סמסונג משיקה שבבי זיכרון מסוג eUFS 256GB לתעשיית הרכבים

זיכרון eUFS (מקור סמסונג) זיכרון eUFS (מקור סמסונג)

ענקית המוליכים למחצה סמסונג (Samsung) הודיעה באופן רשמי על ייצור המוני של שבבי זיכרון בטכנולוגיית 2.1 eUFS בנפח של 256GB המיועדים לתעשיית כלי הרכב. השבבים ישלבו חלק מהתכונות המתקדמות של תקן UFS 3.0 החדש שרק הוכרז.

אחרי שהכריזה כבר על זכרונות GDDR6, HBM2 ו-eUFS, סמסונג מוסיפה שבבי זיכרון eUFS (ר”ת embedded Universal Flash Storage) יעודיים לכלי רכב בנפח של 256GB המיועדים למערכות עזר נהיגה ADAS (ר”ת Advanced Driver Assistance Systems) ומכוניות חכמות. השבב יכיל חלק מהתכונות המתקדמות מתקן UFS 3.0 של ארגון JEDEC שהוכרז ב-2018.

אחת מהתכונות החשובות בתחום הזכרונות לרכב היא עמידה בטמפרטורות קיצוניות. הזיכרון החדש של סמסונג משפר את העמידות יחסית לתקן eMMC 5.1, שעמד על מינוס 25 עד 85 מעלות במצב עבודה ומינוס 40 עד 85 מעלות במצב חיסכון, למינוס 40 עד 105 מעלות בשני המצבים. סמסונג הוסיפה לשבבי הזיכרון החדשים אפשרות ניטור טמפרטורה פנימית שתאפשר לזיכרון לדווח על הטמפרטורה ולהאיט את עצמו בטמפרטורה גבוהה, שתי התכונות לקוחות מתקן UFS 3.0 החדש.

 

זיכרון eUFS (מקור סמסונג)
זיכרון eUFS (מקור סמסונג)

השבב החדש מרחיב את תקן UFS 2.1 ומגיע לביצועי מהירות קריאה של 850MB/s וקריאה רנדומלית של 45,000IOPS העומדים רק בתקן UFS 2.1, אבל גם כאן סמסונג שילבה מאפיין מתקן UFS 3.0 והוסיפה מנגנון רענון מידע פנימי המעביר מידע ישן בשבב לחלקים שנמצאים פחות בשימוש בזיכרון לשם הגברת השרידות.

סמסונג בחרה לשלב בשבב הזיכרון החדש שלה חלק מהתכונות של תקן UFS 3.0 שרק הוכרז, ולמרות שלא מדובר בשבב שעומד במלוא הדרישות של התקן החדש, הוא מספק לסמסונג יתרון על פני יצרניות אחרות נכון לרגע זה הודות למאפיינים מתקדמים יותר. בעתיד הקרוב אנו צפויים לראות גם שבבי זיכרון שיגיעו בתקן מלא של UFS 3.0.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים