שיאומי תופסת את המקום הרביעי בנתח שוק הסמארטפונים ברבעון הראשון של 2018

שלט Xiaomi (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הרשימה הרבעונית שמפרסמת חברת המחקר IDC בכל הנוגע למשלוחי סמארטפונים של החברות המובילות את השוק מציגה ירידה בנתונים משנה לשנה, כאשר השוק הסיני מהווה גורם משפיע משמעותי תוך ירידה מנתון משלוחים של 100 מיליון יחידות במהלך הרבעון. במהלך שלושה החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2018, נשלחו בעולם 344.4 מיליון יחידות של סמארטפונים, נתון המהווה ירידה של 2.9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.

האחרונה לדווח אודות נתוני המכירות שלה הייתה אפל, שהציגה נתון של 52.2 מיליון יחידות ממכשירי האייפון במהלך הרבעון הראשון, תוך עליה של כ-3% במכירות משנה לשנה. עליה זו הציבה את אפל זו פעם נוספת במקום השני ברשימת המעקב של IDC עם נתח שוק של 15.6% המהווה עליה אל מול נתון של 14.7% ברבעון המקביל אשתקד. את המקום הראשון ממשיכה להחזיק סמסונג זה רבעון נוסף עם משלוח של 78.2 מיליון יחידות ברבעון, תוך שהיא אוחזת בנתח שוק של 23.4%.

את המקום השלישי ברשימה ממשיכה להחזיק חברת וואווי (Huawei), אשר תופסת נתח שוק של 11.8% ברבעון הראשון של 2018, תוך הצגת עליה מרשימה של 13.8% בכמות המשלוחים משנה לשנה. סך משלוחי הסמארטפונים של החברה ברבעון הסתכמו ב-39.3 מיליון יחידות.

שיאומי מתחזקת בשוק הבינלאומי

שני המקומות האחרונים היו שמורים מזה תקופה ארוכה לשתיים מתוך שלוש יצרניות שמקורן בסין, כאשר OPPO ו-VIVO נהגו לבקר ברשימה יותר מהשחקנית השלישית, שיאומי (Xiaomi), ועם זאת, שיאומי מציגה כעת עליה מטאורית ברבעון ותופסת נתח שוק של 8.4% עם נתוני משלוחים של 28 מיליון יחידות במהלך הרבעון. מדובר בקפיצה משמעותית עבור היצרנית, שמציגה עליה של 87.8% במשלוחים אל מול הרבעון המקביל אשתקד.

את הצלחתה הגדולה של שיאומי ברבעון הראשון של השנה ניתן לזקוף להתרחבותה של החברה אל מחוץ לשוק הסיני, זאת בניגוד למתחרותיה בשוק המקומי (OPPO ו-VIVO), כאשר המשמעותי מהשווקים בו התמקדה החברה הוא השוק ההודי. ב-IDC מציינים כי עיקר ההצלחה של החברה הגיעה הודות לדגמים הזולים אותם היא מציעה, בדגש על דגם ה-Redmi 5A. במקום החמישי מתברגת OPPO עם משלוח של 23.9 מיליון יחידות במהלך הרבעון, ירידה של 7.5% משנה לשנה, ונתח שוק של 7.1%.

שתי חברות נוספות שהציגו נתוני משלוחים לרבעון הראשון של השנה ואינן מופיעות בדוח של IDC המציג את חמש היצרניות המובילות בלבד, הינן סוני ו-LG. עבור חטיבת המובייל של LG היה זה רבעון נוסף בהפסד, זה עמד על 126 מיליון דולר, כאשר החברה סיכמה רבעון זה עם משלוח של 11.4 מיליון יחידות סמארטפונים בלבד, נתון המהווה ירידה של 23% משנה לשנה.

סוני, מצידה, סיכמה בסוף מרץ 2018 את שנת 2017 הפיסקלית עם משלוח של 13.5 מיליון יחידות סמארטפונים בלבד, נתון המעיד על כך שברבעון הראשון של 2018 שלחה החברה 2.7 מיליון יחידות בלבד. בגרף המצורף מטה תוכלו לראות את משלוחי הסמארטפונים לפי רבעון של החברה גם ברבעונים הקודמים. בשנה הפיסקלית הבאה, מצפה סוני לשלוח 10 מיליון יחידות בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים