גאדג’טי מסקר: נוקיה 7 פלוס – ערימה של רגשות מעורבים

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

כשחברת HMD Global הכריזה על מכשיר הנוקיה 7 פלוס בשלהי חודש פברואר האחרון, חיכינו בתקווה להגעתו לארץ על מנת לראות האם נוקיה הצליחה לייצר מכשיר שוק ביניים ראוי. המכשיר הגיע לפני כחודש לארצנו הקטנה ועשה עלייה במחיר ממוצע למדי, תוך הענקת אפשרויות משופרות, אך לא חדשות, לשוק הביניים העמוס.

במבט מקיף, דגם הנוקיה 7 פלוס מציע מסך אטרקטיבי לצפייה ביחס אורך:רוחב של 18 על 9, זאת בנוסף לזוג מצלמות מתקדמות בחלקו האחורי ומצלמת סלפי עתירת פיקסלים בחלקו הקדמי. את המערך כולו עוטפת נוקיה בגוף עשוי אלומיניום, כאשר את מסגרתו החיצונית, מערך הצילום וסורק טביעות האצבע מקיף פס נחושת מבריק.

מה בקופסה?

הקופסה אשר עוטפת את מכשיר הנוקיה 7 פלוס מעוצבת למדי, ובחזיתה תמונה של זוג אוחז ידיים ומתמזג אל תוך מסכו של המכשיר המוזכר. על התמונה מוטבע לוגו החברה בשקיפות חלקית, כאשר בתחתית נמצא את שם המכשיר ולוגו מערכת ההפעלה Android One. במעבר לחלקה האחורי של הקופסה נוכל להעיף מבט קצרצר על מראה המכשיר, זאת בשעה שלצד תמונותיו ניתן לקרוא על הפיצ’רים הנבחרים של הדגם.

באריזת המכשיר תוכלו למצוא:

  • מכשיר מסוג Nokia 7 Plus
  • תקע חשמל מהיר
  • כבל מסוג USB Type A ל-USB Type-C
  • מגן סיליקון שקוף
  • סיכה להוצאת מגירת הסים וכרטיס הזיכרון
  • אוזניות (יש במכשיר שקע אוזניות)
  • חוברת הוראות

עיצוב ואיכות בנייה

על עיצובו של מכשיר הנוקיה 7 פלוס נראה כי השקיעה HMD Global לא מעט מחשבה. המכשיר מרגיש נוח ביד, סורק טביעות האצבע ממוקם בדיוק במקום הנכון בגב המכשיר והמרווח בין סורק טביעות האצבע למערך הצילום מחושב בצורה חכמה כך שנוכל להבחין בין השניים במגע בלבד, גם מבלי להסתכל. בנוסף לכך, נמצא בגבו של המכשיר גם את לוגו החברה, מבזק LED כפול ולוגו נוסף המסמל את קיומה של מערכת ההפעלה מסוג Android One.

המכשיר אינו מיועד לסובב מבטים כשעיצובו אינו יוצא דופן באופן חריג. הוא אינו מחליק ממשטחים חלקים, אך מערך הצילום גורם לו לבלוט מעט החוצה מהמשטח עליו הוא נמצא. פס הנחושת הסובב את הדגם הוא תוספת נחמדה למערך, ומעניק תחושה ייחודית למדי שלא מצאנו במכשירי שוק ביניים אחרים.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

מנגד, גב האלומיניום של הסמארטפון אינו מהטובים שראינו, הוא סופג טביעות אצבעות באופן חריג למדי ביחס למכשירים אחרים העשויים מחומרים זהים, והחוויה הכללית עם המגע התמידי בגב המכשיר מעניקה תחושה של פלסטיק יותר מאשר אלומיניום, וזה חבל. יתרה מכך, ועקב כך שגבו מציג את טביעות האצבעות באופן כה נראה לעין, הנראות של המכשיר יורדת לרמה זולה והדגם מאבד את היתרון העיצובי לו הוא זכה בתחילת השימוש.

במעבר על עיצובו הכולל של הדגם, נגלה כי בחלקו התחתון מתמקמים מחבר הטעינה מסוג USB Type-C, זוג גרילים, זוג פסים בהירים (נוקיה טוענת כי אין במכשיר פסי אנטנה, כך שאנחנו תוהים מה תפקידם של הפסים הבהירים הסובבים את מסגרת המכשיר) וחור למיקרופון.

בחלקה הימני של המסגרת נמצאים כפתורי ויסות הווליום יחד עם כפתור ההדלקה והכיבוי, זאת בנוסף לזוג פסים בהירים נוספים. בגזרה העליונה של המסגרת נשמח לפגוש את שקע האוזניות בגודל 3.5 מ”מ, ובגזרה השמאלית של המסגרת נמצא את מגירת הסים וכרטיס הזיכרון, בנוסף לפס בהיר גם בפינה הזו.

על הנייר, מידותיו של הסמארטפון מתפרסות לאורך של 158.4 מילימטרים, רוחב של 75.6 מילימטרים, עובי העומד על 8 מילימטרים ומשקל ממוצע המסתכם ב-183 גרם. במעבר לחזית המכשיר נגלה מסך מאסיבי ביחס תצוגה של 18:9, כאשר זה מצמצם את השוליים באופן תאורתי בלבד, בזמן שאנחנו פגשנו שוליים עליונים ותחתונים מכובדים למדי.

חומרה וביצועים

לפני הפגישה הראשונה שלנו עם מכשיר הנוקיה 7 פלוס, לא ציפינו לקבל מכשיר איטי, כשחטיבת הביצועים מתפקדת ביד רמה על ידי מערכת השבבים Snapdragon 660 וזיכרון העבודה (RAM) כולל 4 גיגה-בייט לצד נפח אחסון של 64 גיגה-בייט הניתן להרחבה. לצערינו, לאחר המפגש הראשון, אלו לא הביצועים להם ציפינו. המכשיר קרס בתפעול אפליקציות באופן עקבי, אך בתדירות לא גבוהה שאיפשרה לנו להמשיך בשימוש היומיומי.

מערכת השבבים המוזכרת משלבת ארבע ליבות עוצמתיות מסוג Kyro 260 אשר פועלות בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ, זאת יחד עם ארבע ליבות נוספות מסוג זהה אשר רצות בתדר מירבי של 1.8 גיגה-הרץ. מערכת שבבים זו רצה בלא מעט מכשירים פופולריים נוספים, אך בדגמים אלה היא מתפקדת טוב יותר מאשר התפקוד אשר קיבלנו ממנה במכשיר זה.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

המסקנה הנובעת מכך היא ממשק הלוקה בחסר. הבאגים שחווינו היו תקיעות ממושכות, ווידג’ט שיחה שמסרב להיעלם, הקלדה המופיעה באיחור על המסך ועוד. הדברים לא קרו בתדירות גבוהה, אך עצם קיומם בשימוש קצר של כחודש בלבד מציגים צד שלילי במכשיר שאין להתעלם ממנו. בזמנים בהם המכשיר עבד כראוי, אפליקציות נפתחו במהירות סבירה, אך לא כזו שמספיקה למעמד של מכשיר ביניים עם תג מחיר המתקרב ל-2,000 שקלים.

חווית המשחק עם המכשיר הייתה מהנה למדי ובזמן משחק במשחקים קלים כמו Clash Royale, Rider ועוד, המכשיר לא גמגם לרגע וסיפק חווית משחק מעולה. במעבר למשחקים עתירי גרפיקה כמו PUBG ו-Asphalt 9, בהגדרות הגבוהות ביותר (בזמן משחק ב-PUBG) חווינו מעט קפיצות פריימים, אך לא באופן מהותי שיעיב על חווית המשחק הכללית.

לסיכום, מכשיר הנוקיה 7 פלוס אינו מהטובים ביותר בגזרת הביצועים הכללית, סביר להניח כי המכשיר זקוק למספר עדכונים על מנת להתאפס על עצמו וייתכן כי בעתיד הביצועים ישתפרו. אולם, גם ברגעים אלו מריץ הנוקיה 7 פלוס באופן חלק כמעט לגמרי משחקים עתירי גרפיקה וקלילים כאחד, כך שאי היציבות הכללית עשויה להסתדר עם עדכוני תוכנה עתידיים.

מסך ותצוגה

מסכו של ה-Nokia 7 Plus מגיע בגודל 6 אינץ’, ביחס תצוגה של 18:9, עם רזולוציה העומדת על +Full HD ובפריסה של 2160 על 1080 פיקסלים. הפאנל הנמצא בשימוש בדגם הזה הינו מסוג IPS LCD ובעל צפיפות של 403 פיקסלים לאינץ’. סוג הזכוכית הנמצאת בחזית המכשיר היא גורילה גלאס 3 הוותיקה.

בפועל, המסך חד, מציג צבעים טובים, חיים במידה הנכונה ועשירים במידתם. אומנם, עקב היותו מסך מסוג LCD, הצבע השחור אינו שחור לגמרי וניתן להבחין בקלות רבה שהצבע השחור אינו טבעי במיוחד. מנגד, בהירותה של התצוגה מכובדת וניתן לראות את המסך בבירור מול שמש ישירה. בצד השני של הספקטרום, גם הבהירות המינימלית של המכשיר מעולה, כך שניתן לקחת אותו למיטה בלילה ולגלול בין הפוסטים ברשתות החברתיות מבלי להסתנוור. יחד עם זאת, ניתן למצוא כאן גם מצב תאורת לילה על מנת להגן על העיניים מפני אור כחול.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אפשרויות נוספות אותן ניתן למצוא בתפריט ההגדרות הן הגדרת שומר מסך, שינוי הזמן למעבר למצב שינה, אפשרות להערת המסך באמצעות טפיחה כפולה על התצוגה, הדלקת המסך להצגת ההתראות והשעה בלבד באמצעות הרמה שלו מהשולחן ועוד. במידה ונרד לפרטים, המחווה האחרונה מתפקדת רוב הזמן כתחליף לאפשרות ה-Always On Display אשר נמצאת במכשירים מתקדמים יותר, ולהפתעתנו, האפשרות עבדה באופן מעולה וסיפקה תחליף ראוי למסך הדלוק תמיד.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מערכת ההפעלה המנצחת על דגם הנוקיה 7 פלוס היא אנדרואיד 8.1 אוראו בגרסת Android One, מה שמעיד על כך כי הממשק נקי לחלוטין ויקבל עדכונים מהירים בדומה לסדרת ה-Pixel של גוגל. לראייה, רק בזמן השימוש שלנו המכשיר קיבל עדכון לגרסת הפאץ’ האחרונה של החודש הנוכחי, ועתיד לקבל עדכון נוסף לאנדרואיד 9 פאי בקרוב.

בשימוש ראשוני עם המכשיר לא תמצאו שום אפליקציה מיותרת, הממשק נקי לחלוטין מאפליקציות שאינן הכרחיות לשימוש היומיומי ואנחנו מברכים על כך. השינויים היחידים אותם תמצאו במכשיר מגיעים באפליקציית המצלמה הייעודית של נוקיה, ובאפליקציית התמיכה אשר פועלת 24 שעות ביממה ומספקת תמיכה לכל בעיה הצצה במכשיר, בשפה האנגלית.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

הממשק המולבש על המכשיר הוא הממשק הנקי של מערכת ההפעלה אנדרואיד אוראו, כאשר את מגירת היישומים תמצאו בהחלקה כלפי מעלה, שם יוצגו בפניכם כל האפליקציות הנמצאות על המכשיר ו-5 אפליקציות בהם אתם עושים שימוש רב. בנוסף לכך, תמצאו כאן את כל האפשרויות האהובות מאנדרואיד אוראו כמו חלון בתוך חלון (PIP), עבודה על שני יישומים במקביל ועוד.

מולטימדיה

חווית המולטימדיה בנוקיה 7 פלוס לוקה בחסר באופן משמעותי אשר ניתן להבחין בו כבר מרגע השימוש הראשון. לא תמצאו כאן אפשרויות לשיפור הסאונד, לא באוזניות ולא בשמע המופק מהרמקולים. בהגדרות הצלילים אין אקוולייזר כזה או אחר, וההגדרות היחידות אשר ניתנות לשינוי בנוגע לצלילים משמשות לשינוי הרינגטון והגברה או הנמכה של הווליום.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

ברמה הבסיסית, המכשיר עושה את העבודה. הצליל המופק מזוג הגרילים התחתונים חזק, אך לא מהחזקים ששמענו, כזה שמוצא לעצמו נקודה נוחה באמצע. הוא אינו צורם לאוזן, גם בעוצמה החזקה ביותר ונעים לשמוע ממנו מוזיקה לאורך זמן. בשימוש באוזניות המגיעות בערכה, הווליום המופק מהזוג חזק למדי, אך שוב, אינו מהחזקים ששמענו. בנוסף לכך, הצליל באוזניות מרגיש מעט עמום ולא ישיר, אך ברמה נסבלת לחלוטין.

בשינוי כיוון לחזית המכשיר, נמצא את אפרכסת השמע אשר מספקת ווליום סביר למדי בזמן שיחה, כזה המאפשר שמיעה נקייה בסביבה שקטה עד רועשת בצורה בינונית, אך במידה ואתם בסביבה רועשת מאוד, כדאי שתחברו את האוזניות, כי גם הרמקול לא יספק אתכם.

מצלמה

מערך הצילום של הנוקיה 7 פלוס כולל זוג חיישני 12 ו-13 מגה פיקסל במפתחי צמצם של f/1.8 ו-f/2.6 בהתאמה. זאת כאשר חיישן ה-12 מגה פיקסל הוא הראשי מביניהם וזה מציע פוקוס מהיר בטכנולוגיית Dual Pixel, וגודל פיקסלים כללי של 1.4µm, כך שלפחות על הנייר, תוצאות הצילום בתנאי תאורה קשים אמורות להיות טובות. את זוג חיישני הצילום מגבה מבזק LED כפול המבצע עבודה נפלאה, זאת בנוסף לעדשות המיוצרות בשיתוף חברת ZEISS.

התמונות המופקות ממערך הצילום הכפול טובות ומיישרות קו עם שוק הביניים באופן מוחלט. העיבוד אינו אגרסיבי מידי, ואין ניסיון להעלים את הרעש בתמונה, מה שפעמים רבות גורם לאיבוד פרטים. המצב הידני מאפשר שליטה על כמות הרעש בתמונה בטווח של 100-3200, מהירות התריס נעה בין 1/500 ל-4 שניות מלאות ושליטה נוספת תוכלו לקבל על איזון הלובן והפוקוס.

שבילי כוכבים ממכשיר הנוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
שבילי כוכבים ממכשיר הנוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לדוגמה, באמצעות המצב הידני המאפשר חשיפה ארוכה של 4 שניות, ניתן לצלם כמות תמונות גדולה (כזו המתחילה ב-100 ומעלה) על מנת לתעד את שבילי הכוכבים שבשמיים. הטכניקה עובדת בצורה פשוטה למדי ולאחר צילום התמונות ניגשים לתוכנת העריכה ומחברים את כולן לאחת, והתוצאה הסופית חושפת את שבילי הכוכבים.

בממשק המצלמה האוטומטי ניתן לבחור האם להפעיל את מצב ה-HDR (טווח דינמי רחב) או שלא. מהמבחן שלנו נבעה מסקנה כמעט חד משמעית המעידה על כך שמצב ה-HDR אינו מביא עמו שיפור משמעותי לטווח הדינמי בתמונה, אולם מצב זה משפר את העיבוד הכללי בתמונה ומפיק יותר פרטים מתמונה זהה שצולמה ללא שימוש ב-HDR.

 

בנוסף לדברים הללו וכאמור לעיל, עיבוד התמונה הרגיל טוב מאוד ומבצע עבודה מעולה בשמירה על הפרטים תוך פיצוי באמצעות הכנסת רעש לתמונה. מנגד, באור יום אין צורך בהקפצת הרעש בתמונה, כך שזה הוא פרמטר אחר הניתן לבדיקה. בתמונות אשר צולמו באור יום מהמכשיר ניתן להבחין כי העיבוד טוב למדי, הוא אינו עובד באמצעות חידוד יתר של התמונה ואינו מורח את הרעשים שבה.

עיבוד התמונה במצב צילום רגיל
עיבוד התמונה במצב צילום רגיל

חובבי הווידאו מביניכם ישמחו לשמוע כי המכשיר מסוגל לצלם סרטונים ברזולוציית 4K ממערך הצילום הראשי, כאשר המצלמה הקדמית תומכת בצילום סרטונים ב-Full HD. איכות השמע המיובאת על ידי המיקרופונים שבמסגרת המכשיר מעולה, וכך גם איכות הווידאו. בגזרת החסרונות, היינו שמחים לקבל עדכון תוכנה המשפר את ייצוב הסרטונים.

במעבר למצלמת הסלפי, נמצא כי זו מציעה רזולוציה העומדת על 16 מגה פיקסל, במפתח צמצם המסתכם ב-f/2.0. מצלמת הסלפי המוזכרת היא אחת ממצלמות הסלפי הטובות שראינו בשוק, אם כי היינו שמחים לצילום בזווית מעט רחבה יותר. במקרים בהם חסר אור בפריים, ממשק המצלמה מציע להפוך את המסך לצהבהב על מנת להאיר את פני המשתמשים המצולמים.

הטריק המוזכר אינו אפקטיבי במיוחד וחלש למדי, זאת בנוסף להיותו גורם מרכזי לתמונה בעלת גוונים חמים ולא טבעיים במיוחד. גם מצלמת הסלפי מצוידת באפשרות ה-HDR ועושה את עבודתה נאמנה, היא פותחת את הצללים באופן ממוצע ומורידה את החלקים הבוהקים בתמונה לרמה המאפשרת ירידה לפרטים. יחד עם זאת, ניתן למצוא גם את אפקט ה”פנים יפות” אשר מחליק את פני המשתמש ומטשטש פגמים בעור. בשלב זה, נראה כי אנחנו מעדיפים את הצילום הטבעי אשר מציג בפנינו כמה שיותר פרטים על פני טשטוש.

מצד אחד, בצילומים בתנאי תאורה קשים ניתן לראות בבירור כי המכשיר סובל מלא מעט פליירים (Lens Flare), כאשר רמת הפירוט בתמונות מעט ירודה בהתחשב ברמת הפירוט הטובה מאוד בתמונות אשר צולמו באור יום. מצד שני, המכשיר קולט נכון את הסצנה וחושף את הפריים באופן הנכון, כאשר השמיים מגורענים במידה נסבלת ואין הרבה פרטים שהולכים לאיבוד. מעבר לכך, בצילומי לילה נתקלנו לא מעט בתגובה איטית בזמן הצילום, כך שפספסנו לא מעט רגעים וכמות חשובה של תמונות יצאו ללא פוקוס.

זום אופטי במכשיר הנוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
זום אופטי במכשיר הנוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

במבט נוסף, מערך הצילום הכפול מציע זום אופטי דרך עדשת ה-13 מגה פיקסל במפתח צמצם f/2.6. הזום האופטי אמור לספק זום פי 2 לתוך התמונה ללא ירידה באיכות, זאת לעומת זום תוכנתי אשר מבצע חיתוך לתוך הפיקסלים ומוריד את איכות התמונה. בהשוואה שביצענו נראה כי ההבדלים בין הזום התוכנתי לזום האופטי זניחים עד לא קיימים במכשיר הנוקיה 7 פלוס, כאשר בתמונה המשתמשת בזום האופטי ניתן לראות כי המכשיר מבצע מעט יותר חידוד, לעומת התמונה הרגילה.

סוללה

אחת מנקודות החוזקה של דגם הנוקיה 7 פלוס היא הסוללה איתה הוא מגיע. לעומת מכשירי ביניים אחרים, מכשיר הנוקיה 7 פלוס מציע סוללה בקיבולת גדולה למדי של 3800 מיליאמפר/שעה התומכת בטעינה מהירה באמצעות המטען המגיע באריזה. בבדיקה שביצענו, הטענה מלאה של המכשיר מ-0 ל-100 אחוזים אורכת שעה ו-55 דקות, כך שזו היא אינה הטעינה הכי מהירה שראינו. בשימוש רגיל הכולל מעט משחקים, שיחות ב-WhatsApp, צילום תמונות וגלישה ברשתות החברתיות, הנוקיה 7 פלוס העביר איתנו יום עבודה מלא בקלות. במידה ואתם מעוניינים להאריך אף יותר את חיי הסוללה, החברה מציעה מספר אפשרויות.

הראשונה שבהן היא הפעלת מצב החיסכון בסוללה. המצב המוזכר מצמצם את פעילות הרקע במכשיר, מגביל את הרטט, זאת בנוסף לשירותי המיקום והסנכרון הכללי, כך שייתכן כי תקבלו הודעות מהרשתות החברתיות באיחור. במידה וזה הוא לא הפיתרון בשבילכם, ניתן להגביל באופן ידני אפליקציות נבחרות ברקע באופן זמני או תמידי.

נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
נוקיה 7 פלוס (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

יחד עם הדברים המוזכרים, במסך הסוללה הראשי בהגדרות יהיה ניתן לצפות מתי ביצעתם את הטעינה המלאה האחרונה, כמה זמן השתמשתם במסך מאז הטעינה הזו ואילו אפליקציות עשו זאת לרוב. יתרה מכך, החברה הגדילה לעשות והכילה גם את האפשרות להפעיל את הבהירות המותאמת גם במסך הסוללה וגם במסך התצוגה, כך שהסיכוי לפספס את האפשרות קלוש עד לא קיים.

בנוסף לפרטים הללו, בלחיצה על אייקון הסוללה הגדול ניתן לעבור למסך המציג את השימוש במכשיר ואת חיי הסוללה בגרף עולה ויורד. אך זה לא נגמר כאן, ולעומת שאר המכשירים הסטנדרטיים אשר מראים את שימוש האפליקציות בסוללה לפי כל אפליקציה בנפרד, בתפריט זה ניתן לראות (בחלוקה לאחוזים) איזו תכונה במכשיר השתמשה לרוב בסוללה. אם אלו האפליקציות, המערכת עצמה, מצב השינה של המכשיר, קישורית ה-Wi-Fi ועוד.

סיכום

מכשיר הנוקיה 7 פלוס הוא אינו אכזבה, הוא אפילו מכשיר טוב מאוד. גזרת הביצועים אכזבה אותנו מעט, אך גם היא יכולה להשתפר עם עדכוני תוכנה עתידיים. בנוסף לכך, חטיבת הצילום עשתה עבודה טובה במסגרת המערך כולו וכמעט הגיעה כפיצוי על השאר. בהתחשב בעובדה כי המכשיר מריץ את גרסת ה-Android One, אנו כמעט בטוחים כי הנוקיה 7 פלוס יקבל עדכונים המתקנים את הבעיות המוצגות בסקירה בזמן הקרוב.

בשורה התחתונה, מכשיר הנוקיה 7 פלוס הוא מכשיר שוק ביניים ראוי, אך במחיר של 1,800 שקלים הוא אינו מהווה תחרות למכשירי ה-2000 שקלים ומעלה או למכשירי ה-1000-1500 שקלים. הוא מצא נקודה לא נוחה באמצע, בה הוא מנסה להתחרות גם במכשירים מעל הרמה שלו וגם במכשירים זולים, המציעים את אותם המאפיינים שהוא מציע, במחיר זול יותר.

האם הנוקיה 7 פלוס שווה רכישה כרגע? סביר להניח שלא. האם הוא שווה רכישה כשהמחיר יירד בכמה מאות שקלים? ללא ספק.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
7/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
6/10
סוללה
8/10
מצלמה
7/10
7.6
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה ארוכים
  • מסך בעל צבעים טבעיים
  • ממשק נקי
מה פחות אהבנו
  • מחיר יקר למדי
  • גב אלומיניום בעל מראה זול
  • חוויית המולטימדיה לוקה בחסר

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1799 שקלים
  • שוק פתוח: 1799 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים