גוגל מפתחת את מערכת ההפעלה שתחליף את אנדרואיד תוך 5 שנים

אנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לפני כשנתיים עלה לראשונה שמו של פרוייקט חדש עליו עובדת גוגל בתחום מערכות ההפעלה. הפרוייקט זכה לשם Project Fuchsia וקיבל התייחסויות מעטות בלבד מצידה של גוגל, שהנגישה חלקים מהפרוייקט כקוד מקור פתוח הזמין למפתחים. ואולם מאחורי הקלעים, כך עולה מדיווח חדש של בלומברג, מתכננים מעל 100 המפתחים העובדים תחת Project Fuchsia בגוגל להכשיר את מערכת ההפעלה החדשה כך שתוכל להחליף את אנדרואיד תוך 5 שנים.

על פי הדיווח הנוכחי, הצוות העומד מאחורי פיתוח Fuchsia מתכוון ליצור מערכת הפעלה יחידה שתוכל להחליף לא רק את אנדרואיד, אלא גם את הפלטפורמות האחרות המריצות את שירותיה של גוגל כיום. כך, ניתן יהיה להריץ מערכת אחת על גבי סוגים שונים של מוצרים בקטגוריות שונות. מדובר במגוון רחב של מערכות, בהן אלו הרצות על גבי מחשבים (Chrome OS) וכן מוצרים מחוברים בתחום ה-IoT, כאשר תוך שלוש שנים בלבד אנו עשויים לראות רמקולים חכמים המונעים על ידי מערכת ההפעלה החדשה ובהמשך גם מחשבים ניידים.

האתגר הגדול ביותר יהיה בהחלפתה של אנדרואיד, מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם כיום עבור טלפונים חכמים. אחת מהבעיות במעבר למערכת חדשה נעוצה בכך ש-Fuchsia מפותחת על גבי ליבה (Kernel) הנקראת Zircon (לשעבר Magenta), אשר שונה מליבת Linux על גביה מפותחת כיום אנדרואיד. המעבר עשוי לגרום לכך שמכשירים מסוימים לא יוכלו לעבוד עם מערכת ההפעלה החדשה, אך מעבר לכך, ישנו עניין גדול במעבר למערכת הפעלה חדשה גם עבור מפתחות הסמארטפונים העושות כיום שימוש נרחב באנדרואיד וכן במערכות ההפעלה האחרות של גוגל. בבלומברג אף מזכירים, ובצדק, לקוחות מוסדיים כמו בתי ספר, אשר חשובים במיוחד לגוגל ולא יוכלו לקבל בקלות מעבר לפלטפורמה חדשה.

לאן פנינו מועדות?

עם כניסתן לשוק של טכנולוגיות המאפשרות את קיומם של מוצרים מחוברים רבים בבית ומחוצה לו, מעבר לסמארטפון ולמחשב, בגוגל זקוקים לפיתרון שיוכל לנהל את כל המערכות באופן אחיד ובצורה בה כל המערכות הללו יוכלו לדבר זו עם זו בקלות. בסמסונג, לדוגמה, מנסים מזה מספר שנים לקיים מערכת דומה תחת פרוייקט הקוד הפתוח טיזן (Tizen). מערכת הפעלה זו קיימת כיום בטלוויזיות, בשעונים החכמים ובמוצרים נוספים של החברה הדרום קוריאנית, המנסה לפתח תקשורת בין מוצרים רבים אותם היא מייצרת.

התחרות ההולכת וגוברת מכניסה את Project Fuchsia לאור הזרקורים כפיתרון אחיד שיענה על הצרכים של צרכנים מכל הסוגים וכזו שתוכל לנהל מגוון רחב במיוחד של מוצרים המיוצרים על ידי חברות שונות. יצרניות ציוד הקצה, כמו גם הצרכנים של ציוד זה, יסתכלו אל עבר גוגל וחברות כדמותה (מיקרוסופט, אפל, אמזון ואחרות) לשם פיתוח מערכות אחידות שיאפשרו ליצור סט מוצרים השונים במהותם זה מזה, אך עדיין מסוגלים לתקשר זה עם זה ביתר קלות.

עם אנדרואיד הצליחה גוגל לייצר מערכת שבה נעשה שימוש נרחב במכשירים רבים מסוג מסוים, אך בעולם שבו כמות המוצרים המחוברים הולכת וגדלה, נרצה לראות פישוט בצד הניהול של מוצרים רבים נוספים. אם, למשל, נרצה ללכת לקנות נורה חכמה במכולת, נרצה גם לחבר אותה ושתתממשק עם המוצרים השונים בבית באותה קלות בה אנו מחברים כיום נורות רגילות לחשמל ומצפים שאלו יעבדו.

זוהי ההתפתחות הטכנולוגית הבאה בתחום התקשורת בין מוצרים ולשמה יש להשתמש במערכת שתדע לנהל אותם טוב יותר, ולא רק במערכות שונות עבור מוצרים שונים המסוגלות לתקשר, בערך, זו עם זו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים