סמסונג מכריזה על שבבי זיכרון 8Gb LPDDR5 בייצור בדרגת 10nm למכשירים ניידים

שבבי LPDDR5 (מקור סמסונג) שבבי LPDDR5 (מקור סמסונג)

חברת סמסונג (Samsung), אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, הכריזה על פיתוח מוצלח של שבבי 8Gb LPDDR5 DRAM, לראשונה בתעשיה, בייצור בדרגת 10nm. הזכרונות החדשים יהיו מיועדים למכשירים ניידים בעלי רשת 5G ובינה מלאכותית (AI) שיחליפו את שבבי ה-LPDDR4 ו-LPDDR4X הקיימים כיום.

שבבי ה-8Gb LPDDR5 החדשים הם חלק ממגוון הפתרונות DRAM הרחב של סמסונג הכולל את 16Gb GDDR6 ו-16Gb DDR5 כאשר ה-LPDDR5 החדש יהיה מיוצר בתהליך בדרגת 10nm ויחליף את ה-LPDDR4 שסמסונג ייצרה ב-2014 והתבסס על ייצור 20nm. שבב ה-LPDDR5 החדש יוכל לספק מהירות של עד 6400Mb/s, פי 1.5 משבבי ה-LPDDR4X של היום המציעים מהירות של עד 4266Mb/s, מה שיכול להיות מתורגם לקצב העברת מידע של 51.2GB בשניה.

שבבי LPDDR5 (מקור סמסונג)
שבבי LPDDR5 (מקור סמסונג)

שבבי ה-LPDDR5 יגיעו ב-2 רמות צריכת חשמל ומהירות:

  • מתח עבודה של 1.1V במהירות של 6400Mb/s.
  • מתח עבודה של 1.05v במהירות של 5500Mb/s.

על מנת לחסוך עוד יותר בצריכת החשמל של שבבי ה-LPDDR5 סמסונג שילבה בהם אפשרות להימנע מכתיבה על תאי זיכרון בעלי ערך 0 בנוסף למצב “שינה עמוקה” (deep sleep mode) המשתמש ב-50% פחות חשמל מאשר “מצב המתנה” (idle mode) הקיים בשבבי LPDDR4X. בזכות השינויים האלו ואחרים שסמסונג שילבה בשבבי ה-LPDDR5 הם יוכלו להציע צריכת חשמל משופרת של עד 30% ולספק זמן סוללה ארוך יותר למכשירים.

זכרונות ה-DRAM הם אחד מעמודי התווך של המוצרים האלקטרוניים היום, המיועדים לעבודה השוטפת של המכשירים ולא לאחסון מידע רגיל. כל שדרוג בשבבי הזיכרון, במיוחד כזה הבא אחרי מספר שנים גדול לעומת ה-LPDDR4, מוביל לקפיצה משמעותית בטכנולוגיה, כששבבי ה-LPDDR5 יוכלו להציע חיסכון גדול יותר בצריכת החשמל יחד עם מהירות גדולה יותר. יש לציין כי סמסונג מגדירה את השבבים ב-“דרגת 10nm”, ולא 10nm מה שאומר שהם מיוצרים בתהליך בין 10nm ל-20nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים