים שהיא מחזיקה בחו”ל ועתה יכולה להפנות בחזרה לארה”ב.

תשלום המס גרם לפגיעה חשבונאית משמעותית ברווח ולמעשה יוצאת מיקרוסופט מהרבעון עם הפסד של 6.3 מיליארד דולר. בנטרול התשלום החד פעמי, היתה מרויחה מיקרוסופט 7.5 מיליארד דולר, שהם 20% יותר משנה שעברה.

מה עלה ומה עלה יותר

ההכנסות של חטיבת המוצרים העסקיים זינקו ב-25% ברבעון החולף. מתוך זה ברור שהאופיס 365 ממש רותח. זה צמח ב-41% ועתה יש לשירות 29.2 מיליון משתמשים בארגונים שונים בעולם. לינקדאין תרמה את חלקה לחגיגה עם צמיחה של 20% והכנסות של 1.3 מיליארד דולר.

בחטיבת ה-More Personal נמשכת צמיחת מכירות ה-Windows כשנרשמה צמיחה של 11% במכירות של גרסאות ה-Pro. ההכנסות ממנוע החיפוש Bing עלו ב-15% ושנרשמה עלייה ברורה בתנועת החיפושים דרכה. כיאה לרבעון חגים, ההכנסות מגיימינג צמחו מעבר לשאר השנה, והפעם ב-8%. זאת כמובן גם הודות להשקת ה-Xbox One X.

ועכשיו הדובדבן שבקצפת: שירותי הענן של מיקרוסופט (intelligent Cloud): אלו הכניסו לחברה 7.8 מיליארד דולר, 15% יותר מהרבעון המקביל. שירות הענן לפתרונות טכנולוגיים, ה-Azure, צמח ב-98%. נזכיר שהרבעון הקודם (שלישי של 2017) עמד בסימן השגת היעדים שקבע לחברה המנכ”ל סאטיה נדאלה פחות משנתיים קודם לכן (להגיע להכנסות של 20 מיליארד דולר מהענן). רבים מהיעדים היו קשורים לענן כמועמד להחליף את מקורות ההכנסה המסורתיים.

ישנן הערכות שאומרות שמיקרוסופט יכולה להגיע להכנסות של 40 מיליארד דולר מהענן כבר בשנה הבאה, 2019. אין ספק, מיקרוסופט היא מכונת מזומנים שלא עוצרת לרגע. יש שיאמרו שאין לה אסטרטגיה מגניבה או חדשנות מאיימת כמו לתאגידים טכנולוגיים אחרים, אבל את הפשטות של אורך רוח וחתירה לעבר המטרה אי אפשר לקחת ממנה. עם עלייה של כמעט 50% במנייה בשנה האחרונה, 11% מתוכם רק בחודש אחרון. גם המשקיעים כנראה מבינים זאת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים