גאדג’טי מסקר: LG G Flex 2 – דור ההמשך לסמארטפון הקעור

LG G Flex 2 (צילום: גאדג’טי)

יצרנית הסמארטפונים הקוריאנית LG Electronics ממשיכה לצעוד בקדמת הטכנולוגיה ומוסיפה את ה-LG G Flex 2 לרשימת הסמארטפונים הקעורים שלה. אם בשנה שעברה ראינו דגם ראשון ומעט לא משופשף של המכשיר הקעור, הרי שהשנה שיפצה החברה את חבלי הלידה עליהם דיווחו המשתמשים במודל ה-G Flex הקודם, במטרה לנסות ולהוכיח כי אכן ישנו יתרון גם ברכישת מכשיר קצת שונה מאלו אליהם הורגלנו.

בסקירה זו נבדוק את היתרונות והחסרונות של המסך הקעור ונגלה את הפשרות שנאלצה LG לעשות על מנת ליצור פלא הנדסי זה.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.5 אינץ’ מסוג P-OLED
רזולוציית תצוגה 1920×1080 פיקסלים, 403ppi
מעבד מתומן ליבות – בתדר 2GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 810
מאיץ גראפי Adreno 430
זיכרון פנימי 2/3GB RAM
נפח אחסון 16/32GB, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס MicroSD
מערכת הפעלה אנדרואיד Lollipop 5.0.1
מצלמה ראשית חיישן 13 מגה-פיקסל, פוקוס לייזר אוטומטי, פלאש LED כפול, מייצב תמונה אופטי, צילום וידאו 2160p ב-30fps
מצלמה משנית 2.1 מגה-פיקסל, צילום וידאו 1080p ב-30fps
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, Bluetooth v4.1, microUSB v2.0, A-GPS, DLNA
סוללה Li-Po 3,000mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 149.1 מ”מ, רוחב – 79.3 מ”מ, עובי – 7.1-9.4 מ”מ. משקל – 152 גרם
שונות מבנה גוף קמור, גב בעל אפשרות ריפוי עצמי

מה בקופסה

אריזתו של ה-G Flex 2 ייחודית בדיוק כמו המכשיר עצמו. מעטרת אותה דוגמה אדומה-שחורה של טבעות קטנות, מהפנטות במקצת. בצד האריזה תמצאו מדבקה שמציינת את האזהרות הרגילות לגבי קרינה מייננת ובתחתית האריזה מצויין מפרטו של המכשיר. האריזה מורכבת משני חלקים: הקופסה עצמה, שמכילה את המכשיר והאביזרים הנלווים, ומכסה גדול שנצמד אליה. המכסה מעוצב בחלקו התחתון בצורה קעורה שתואמת את צורתו של המכשיר.

LG-G-Flex-2-Box

האריזה מציעה חבילה סטנדרטית למדי, שכוללת:

  • מכשיר סמארטפון מסוג LG G Flex 2
  • אוזניות LG מסוג QuadBeats 2 עם מיקרופון וכפתורי שליטה
  • כבל טעינה מסוג Micro USB 2.0
  • ספק כוח התומך בתקן Qualcomm Quick Charge 2.0
  • ניירת: מדריך למשתמש, אזהרות קרינה, אחריות מטעם אפליקציית Warranteer

עיצוב ואיכות בנייה

ה-LG G Flex 2 בנוי בצורה סטנדרטית למדי, דומה להפליא לשאר מכשיריה של החברה, וקשה להתעלם מהמחסור בחומרי בניה איכותיים, במיוחד כששאר היצרניות (וביניהן גם סמסונג, מלכת הפלסטיק) משלבות זכוכית ומתכת ביצירות המופת שלהן.

את גבו של המכשיר מחפה כיסוי פלסטיק המסוגל לרפא את עצמו. בחברה ציינו כי חל שיפור ניכר ביכולות הריפוי העצמי בהשוואה לדגם המכשיר הקודם, אולם עדיין מדובר בהגנה מפני שריטות קלות בלבד ולשם מניעה של אלו הנוצרות כתוצאה משפשוף קל של מפתחות או מטבעות הנמצאים עם המכשיר בכיס. כל שריטה מעבר לכך, תשאיר את המכשיר מצולק, ממש כמו כל מכשיר אחר.

כיסוי הפלסטיק נעים למגע ומספק אחיזה מעולה. צורתו הקמורה של הגב מתאימה ליד כמו כפפה ומספקת ארגונומיה מצויינת. אף גודלו של המכשיר, הוא קל ונוח לאחיזה, גם בשימוש ממושך. קיים סיכוי נמוך מאוד שהוא יחליק מהיד במהלך השימוש. גב הפלסטיק ניתן להסרה, והוא חושף מתחתיו חריץ הרחבת זיכרון מסוג microSD וחריץ סים מסוג microSIM. על אף שהגב נשלף, הסוללה שמשולבת במכשיר אינה ניתנת לשליפה.

LG-G-Flex-2-Back-1

בחזית המכשיר תמצאו מסך יפהפה עם שוליים קטנים המעטרים אותו מכל צדדיו. השוליים עבים במקצת משוליו הדקיקים של מכשיר ה-G3 מבית החברה, אך הם עדיין דקים מספיק על מנת לא להפריע לחווית השימוש במכשיר. מתחת למסך תמצאו את לוגו החברה, ומעליו ניתן למצוא רמקול, חיישן קירבה, מצלמה קדמית, וחיישן תאורה (לבהירות אוטומטית). מסיבה לא ברורה, השוליים צבועים בגוון אפרפר במעט ולא בצבע שחור לגמרי. הצבע האפור מגלה את מיקומם של החיישני הקרבה והתאורה שנמצאים בשול העליון, וגורם להם להיראות ככתמים שחורים וקטנים בחזיתו של המכשיר.

מיקום הכפתורים הייחודי של LG מככב גם פה. במקום למקם אותם בצידי המכשיר, הם ממוקמים בגבו. ההברקה הקטנה הזו של מהנדסי החברה הופכת את השימוש במכשיר לנוח יותר במספר רמות, שכן במהלך החזקת המכשיר האצבע המורה נוחתת בדיוק על הכפתורים. הטקסטורה של כפתורי הווליום וכפתור ההדלקה/כיבוי שונה למדי, כך שניתן להבדיל ביניהם בקלות רק באמצעות מישוש. מעל הכפתורים נמצאת המצלמה, שלמרבה הצער, בולטת במקצת. בצידה הימני של המצלמה נמצא פלאש כפול בשני צבעים ובצידה השמאלי תמצאו את חיישן הלייזר שמשמש למיקוד.

בתחתית המכשיר נמצא שקע טעינה והעברת נתונים מסוג micro-USB, לצידו מיקרופון ושקע אוזניות סטנדרטי 3.5 מ”מ. בחלקו העליון של המכשיר נמצא מיקרופון נוסף שמשמש לסינון רעשים ונורת אינפרה-אדום.

LG-G-Flex-2-Curved-1

מסך ותצוגה

המסך המרהיב של ה-G Flex 2 מצדיק את קיומו. גודלו עומד על 5.5 אינץ’ והרזולוצייה שלו היא Full HD. הוא משתמש בטכנולוגיית P-OLED, זאת על מנת לאפשר לו להיות קעור. המסך הקעור מספק חווית שימוש ייחודית, שונה מזו שתמצאו בכל סמארטפון אחר. קשה לתארה במילים. היא מועצמת בעיקר בגלילת תוכן או במהלך צפייה בסרטונים.

התמונה שמתקבלת מעוותת במקצת, אך מהנה לצפייה, מעניקה עומק לתכנים אשר מוצגים על המסך. האצבע מחליקה על המסך הקעור ביתר קלות ובתנועה טבעית. לאחר שימוש של כשבועיים במכשיר, המוח מתרגל לקעירות והיא מפסיקה למשוך את תשומת הלב. בשלב הזה שימוש בסמארטפון בעל מסך “סטנדרטי” (שטוח) הופך לחוויה מוזרה במקצת, שכן חסרונו של הקיעור מורגש וקשה שלא להתגעגע אליו. מסכו של סמארטפון שטוח מרגיש קמור כעת ולא נוח לשימוש.

LG-G-Flex-2-Front-Screen

בשימוש במכשיר ניכר כי LG נתקלה בקשיים במהלך ייצורו של הפאנל הקעור. ראשית, הבהירות המינימלית של המסך גבוהה בצורה מעוררת חשד. שימוש במכשיר בלילה מהווה סכנה ממשית לבריאות העיניים. על מנת להשתמש במכשיר בלילה, נאלצתי להיעזר באפליקציית צד שלישי אשר מחשיכה את המסך ומקלה את השימוש במכשיר. לאחר הפעלת האפליקציה נגלתה בפניי הסיבה בעידה LG בחרה להעניק למכשיר בהירות מינימלית כה גבוהה. לפתע נגלו במסך מגוון כתמים שונים, אשר לא נגלים לעין ללא שימוש באפליקציה. הבהירות המינימלית הגבוהה נועדה ״לכסות״ פגמים אלו.

הבהירות המקסימלית של המסך גבוהה בצורה מספקת וניתן להשתמש בו גם תחת אור שמש ישיר. הצבעים שהוא מציג רווים למדי אך טבעיים מספיק ונאמנים למציאות. LG שילבה במכשיר פאנל תצוגה מצויין, והסיבה היחידה שמונעת ממנו להצטיין היא הבהירות המינימלית הגבוהה.

חומרה וביצועים

ה-LG G Flex 2 הוא המכשיר הראשון לשלב את ה-Snapdragon 810, ערכת השבבים העוצמתית ביותר מבית היצרנית המובילה קוואלקום. לפני מספר חודשים צצו ברשת שמועות שונות שגרסו כי ערכת השבבים הזו סובלת מבעיות התחממות, שמועות שלאחר זמן קצר הושתקו בעזרת בדיקות מעבדה שפורסמו ע”י קוואלקום עצמה.

הסערה חודשה לאחר ש-LG השיקה את ספינת הדגל החדשה שלה, ה-LG G4. היא מצויידת בערכת השבבים Snapdragon 808, לכאורה על מנת להימנע מבעיות ההתחממות של ה-810. על מנת להרגיע שוב את הסערה, הכריזה קוואלקום כי LG בחרה בערכת השבבים הפחות עוצמתית עבור ה-G4 לפני למעלה משנה, ללא שום קשר לבעייית ההתחממות המדוברת.

כעת ניתן לקבוע ללא שום צל של ספק: ערכת השבבים אשר שולבה במכשיר ה-G Flex 2 סובלת מבעיות התחממות. ייתכן כי קוואלקום תיקנה את בעיות ההתחממות לפני השקתם של מכשירי דגל נוספים כדוגמת ה-HTC One M9 או ה-Sony Xperia Z4, אך היא ללא ספק קיימת במכשיר זה.

LG-G-Flex-2-Curved-2

לאחר שימוש של דקות אחדות, המכשיר מתחמם בצורה מורגשת. לאחר שימוש של חצי שעה, החום מגיע לרמה לא נעימה שמעיבה על השימוש במכשיר ומסוגלת לגרום לכפות הידיים להזיע. לא מדובר בשימוש כבד שכולל משחקי תלת מימד עתירי גרפיקה ובדיקות ביצועים, אלא שימוש באפליקציות רגילות כדוגמת WhatsApp, Facebook ו-Google Chrome.

לאחר שהמכשיר מגיע לרמת חום קיצונית, הוא מגביל את ביצועי המעבד על מנת להתקרר ולמנוע גרימת נזק לרכיבי המכשיר. כאשר הביצועים מוגבלים, העוצמה הרבה של המעבד נעלמת כליל והמכשיר מתחיל לקרטע. מעבר בין אפליקציות שונות לוקח מספר שניות וקיימים עיכובים ותקיעות גם בגלילת תוכן.

למרות הימצאותן של בעיות ההתחממות, עומד ה-LG G Flex 2 בגבורה בריבוי משימות, גם עם אפליקציות רבות פתוחות ברקע. כאשר המכשיר קריר ולא מגביל את עוצמת המעבד, הוא מתפקד במהירות מספקת. אפליקציות נפתחות בזמן סביר, ולא הבחנו בשום עיכובים מיוחדים בכל שימוש שהוא. עם זאת, בהשוואה לעוצמתה הרבה של ערכת השבבים, הביצועים מאכזבים למדי. אין ספק שממשק המשתמש הכבד ש-LG התקינה במכשיר מעיב על ביצועיו, ושהוא היה מסוגל לתפקד הרבה יותר מהר עם ממשק פחות עמוס.

מולטימדיה

ה-G Flex 2 מציע כמות קטנה למדי של אחסון פנימי שתאכזב את חובבי המוסיקה, הסדרות והסרטים. המכשיר זמין בשתי גרסאות: אחת בעלת 16 גיגה-בייט של אחסון פנימי ואחת בעלת 32 גיגה-בייט. למרבה המזל, המכשיר מציע חריץ להרחבת זיכרון – תכונה שהפכה בזמן האחרון לנדירה בקרב סמארטפונים.

LG-G-Flex-2-Multimedia

הרמקול האחורי מפיק צליל בעוצמה מספקת ובאיכות סבירה. לא תתקשו לשמוע את הטלפון מצלצל מהחדר השני ואיכות השמע סבירה לצפייה בסרטוני YouTube. עם זאת, עדיין מדובר ברמקול בודד אשר ממוקם בגב המכשיר, והצליל שהוא מפיק מתכתי למדי ונטול בסים. על מנת לשמוע את השיר האהוב עליכם או לצפות בפרק מסדרת טלוויזיה, תרצו להיעזר באוזניות המצורפות.

איכות השמע בשיחה גם היא סבירה למדי. לא היה שום קושי לשמוע את הצד השני במקומות שקטים, אך לא הייתי מתנגד לעוצמת שמע גבוהה יותר עבור מקומות רועשים. בצד השני של הקו גם לא דווחו בעיות מיוחדות כלשהן. מנוע הרטט במכשיר מתפקד בצורה מצויינת ורטט בצורה חזקה מספיק על מנת להסב את תשומת ליבנו בכל עת.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

LG, כהרגלה, ציידה את המכשיר בממשק משתמש עמוס ועתיר פיצ׳רים ויכולות שונות. אחד מאותם פיצ’רים זכה לשם Knock Code. הוא מאפשר לנעול את המכשיר בעזרת רצף הקשות ייחודי שמורכב מארבע הקשות על ארבעה אזורי הקשה שונים. מה שהופך את הפיצ’ר למיוחד היא העובדה שניתן להקיש את הרצף על המסך גם כאשר הוא כבוי, ובכך לדלג על מסך הנעילה ולפתוח את המכשיר בצורה מיידית.

לצערנו, בין הקשת הרצף לבין פתיחת המכשיר קיימת השהייה של שנייה אשר מאיטה את רצף השימוש במכשיר. זיהוי רצף ההקשה היה מדוייק ברוב המקרים ופעל בכל חלקי המסך, אך היו פעמים בהן נאלצו להקיש אותו מספר פעמים עד שהוא זוהה. ניתן להעיר את המכשיר גם בעזרת הקשה כפולה על המסך ללא צורך ברצף ייחודי, אך כאשר מוגדר רצף הקשה קיימת השהיה של כשתי שניות עד שהמסך נדלק.

כאשר המסך כבוי ניתן להחליק עליו כלפי מטה על מנת לקבל תצוגה מהירה של השעה, התאריך, מצב הסוללה וההתראות שהתקבלו. תכונה זו מייתרת את הצורך בהדלקת המסך לבדיקת השעה וההתראות וחוסכת זמן רב. כאשר המכשיר כבוי ניתן להחזיק את מקש הורדת הווליום למשך מספר שניות על מנת לפתוח את המצלמה במהירות. לצערי, מרגע התחלת הלחיצה ועד לרגע פתיחת המצלמה עוברות כארבע שניות, זמן ארוך מהנדרש על מנת לצלם כל התרחשות מהירה.

בזכות נורת האינפרה אדום ניתן להשתמש ב-G Flex 2 בתור שלט לטלוויזיה. אפליקציית Quick Remote המובנית במכשיר תומכת במגוון רב של טלוויזיות, ממירים ורסיברים ופעלה בצורה מצויינת. מצאנו כי מרחק הקליטה המקסימלי מהטלוויזיה עומד על כשלושה מטרים.

ממשק המשתמש העמוס ועתיר היכולות מכביד בצורה ברורה על המכשיר ופוגע בביצועיו.

מצלמה

המכשיר מצוייד במצלמה אחורית ברזולוציית 13 מגה-פיקסל שמפיקה תמונות חדות ורוויות. המיקוד נעזר בקרן לייזר, מה שמאפשר למצלמה להתפקס תוך פחות משניה. הבעיה העיקרית במצלמה היא השהייה של כמה רגעים בין רגע הלחיצה על כפתור הצילום לבין צילום התמונה עצמה. זוהי בעיה שהייתה קיימת בדורות הראשונים של מכשירי האנדרואיד וכעת חזרה לרדוף אותנו בשנית.

בעוד שבסמארטפונים מתחרים הצילום הוא מיידי, ב-G Flex 2 פעולת הצילום אורכת זמן רב ומונעת מהמשתמש ללכוד רגעים רגעים חשובים. תמונות בעלות טווח דינמי גבוה (HDR) צולמו במשך זמן זהה לתמונות רגילות.

LG-G-FLEX-2-camera-image-4

המצלמה הקדמית היא בעלת רזולוצייה של 2.1 מגה-פיקסל, והיא מפיקה תצלומי סלפי איכותיים למדי. היא מציעה פיצ’ר שמסוגל להחליק את עור הפנים ולהסיר ממנו פגמים לא רצויים. ה-G Flex 2 מציע גם “פלאש קדמי”, תכונה שקיימת גם במכשירים אחרים מבית LG. כאשר הפלאש הקדמי מופעל, את מסך צילום התמונה מקיפים שוליים בוהקים בצבע ורוד בהיר שמאיר את עור הפנים ומאפשר לצלם תמונות סלפי גם בחשיכה.

LG-G-Flex-2-Camera

סוללה

ניתן להגדיר את חיי הסוללה ב-LG G Flex 2 כסבירים, אף על פי שאת המכשיר מזינה סוללה נאה בקיבולת 3000 מיליאמפר לשעה. בשימוש קליל לא תתקשו לעבור יום שלם ללא צורך בהטענה, אך כל שימוש מעבר לכך יחייב אתכם להיצמד לקיר הקרוב בערך בסביבות השעה חמש אחר הצהריים.

ערכת השבבים האימתנית זוללת חשמל רב, מה שמשפיע בצורה שלילית על חיי הסוללה. בשימוש רגיל, שכלל אפליקציות של רשתות חברתיות וגלישה באינטרנט, סיפק המכשיר זמן מסך של כשעתיים וחצי לפני ששבק. למרבה המזל, המכשיר תומך בטכנולוגיית הטעינה המהירה Quick Charge 2.0 מבית קוואלקום.

LG-G-Flex-2-Open-Back-Battery

בעזרת המטען המיוחד שמגיע בקופסה, ניתן להטעין את המכשיר במהירות בקצב של כאחוז לדקה. כך, בתוך חצי שעה בלבד ניתן להטעין את הסוללה ב-30%, כמות חשמל שתספק אתכם לכמה שעות נוספות.

סיכום

ה-LG G Flex 2 הוא בבירור אינו מכשיר שמיועד עבור כולם. הוא מיועד עבור אנשים שמעוניינים להיות בחזית הטכנולוגיה, צעד אחד לפני כל השאר. חווית השימוש במכשיר היא אכן מיוחדת במינה, אך אינה חפה מבעיות. עבור כל השאר, קיים מגוון רחב של מכשירים אחרים שמספקים חוויה טובה יותר ותמורה טובה יותר למחיר.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
6/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
6/10
מצלמה
8/10
7.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חווית שימוש יוצאת דופן
  • מסך מצויין
  • מצלמה אחורית מעולה
מה פחות אהבנו
  • חיי סוללה מאכזבים
  • עיכוב במצלמה האחורית
  • בהירות מינימלית גבוהה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,699 שקלים
  • שוק פתוח: 3,290 שקלים
  • רשת פלאפון: 3,770 שקלים
  • רשת אורנג’: 3,890 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים