ספוטיפיי חותמת רבעון עם 75 מיליון משתמשי פרימיום המשלמים על השירות

תחתית לכוס של ספוטיפיי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

דוחותיה הכספיים הראשונים של ספוטיפיי (Spotify), החברה העומדת מאחורי שירות הזרמת המוסיקה הגדול בעולם, פורסמו אמש (ד’) ומציגים עליה נאה בכמות המשתמשים הכללית והן בכמות המשתמשים המשלמים על השירות מידי חודש. החברה הנפיקה מניותיה לציבור רק בתחילת חודש אפריל וכעת מדובר בדוח הראשון של החברה מאז הונפקו מניותיה לציבור.

מספר המנויים המשלמים על פי הדוח המסכם את הרבעון הראשון של 2018 עבור ספוטיפיי עומד על 75 מיליון נכון לסוף חודש מרץ, ומדובר בגידול של 45% משנה לשנה, כאשר רק בפברואר האחרון עמד נתון זה על 71 מיליון משתמשים המשלמים על מנוי פרימיום. סך המנויים לשירות המוסיקה של ספוטיפיי עומד כעת על 170 מיליון, נתון הכולל 95 מיליון משתמשים בשירות ללא תשלום בחבילה המשלבת פרסומות. שירות המוסיקה של אפל, Apple Music, רשם נתון של 40 מיליון משתמשים בתשלום על פי הדיווח האחרון מחודש אפריל.

סך הכנסות החברה במהלך הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ עמדו על 1.139 מיליארד אירו (כ-1.36 מיליארד דולר), זאת לצד הפסד תפעולי בגובה 41 מיליון אירו (כ-49.1 מיליון דולר). בספוטיפיי מציינים כי ההכנסות העיקריות הגיעו ממשתמשים המשלמים על השירות, אלו היוו כ-91% והסתכמו ב-1.037 מיליארד אירו (כ-1.242 מיליארד דולר), בעוד ההכנסות מפרסום המגיעות מיתר המנויים הסתכמו ב-102 מיליון אירו בלבד, נתון המהווה עליה של 38% משנה לשנה.

שינוי גישה למנוי מבוסס פרסומות

החברה מציינת כי ההכנסות מכל מנוי הציגו ירידה של 14% משנה לשנה, כאשר הסתכמו ב-4.72 אירו למשתמש. בספוטיפיי מסבירים כי הירידה מגיעה בעקבות אימוץ נרחב של חבילות סטודנטים וחבילות משפחה המאגדות מספר משתמשים תחת מנוי אחד ומאפשרות לקבל הנחה משמעותית. בישראל השיקה החברה את השירות לאחרונה במחיר חודשי של 19.90 שקלים וללא אפשרות לבחירה בחבילה המשפחתית המוזלת.

התייחסות מיוחדת שסיפקה החברה למסלול המוצע בחינם ומבוסס על פרסומות עשויה להגדיל את הכנסותיה מאפיק זה בהמשך הדרך. לקראת סוף חודש אפריל השיקה החברה חווית שימוש חדשה עבור המסלול המוצע בחינם דרך האפליקציה, זה מאפשר כעת גישה לפלייליסטים בהתאמה אישית ועמוד בית אישי המבוססים על הטעם הפרטי של המשתמשים כבר מהיום הראשון לשימוש, אפשרות לבחירת שיר וניגון שלו בכל סדר שתרצו בפלייליסטים נבחרים ומצב חסכון בחבילה הגלישה באמצעות Data Saver.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים