סמסונג הובילה במכירות סמארטפונים בשוק הפתוח בישראל בשנת 2017

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שנת 2017 חלפה לה ועם כניסתנו לשנה החדשה מתחילים נתוני מכוני המחקר השונים בדבר מכירות הסמארטפונים בשנה החולפת לעלות לרשת. הפעם אנו נמצאים עם נתונים חדשים של מכון המחקר GFK, שמצאו דרכם אל הרשת דרך “ידיעות אחרונות” ומספקים תמונת מצב מעניינת אודות שוק הסלולר הישראלי בשנת 2017. אז מי היצרנית הנמכרת ביותר ועבור מי המצב אינו כה משמח? התוצאות לפניכם.

חשוב להדגיש כי נתוני GFK מתייחסים לשוק הפתוח בלבד – רשתות הסלולר, האלטקרוניקה והמחשבים, ואינו מתייחס למכירותיהן של מפעילות הסלולר. על פי נתונים אלו, היצרנית שאחזה בנתח השוק הגדול ביותר בשוק הסלולר הישראלי הייתה סמסונג, עם נתח של 41% משוק הסמארטפונים. החברה ביצעה בשנה החולפת השקה מוצלחת ומתוקשרת היטב של סדרות הדגל Galaxy S8 ו-Galaxy Note 8, כאשר לא מכבר השיקה זו את סדרת שוק הביניים Galaxy A8 2018.

מיד אחרי סמסונג ברשימה נמצאת אפל, עם נתח שוק נמוך משמעותית שעומד על 16.2%. במקום השלישי ניצבת שחקנית חדשה למדי – שיאומי, שמצליחה לחדור לשוק ולאחוז ב-11.3 אחוז מן הרכישות בשוק הסלולר הפתוח. מדובר בנתון מרשים ביותר, במיוחד בהתחשב בעובדה שזו מוכרת את מוצריה בשוק הישראלי באופן רשמי זמן לא רב. את הנתון הזה מצליחה החברה להשיג, להערכתנו, נוכח הצלחתו המסחררת של ה-Redmi Note 4, שהיה לאחד ממכשירי הפרימיום הנמכרים ביותר בשוק הביניים.

במקום הרביעי נמצאת LG, שנתח השוק שלה עומד כעת על 10.7% בלבד, זאת לאחר שלפני מספר שנים אחזה החברה בנתח של קרוב ל-25%. לאחר מכן, במקום החמישי, ממוקמת וואווי, שאף על פי ניסיונות רבים להגברת חדירתה בשוק המקומי, אוחזת בנתח של 7.2 אחוז בלבד. שאר המותגים, בהם סוני, HTC, נוקיה ועוד, זכו לנתח של 13.6% במשולב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים