הדברים שאינטל שכחה לספר על מעבד ה-28 ליבות במהלך קומפיוטקס 2018

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

במהלך כנס קומפיוטקס 2018 חברת אינטל הדהימה את הצופים עם מעבד בעל 28 ליבות ו-56 נימים במהירות 5Ghz שהצליח להשיג ניקוד גבוהה במיוחד של 7334 במבחן Cinebench R15, רק שהחברה שכחה לציין פרט קטן. המעבד הזה לא קיים במציאות, אלא מדובר בהדגמה של מערכת מומהרת בלבד אשר משתמשת בקירור מים תעשייתי על מנת להגיע למהירויות והתוצאות הללו.

הפרט הנוגע להמהרה (overclocking) של המערכת מהווה הבדל גדול והסתרה לא קטנה מצידה של אינטל, שבתגובה לאתר tomshardware ציינה כי מדובר בטעות תמימה. מערכת הניסוי שהודגמה לקהל במהלך הכנס השתמשה במערכת קירור מים תעשייתית Hailea HC-1000B עם עוצמה של 1000W כשהיא מוקמה מתחת לשולחן ולא הייתה גלויה לצופים שתרמה ל”טעות” אותה הבינו הצופים באירוע ההכרזה.

בנוסף על כך, לפי גורמים שונים ייתכן והמעבד שאינטל הציגה אינו מעבד חדש לגמרי אלא מיתוג מחדש למעבד ה-Xeon Platinum 8180 עם שינויים קלים המאפשרים לו לבצע את ההמהרה ל-5Ghz. השימוש במעבד Xeon גם מציג בעיה נוספת למשתמשי אינטל, מדובר על תושבת מעבדים “חדשה” הלקוחה מלוחות אם לשרתים ושונה מהתושבות שאינטל משתמשת בהן במערכות הגבוהות שלה, כך שגם כאן במידה ומשתמש ירצה להשתמש במעבד הוא יצטרך לקנות גם לוח חדש.

ההכרזה על מעבד 28 הליבות של אינטל ככל הנראה נבעה מההצגה של מעבד ה-Threadripper מהדור השני של AMD שמגיע עם 32 ליבות ו-64 נימים, זה זקוק לשם השוואה רק לקירור אוויר על מנת לעבוד ולהפעיל את כל הליבות שלו, כשהוא צפוי להיות בעל צריכה של כ-250W בלבד ולתמוך בתושבת TR4 הקיימת של מעבדי Threadripper מהדור הראשון.

קירור Threadripper דור 2 (מקור guru3d)
קירור Threadripper דור 2 (מקור guru3d)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים