הדלפה: מכשיר הדגל הבא של LG יגיע ביוני 2018, לא ייקרא G7

לוגו LG (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת LG Electronics לקחה צעד לאחור בכל הקשור להצגת מכשירי דגל חדשים ולאחר השקת דגמי ה-LG V30 ברבעון האחרון של 2017, לא תמהר להשיק את דור הסמארטפונים הבא. על פי מדליף המובייל הפופולרי אוון בלאס (evleaks), תציג החברה את ממשיך דרכו של ה-LG G6 רק בחודש יוני 2018, זאת כ-15 חודשים לאחר שהציגה לראשונה את הדגם הנוכחי בסדרה.

בהדלפתו מציין בלאס כי מכשיר הדגל הבא, המפותח כיום תחת פרוייקט בשם “ג’ודי” (Judy), לא ייקרא בשם LG G7, פרט שכבר הספקנו לשמוע מספר פעמים בעבר. לכך, מוסיף המדליף וחושף חלק נרחב ממפרטו הטכני של המכשיר ומציין כי זה יזכה לעיצוב חדש גם כן.

ההפתעה הגדולה ביותר המגיעה מתוך חשיפתו של בלאס נוגעת לפאנל המסך בו מציין המדליף כי LG תעשה שימוש, שלא יהיה פאנל מסוג P-OLED כפי שהיה במכשיר הדגל LG V30. במקום זה, תעשה החברה שימוש בפאנל מסך מסוג +MLCD אשר ימשיך להציע פורמט תצוגה של 18:9, אך יגיע בגודל 6.1 אינץ’. רזולוציית התצוגה ככל הנראה תישמר על 1440×2880 פיקסלים, מה שיעניק למסך צפיפות של 528 פיקסלים לאינץ’.

מדובר בשינוי משמעותי למדי על פני מסך ה-5.7 אינץ’ של דגם ה-LG G6, כאשר על פי ההדלפה יפיק פאנל התצוגה בהירות גבוהה של 800nit תוך חיסכון של עד 35% בצריכת החשמל. נוסף על כך, צפוי המסך לתמוך בהפרדה גבוהה תחת תקן HDR10.

LG V30 עם Vision AI (צילום והדמיה: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי. תמונת מסך באדיבות LG)
LG V30 עם Vision AI (צילום והדמיה: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי. תמונת מסך באדיבות LG)

במפרטו הטכני של המכשיר מציינת ההדלפה את פלטפורמת ה-Snapdragon 845 מבית קוואלקום, המיוצרת בדור השני של תהליך הייצור בגודל 10nm מבית סמסונג ומשלבת מעבד בעל 8 ליבות בתדר מירבי של 2.8GHz לצד זיכרון 4GB RAM ורכיב אחסון בנפח 64 גיגה-בייט. זוג מצלמות 16 מגה-פיקסל יופיעו בגב המכשיר ויציעו מפתח צמצם f/1.6 ותמיכה ביכולות ה-Vision AI עליהן הכריזה LG רק לאחרונה. יכולות אלו יוצגו לראשונה על גבי מכשיר ה-LG V30 בתערוכת המובייל MWC 2018 שתיפתח בעוד כשבוע בברצלונה.

בצד העיצוב ככל הנראה תבחר החברה לשלב מבנה זכוכית, זאת ניתן להסיק מתוך פרט נוסף בהדלפה המציין את תמיכתו של המכשיר בטעינה אלחוטית. עמידות בפני מים ואבק צפויה להמשיך ולהופיע גם במכשיר הדגל הבא של החברה, זאת תחת תקן IP68, ובצד השמע צפוי הסמארטפון לשלב זוג רמקולים שיעבדו יחדיו בסטריאו תחת המיתוג “Boombox”.

דחיית הצגתו של מכשיר הדגל הבא מבית החברה לחודש יוני משמעותה כי ב-LG עשויים לעבור למודל של הצגת מכשיר דגל בודד כל שנה, מה שעשוי לגרור את ביטולן של סדרות ה-LG G וה-LG V לטובת הצגתה של סדרת סמארטפונים אחת חדשה.

בדוחותיה הכספיים האחרונים המשיכה חטיבת המובייל של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית להציג הפסד שנתי, כך ששינוי אסטרטגיה מצד החברה מובן במקרה זה. יצרניות סמארטפונים שונות הציגו שינויי אסטרטגיה בשנים האחרונות, בהן בלקברי, סוני ו-Huawei, שכבר הספיקו לראות שינויים חיוביים בביצועי חטיבות המובייל שלהן בעקבות שינויים אלו.

בין השינויים שצפויה LG לשים עליהם דגש נמצאות מכירות הרכיבים השונים אותם מפתחת החברה עבור יצרניות אחרות. דיווחים קודמים העידו כי מסכי P-OLED של החברה עשויים למצוא דרכם אל מכשירי האייפון של אפל, זאת לאחר שכבר הוצגו יחד עם דגמי ה-Google Pixel 2 Plus בשנה שעברה. בנוסף, צפויה החברה לספק רכיבים עבור חיישן הזיהוי הביומטרי Face ID של אפל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים