אקטיביז’ן: טכנולוגיית הזרמת המשחקים לא בשלה לצרכנים, מובייל עדיף

קוליסטר ג’ונסון (Collister Johnson), סמנכ”ל התפעול של Activision-Blizzard, מאמין שהטכנולוגיה להזרמת משחקים עדיין אינה בשלה דיה, ומכשולים טכנולוגיים ימנעו משירותי הזרמת משחקים להצליח בקרב הצרכנים. לדידו, הכיוון העדיף עבור החברה נכון לעת זו, הוא פיתוח למובייל. ג’ונסון שיטח את עמדתו בפני משקיעי החברה, בזמן פרסום תוצאות הרבע השני של השנה.

להזרמת משחקים יש פוטנציאל להגדיל באופן משמעותי את חוויות המסכים הגדולים שלנו, לקהלים שאין להם קונסולה. או במקרים מסוימים, אין להם מחשב אישי, תלוי במערכת ההזרמה שאנו מדברים עליה. שנית, אפילו לגיימרים קיימים, מערכות הזרמה צריכות להיות קלות יותר לשימוש, להפחית חיכוך, לאפשר פעילות מתמשכת לאורך היום עם תוכן זמין יותר.

למרות שג’ונסון מאמין כי אפשרות ההזרמה היא חיובית לתעשיה כולה, ול-Activision בפרט, הוא טוען כי המכשולים הטכנלוגיים לא מאפשרים לספק חוויה מספיק טובה למשתמש נכון לעת זו. לדבריו, המכשול העיקרי הוא השהיה (Latency) – הזמן שחולף מהרגע שבו המשתמש שולח פקודה למשחק ועד שהוא רואה את התוצאה על המסך. זמן זה אינו קצר מספיק, לדבריו של ג’ונסון, אולם הוא מאמין כי בסופו של דבר הזרמת משחקים תהפוך לאופציה ריאלית.

בינתיים, החברה לוטשת עיניה לעולם המובייל. לאחרונה ביצעה Activision עסקה עם חברת Tencent הענקית, במסגרתה צפויה החברה להשיק כותר מובייל של Call of Duty לשחקנים בסין. “אנחנו חושבים שזו הזדמנות גדולה. יש לנו קהילות מאוד פעילות שמחפשות חוויות שילוו אותם לאורך היום. אנחנו מתרגשים ממה שיכול להגיע בעתיד”, אמר ג’ונסון.

בניגוד ל-Activision, נראה כי מפיצה גדולה אחרת, EA, בוחנת את אפשרות הזרמת המשחקים בצורה משמעותית יותר. EA רכשה לאחרונה את GameFly הישראלית, חברה שמתמחה בהזרמת משחקים, ושהפעילה שירות הזרמה משלה במשך כמה שנים. GameFly תשתלב בתוכניותיה של EA, והטכנולוגיה שלה יכולה לשמש את המפיצה לבניית שירות הזרמה של משחקיה בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים