האם בכל זאת אפשר לייצר כסף מציוצים? כבר שנים מקווים כך והדו”ח האחרון של טוויטר שפורסם לפני זמן קצר קובע שכן. רשת המיקרובלוגינג אמנם הוקמה ב-2006, אך לאורך 11 שנות פעילותה היא מעולם לא הציגה רווח, עד היום.
הרבעון הרביעי היה טוב במיוחד לטוויטר שכן הוא גם הרבעון הראשון ב-2017 שנרשמה בו צמיחה בהכנסות. אלו גדלו ב-2% ל-731 מיליון דולר כשמפרסמים הגדילו את תקציבי הפרסום שלהם ברשת החברתית. אנליסטים צפו 45 מיליון דולר פחות מכך. הרווח הרבעוני (לפי GAAP) עמד על 91 מיליון דולר כשבשנה שעברה הוא הסתכם בהפסד של 167 מיליון דולר. ללא קיזוזים חד פעמיים, הרווח עמד על 19 סנט למניה בעוד שאנליסטים חזו 14 סנט למניה.
91 מיליון דולר סכום יפה להישאר איתו ברבעון. סוף סוף רואים המשקיעים בחברה רווח משמעותי. אם כן, לא פלא שהמניה עולה כעת בכ-20% לרמות שלא נראו בה מאז שנת 2015.
מופתעים? גם אנחנו
בין כל החדשות הטובות צריך גם לשים לב שמספר המשתמשים בטוויטר דווקא מדשדש. לא נוספו משתמשים חדשים ביחס לרבעון השלישי והמספר נותר על 330 מיליון משתמשים חודשיים. בארה”ב מספר המשתמשים החודשיים אפילו ירד במיליון אחד. אולי בגלל ניקוי הפרופילים המזוייפים במסגרת המלחמה בפייק ניוז ורעות אחרות ברשת החברתית.
אבל ככל הנראה המשקיעים כבר לא בונים על הגדלת מספר המשתמשים. אלא יותר סומכים על עבודתו של המנכ”ל (והמייסד), ג’ק דורסי, בשיקום וקידום החברה. כך לדוגמה, ההוצאות ברבעון ירדו בכמעט 30% לעומת הרבעון המקביל, תזרים המזומנים גדל וההוצאות בגין חלוקת הטבות מנייתיות לעובדים קוצצה השנה בחדות.
טוויטר כיום הרבה יותר ממוקדת בלספק למשתמשים חוויות שיכולות לדבר גם למפרסמים. התמקדות בוידאו, בניית אלגוריתמים שחוזים טוב יותר אילו פרסומות להתאים למשתמשים וגם הצייצנות הלא פוסקת של הנשיא טראמפ בטח לא הזיקה.
השוק מפרגן
מניית טוויטר עשתה מהלך נאה בחודשים האחרונים. זו עלתה ב-64% בחצי השנה האחרונה. אנליסטים רבים העבירו אותה להמלצות קנייה בחודשים אלו. שוויה עומד כעת על כ-24 מיליארד דולר (כולל הזינוק היום).
קשה להתעלם מהמצב בסקטור הרשתות החברתיות. אתמול היתה זו סנאפ שזינקה 45% לאחר שהדיווח הרבעוני שלה חשף הפסד קטן מהצפוי יחד עם גידול של 8.9 מיליון במספר המשתמשים (מול ציפיות ל-6 מיליון בלבד). בזמן שאלו קופצות, מניית פייסבוק איבדה כמה אחוזים מאז הדו”ח ה”פושר” שלה. האם אנו עדים לתחילתו של מהפך?
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.