מייזו רשמה פטנט לזיהוי טביעות אצבע על גבי מסך הסמארטפון

פטנט מייזו לזיהוי טביעות אצבע על המסך פטנט מייזו לזיהוי טביעות אצבע על המסך

המרדף אחר הגדלת שטח פני המסך בסמארטפונים הולך ומתעצם ובמייזו כבר נמצאיפ נמצאים עם רגל אחת בפנים. פרטים אודות פטנט שהגישה החברה לרישום עוד בשנה שעברה צפים כעת ומדברים על רצונה של החברה לשילוב טכנלוגיה בתחום הביומטרי שתאפשר קריאת טביעות אצבע של המשתמשים בנגיעה במסך, דבר שיאפשר המשך שימוש בטכנולוגיה בחלק הקדמי של הסמארטפון תוך הקטנת שולי המסך.

הפטנט שרושמת מייזו בתחום אינו האזכור הראשון שאנו רואים בתחום זה ומכשירים הכוללים מנגנון ביומטרי לקריאת טביעות מתחת למסך כבר נחשפו, אולם הפטנט של מייזו מדבר על אפשרויות זיהוי המקנות מעט מעבר לאבטחה הגבוהה שמספק אמצעי זה, בהן אפשרות לשילוב הטכנולוגיה על גבי המסך כולו.

הדגש המוצג בפטנט הוא על שימוש בזיהוי טביעות האצבע ליצירת רובד אבטחה נוסף לצורך ביצוע תשלומים דרך הסמארטפון, אך במייזו מציינים גם אפשרות לשימוש מקביל בטכנולוגיה לצורך הצגת כפתור ה-mBack המוכר של החברה מתחת לפני המסך.

כפתור זה מאפשר ביצוע פעולות מהירות בנגיעה פשוטה, כמו חזרה לאחור למסך\אפליקציה קודמים. הפטנט מציין הצגה של כפתור זה בשימוש השוטף במכשיר, כאשר בעת הצורך לזיהוי ברמת אבטחה גבוהה, מוחלף סמל הכפתור העגול בסימון לטביעות אצבע.

פטנט מייזו לזיהוי טביעות אצבע על המסך
פטנט מייזו לזיהוי טביעות אצבע על המסך

חשיפתו של הפטנט כעת אינה מעידה כי מייזו תשלב את הטכנולוגיה במכשיריה עוד השנה, אם כי ייתכן שנראה את זו מגיעה לדגמי ה-Meizu 15 שיוצגו בחודשים הקרובים. נזכיר כי עוד בשנה שעברה הציגה מייזו טכנולוגיית טעינה חדשה בשם Super mCharge, עימה הבטיחה החברה כי תאפשר טעינה מהירה של הסמארטפון תוך 20 דקות בלבד. טכנולוגיה זו טרם שולבה במוצריה של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים