סמסונג משיקה שבבי זיכרון בנפח 512GB לסמארטפונים

שבב eUFS בנפח 512GB (מקור סמסונג) שבב eUFS בנפח 512GB (מקור סמסונג)

ענקית המוליכים למחצה סמסונג הודיעה באופן רשמי כי התחילה בייצור המוני של שבבי זיכרון בטכנולוגיית eUFS (ר”ת embedded Universal Flash Storage) בנפח של 512GB שישתמשו בשבבי ה-V-NAND של החברה בעלי 64 שכבות.

הזיכרון החדש מכפיל את נפח האחסון הקודם של החברה בשבבי eUFS שהגיע ל-256GB על ידי שימוש בזיכרון V-NAND בעל 48 שכבות שגדל כעת ל-64 שכבות. בנוסף להגדלת שכבות הזיכרון סמסונג השתמשה במספר טכנולוגיות חדשות על מנת להקטין את צריכת החשמל של השבב יחסית להכפלת הנפח שלו. בקר הזיכרון שופר ומבצע כעת את הפניית המידע הלוגי לכתובות פיזיות בתוך שבב הזיכרון עצמו.

שבב eUFS בנפח 512GB (מקור סמסונג)
שבב eUFS בנפח 512GB (מקור סמסונג)

שבב ה-512GB החדש מתאפיין במהירות קריאה של 860 מגה בשניה וכתיבה של 255 מגה בשניה, כאשר בפעולות רנדומליות הזיכרון החדש יגיע ל-42,000 IOPS בקריאה ו-40,000 IOPS בכתיבה, ויהיה מהיר פי כמה וכמה לעומת כרטיסי ה-SD הקיימים היום בשוק.

זהו עוד צעד גדול בתחום הזיכרון למכשירים ניידים כאשר עד לפני מספר שנים הנפח הנפוץ מכשירים היה 8GB ו-16GB וכיום אנו רואים נפחים גדולים של 128GB, לדוגמה, במכשירים כמו LG V30 החדש או 256GB במכשירי האייפון 8 והאייפון X.

עם העליה בתכנים ברזולוציית 4K שקיימים היום ברשת וגם יכולת ההקלטה ברזולוציית 4K שקיימת היום במכשירי סלולר, זיכרון פנימי מוגדל ומהיר הוא תנאי חשוב וקריטי למשתמשים רבים שצורכים ויוצרים תוכן במכשירים הניידים שלהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים