לא מוכרת מספיק? וואווי מודיעה על אי עמידה ביעדי רכש מינימליים בישראל ב-2017

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, המשמשת בישראל כיבואן הרשמי למוצרי תאגיד וואווי (Huawei) הסיני, דיווחה  הבוקר (ב’, 12.2) בהודעה מיידית לבורסה על מחלוקת עם Huawei בגין אי עמידה ביעדי רכש עבור מכשיריה של היצרנית הסינית. בהודעתה מציינת אלקטרה מוצרי צריכה כי “אתמול התקיימה ישיבה עם היצרן הסיני Huawei [..] בקשר עם טענות היצרן בדבר אי עמידה לכאורה של החברה ביעדי רכש מינמליים בשנת 2017 שהינם תנאי להמשך ההסכם לטענת היצרן“.

בשלב זה לא הודיעה אלקטרה מוצרי צריכה על הפסקת ההסכם עם חברת Huawei בעוד שהראשונה חולקת על טענתה של השניה ומציינת בדוח המיידי לבורסה כי מדובר ב”אי עמידה אשר החברה חולקת עליה וניתנת להשלמה עד תום מרץ 2018“. הדיווח מתבצע כעת בשל היותה של אלקטרה מוצרי צריכה חברה ציבורית בשל השלכות על הדוחות הכספיים העשויות להתקיים במידה שאכן לא יגיעו הצדדים להסכמה בנושא.

אלקטרה מוצרי צריכה החלה לשווק את מוצריה של וואווי בישראל לפני זמן לא רב, זאת לאחר תהליך רכישה של של חברת אלפא טלקום, היבואנית הרשמית של מוצרי Huawei לישראל בעבר, שהחל עוד ב-2016. השלמת העסקה התקיימה רק בימים האחרונים של 2017, עת התקשרו שתי החברות בהסכם מיזוג.

על פי דו”ח GFK לשנת 2017, אשר מספק נתונים על השוק הפתוח בלבד (חנויות ורשתות, ללא ספקיות סלולר), עמד נתח השוק של הסמארטפונים מתוצרת וואווי בישראל על 7.2 אחוז בלבד, כאשר ארבע יצרניות אחרות מציגות נתונים טובים ממנה, ובהן LG, סמסונג, אפל ושיאומי. את מכשיר הדגל האחרון של היצרנית הסינית, ה-Huawe Mate 10 Pro, השיקה אלקטרה מוצרי צריכה בישראל רק לקראת סוף השנה הקודמת, כך שמכירותיו, יחד עם אלו של דגם ה-Mate 10 Lite ככל הנראה נזקפו בעיקרן לרבעון הראשון של 2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים