דיווח: אינטל תאבד את אפל כלקוחה לרכיבי תקשורת בטכנולוגיית 5G החל משנת 2020

מודם 5G של אינטל (תמונה: Intel) מודם 5G של אינטל (תמונה: Intel)

רשתות 5G הן הדבר החם הבא בתחום התקשורת הסלולרית ויצרניות הטכנולוגיות הגדולות בעולם, בהן אינטל, סמסונג, נוקיה, קוואלקום, אריקסון ו-Huawei, כבר החלו לעבוד על פיתוחים בתחום על מנת שמכשירי סמארטפון יוכלו להתחיל לתמוך ברשתות החדשות כבר החל ממחצית השנה השנייה של 2019 ואל תוך שנת 2020. אולם דיווח שהתפרסם היום (ה’, 5.7) בכלכליסט מעיד על כך שאפל, אחת מלקוחותיה הגדולים של אינטל בתחום שבבי התקשורת, לא תרכוש את רכיב התקשורת לאייפונים שיגיעו החל משנת 2020.

מהדיווח עולה כי רכיב התקשורת המשולב, אליו מתייחסים בשם Sunny Peak, המיועד לקיום תקשורת סלולרית, בלוטות’ ו-WiFi, יצטרך לעבור רענון לפני שאפל תוכל לשקול לשלבו במוצריה. רק לאחר שתתאים אינטל את הרכיב החדש, תוכל לקבל הזדמנות להשתלב במכשירי האייפון של אפל, ורק החל משנת 2022. מי שעשויה ליהנות מכך היא יצרנית השבבים הטיוואנית מדיה-טק, אשר עשויה לתפוס את מקומה של אינטל באספקת רכיבי תקשורת לאייפונים ולדגמי אייפד מסויימים של אפל.

דיווח זה מגיע בנוסף לדיווח נוסף מחודש אפריל לפיו אפל תזנח את השימוש ארוך השנים במעבדיה של אינטל עבור מחשבי המקינטוש הניידים בסדרות מקבוק, זאת לשם פיתוח מעבדי המחשבים באופן עצמאי החל משנת 2020. המעבר הצפוי של אפל בעולם המחשוב יהיה לשבבי עיבוד המבוססים על הארכיטקטורה של חברת ARM, עליה גם מבוססים כיום שבבי העיבוד של אפל לסדרות האייפון והאייפד.

חברת קוואלקום פועלת אף היא בתחום ומתכננת, בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט ושותפותיה בתחום החומרה, מחשבים מבוססי מעבדי ARM. קוואלקום כבר הספיקה לחשוף שבבים מותאמים הקיימים כיום בכמות מצומצמת של מחשבים ניידים, כאשר שבבים מתקדמים יותר בדמות ה-Snapdragon 850 ו-Snapdragon 1000 צפויים לדחוף את הקטגוריה קדימה כבר החל מסוף השנה הנוכחית.

עם מכירות כמותיות העולות על 200 מיליון מכשירי אייפון מידי שנה, בנוסף למיליוני ואף עשרות מיליוני אייפדים בשנה התומכים בטכנולוגיות סלולריות, מדובר בהפסד משמעותי עבור אינטל, שלא תוכל לספק את שבבי התקשורת מהדור הבא למוצרים אלו במשך תקופה בת שנתיים לפחות.

בפנייה בנושא לאינטל נמסר לאתר גאדג’טי כי:

מפת הדרכים של אינטל לפיתוח מוצרי 5G עבור לקוחותיה לא השתנתה עבור 2018 עד 2020. אנו נשארים נאמנים לתכניותינו ובפרוייקטים בתחום ה-5G.

Intel’s 5G customer engagements and roadmap have not changed for 2018 through 2020. We remain committed to our 5G plans and projects.

*עדכון (6.7, 7:15) – הכתבה עודכנה עם תגובה חדשה מאינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים