אפל עובדת על אייפון עם מסך שמאפשר לבצע פעולות ללא נגיעה ועל דגם עם מסך קעור

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בזמן שרוב החברות נלחמות על מציאת פיצ’רים חדשים כמו צילום וידאו ב-960 פריימים בשנייה או שילוב סורק טביעות אצבע מתחת למסך, אפל חוזרת למקורות ומנסה לשנות את חוקי המשחק זו פעם נוספת, כך עולה מתוך דיווח חדש את אתר בלומברג.

לאחרונה אנו עדים לתופעה כי סמארטפונים דומים זה לזה יותר ויותר, כאשר רבים חולקים חריץ בתקרת המסך, מסך בעל שוליים דקיקים או אופציה לפתיחת המכשיר שלא עוברת דרך סורק טביעות האצבע. כעת, אפל מעוניינת לעצור את התופעה ולמצוא פיצ’ר אשר יהפוך את מכשיריה למיוחדים. ניסיון דומה ראינו בעבר הלא רחוק עם השקת ה-3D Touch, שבמהרה אומץ ברבים מהטלפונים בשוק.

מסך 3D Touch ב-iPhone 6S
מסך 3D Touch ב-iPhone 6S

על פי אדם המקורב לחברה, אפל מתכננת להכריז על פיצ’ר חדש-ישן בשם Air Gestures, את זה ראינו כבר במכשיר ה-Galaxy S4 לפני כ-5 שנים. האפשרות החדשה תספק למשתמשים אופציה “לרחף” עם האצבע מעל המסך ולבצע פעולות שונות. אפל תבצע זאת על ידי שילוב חיישנים בתוך המסך, אשר ישנה את טבעו למסך מסוג MicroLED.

עד לרגע זה לא ראינו שילוב של מסכי MicroLED באף סמארטפון. טכנולוגיית ה-MicroLED מזכירה את אופן הייצור של מסכי ה-OLED העכשוויים ומספקת חיסכון בחשמל באותה הצורה. עם זאת, הטכנולוגיה הזו מייבאת איתה לא מעט יתרונות כאשר היא מאפשרת בהירות מסך גבוהה יותר פי 30 (!) ממסכי ה-OLED ולא סובלת מחיי מדף קצרים.

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עוד מוסיף המקור של אתר בלומברג כי לאפל ישנה כוונה לשלב את מסכי ה-OLED בעוד מסכים חוץ מבמכשיר הדגל הראשי וכי היא החלה לייבא את המסכים גם מ-LG (בנוסף לסמסונג) במטרה להרחיב את המלאי שלה. עוד אמר כי החברה עובדת על אייפון עם מסך קעור (כדוגמת ה-LG G Flex) וכל הפיצ’רים המוזכרים בכתבה יגיעו בעתיד הקרוב-רחוק של עד כ-5 שנים מרגע כתיבת שורות אלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים