גאדג’טי מסקר: 5 חודשים עם Huawei P20 Pro

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אז סקירה על Huawei P20 Pro… לפני חמישה חודשים הכריזה וואווי על סדרת הדגל החדשה שלה באירוע שערכה בפריז, אך המכשירים מעולם לא זכו להשקה רשמית בישראל, אלא רק דרך יבוא מקביל. כעת, כשהחברה מתחילה לפעול זו פעם נוספת בישראל באופן רשמי ועם מספר יבואנים רשמיים, בהם באג, KSP ורונלייט, הגיעה העת לבחון את ה-Huawei P20 Pro, שמוביל את סדרת הדגל החדשה של וואווי.

בחמשת החודשים שעברו מאז ההכרזה על המכשיר, שימש אותי דגם ה-P20 Pro כמכשיר היומיומי, זה שתמיד היה זמין עבורי בין הסקירות הרבות של הסמארטפונים בתקופה זו, ועל כן סקירה זו שונה במעט מהסקירות הרגילות שלנו, שכן היא נפרשת על פני חודשים רבים ולא על מספר שבועות מצומצם. זוהי הסקירה ארוכת הטווח ל-Huawei P20 Pro.

עיצוב ואיכות בנייה

וואווי הציגה לא מעט עיצובים חדשניים עם מכשירי הדגל שלה בשנים האחרונות, וכך גם הדבר עם דגם ה-P20 Pro. המכשיר מגיע עם גב זכוכית מבריק בצבעים שונים, כאשר חלק מהדגמים מגיעים במגוון צבעים המשולבים יחדיו. בתחתית מסך ה-AMOLED בגודל 6.1 אינץ’ נמצא כפתור בית שאינו לחיץ, אך מספק פידבק דרך רטט, ומשמש גם כקורא טביעות אצבע ביומטרי. עם הגידול במסכים בתקופה האחרונה, החלו כפתורי הבית להיעלם במהירות ממכשירי דגל רבים, וזוהי אחת השאריות החיוביות, לטעמי, עליהן שמרה וואווי בדגם זה.

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בראש התצוגה נוכל למצוא מגרעת קטנה הבולטת מתוך מסגרת המכשיר, ובה משולבת מצלמת הסלפי ואפרכסת השמע, המשמשת גם כרמקול משני הפועל יחד עם הרמקול בתחתית המכשיר בסטריאו. עיצוב המגרעת דיסקרטי הרבה יותר מזה שראינו במכשירי דגל כמו ה-iPhone X ו-Xiaomi Mi 8 וגדול רק במעט מעיצוב ה”טיפה” של ה-Essential Phone. וואווי אף מאפשרת להסתיר את המגרעת באמצעי תוכנה המשחירים את הגזרה סביבה.

גב המכשיר הוא מראה לכל דבר ועל גם מושך טביעות אצבע לרוב. בחלקו העליון השמאלי ממוקמות 3 מצלמות, פיתוח אותו ביצעה וואווי בשיתוף חברת הצילום הגרמנית לייקה (Leica). המצלמות מציעות חיישני 40, 20 ו-8 מגה-פיקסל ומאפשרות לבצע זום אופטי פי 3, זום היברידי פי 5 ללא פגיעה משמעותית באיכות התמונה וזום אלקטרוני עד פי 10.

ה-P20 Pro אינו מהמכשירים הקלים בשוק ובמשקל 180 גרם יש לו נוכחות משמעותית ביד. מבנה הזכוכית, בשילוב מסגרת המתכת מקנים לו תחושת פרימיום ברמה גבוהה מאוד ולמרות משקלו, מידותיו הופכות אותו לנוח למדי לאחיזה ביד.

מסך ומולטימדיה

המסך בו משתמשת וואווי בדגם ה-P20 Pro הינו מסוג AMOLED אשר מגיע בגודל 6.1 אינץ’ ומציע רזולוציית תצוגה +Full HD בפריסה של 1080×2244 פיקסלים. מדובר בתצוגה אשר מרשימה בדיוק שלה בצבעים ומציעה חדות גבוהה, אם כי זו אינה הגבוהה הקיימת כיום בשוק לאור השימוש של יצרניות אחרות ברזולוציות +Quad HD ואף 4K.

התצוגה יכולה להתאים את תאורת המסך באופן אוטומטי לסביבה בה נמצא המכשיר, כאשר אפשרות נוספת היא בוויסות אוטומטי של טמפרטורת הצבע במסך לצורך הקלה על העיניים בזמן שימוש שוטף. וואווי אף מציעה מגוון אפשרויות להתאמה ידנית של טמפרטורות הצבע במסך.

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המגרעת בראש התצוגה הוטמעה היטב בדגם זה, וניתנת להסתרה באופן קבוע על ידי הגדרה באפליקציית ההגדרות במכשיר. בזמן צפיה בסרטונים מוסתרת המגרעת בעת שימוש במסך מלא דרך אפליקציית יוטיוב, נטפליקס או דרך הגלריה במכשיר, כך שתוכלו לצפות במסך ללא הפרעת המגרעת.

הרמקול הממוקם באפרכסת בראש המכשיר מהווה תוספת טובה להאזנה, אך לא מדובר ברמקול איכותי במיוחד. הצלילים הבוקעים ממנו חזקים דיים על מנת לספק ערך מוסף לרמקול הראשי, אשר מציג רמת שמע גבוהה לצד איכות תואמת, אך כמו במכשירי דגל רבים אחרים, לא מדובר בשני רמקולים השווים בעוצמתם או באיכות השמע.

וואווי מוסיפה תמיכה במספר הגדרות שיוסיפו לחווית השמע במכשיר, אלו כוללות הגדרה אוטומטית להפעלת מצב הסטריאו בעת הטיית המכשיר למצב מאוזן, וכן בחירה בין מצבי שמע שונים ומוגדרים מראש לסרטים, מוסיקה ועוד יחד עם תמיכה בטכנולוגיית Dolby Atmos.

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בצד האחסון מספקת החברה 128 גיגה-בייט, כך שיש די והותר מקום לאחסון תמונות, סרטים וקבצים נוספים על המכשיר ללא חשש כי הסתיים המקום. עם זאת, המכשיר לא מגיע עם תמיכה בהרחבת הזיכרון, כאשר במקום זה תמצאו שני חריצים להזנת כרטיסי nanoSIM במגירה הנשלפת בגוף המכשיר.

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

מערכת ההפעלה המגיעה עם ה-P20 Pro באופן מובנה הינה אנדרואיד 8.1 אוראו יחד עם ממשק המשתמש המותאם EMUI 8.1, כאשר במשך חמשת החודשים מאז נחשף המכשיר ראינו מספר עדכונים אשר שמים אותנו כיום עם אותה גרסה של מערכת ההפעלה ויחד עם עדכון האבטחה של אנדרואיד מיולי 2018. העדכון המשמעותי ביותר הגיע ל-P20 Pro שברשותי רק בשבועות האחרונים, וזה מציע את התמיכה במנגנון ה-GPU Turbo של וואווי, המספק לטענת החברה שיפור של עד 60 אחוזים בצריכת כוח העיבוד, ו-30 אחוזים נוספים בצריכת החשמל, זאת באמצעות שינויים בתוכנה בלבד.

העדכון החדש מבטיח ביצועים גבוהים יותר עבור מי שיבקש להריץ משחקים בעלי גרפיקה מורכבת תוך שיפור חיי הסוללה בזמן משחק, אך תלוי במידה רבה במפתחי המשחקים עצמם, שיתאימו את המשחקים ליכולות החדשות המגיעות למכשירים התומכים דרך עדכון תוכנה. אחד מהמשחקים הבודדים שכבר הוסיפו תמיכה באפשרויות ה-GPU Turbo הינו PUBG, דרכו ניתן להבחין בשיפור בחיי הסוללה בזמן משחק, אך זה אינו משמעותי כמו השיפור עליו מצהירה וואווי. שעת משחק ב-PUBG אחרי העדכון הניבה עבורי שיפור של כ-15% בביצועי הסוללה, או כ-10 דקות נוספות של משחק – זהו לא השיפור של 30 האחוזים שהבטיחה וואווי, אך מדובר בתוספת מרשימה שמגיעה דרך עדכון תוכנה בלבד.

האפשרות החדשה עשויה להפוך משמעותית יותר כאשר עוד ועוד מפתחות משחקים יחלו בהתאמת המשחקים לטכנולוגיה החדשה של וואווי, אך לאור התמיכה המצומצמת בשלב זה, לא מדובר בתוספת כה משמעותית.

ממשק המשתמש של וואווי הוא אותו ממשק מוכר ממכשירים קודמים ומציע בחירה בין פריסת כל האפליקציות המותקנות על המכשיר על גבי מסכי הבית ובין הצגת מגירת אפליקציות שתאפשר לסדר את קיצורי הדרך לאפליקציות על גבי מסכי הבית כרצוננו.

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

כפתור הבית בחלקו התחתון של המסך משמש גם ככלי לביצוע מחוות לשם תנועה במערכת ההפעלה וזה מחליף את כפתורי השליטה הבסיסיים של אנדרואיד. ניתן להגדיר את השימוש בו ככפתור החזרה הביתה, חזרה למסך קודם ולשם פתיחת חלון ריבוי המשימות, אם כי המחוות בהן משתמשת וואווי אינן מהנוחות הקיימות כיום בשוק ודורשות זמן הסתגלות ארוך מהרגיל.

אחד היתרונות החשובים במערכת ההפעלה אותם מציעה וואווי הינו בניהול משאבי המערכת באופן חכם ובהתאם לשימוש שלכם במכשיר. וואווי מבצעת פעולות בתחום ניהול המשאבים מזה מספר דורות במכשיריה, והדבר עוזר בחיסכון בחיי הסוללה, כאשר יישומים הרצים ברקע ומזוהים כצרכני משאבים משמעותיים מושהים על מנת לפנות דרך ליישומים אחרים.

חיי סוללה וביצועים

ניהול משאבי המערכת תורם לביצועי הסוללה במכשיר ה-P20 Pro, אך חיי הסוללה הארוכים נזקפים ברובם לסוללה בעלת קיבולת 4,000mAh השוכנת בגוף המכשיר. בצד הסוללה מהווה מכשיר הדגל האחרון של וואווי לתענוג צרוף, כאשר יום וחצי לפחות של שימוש הוא מה שאני מקבל באופן קבוע גם לאחר חודשי שימוש רבים במכשיר. שימושי היום-יום שלי במכשיר כוללים צילום, קצת משחקים, גלישה, שליחת הודעות (וואטסאפ ודומיו) וצפיה בסרטונים ביוטיוב ונטפליקס.

עבור פעולות תובעניות יותר כמו סשנים ארוכים במשחקים בעלי גרפיקה עשירה, מצליח ה-P20 Pro להציג ביצועים נאים, אשר צפויים להשתפר עת יהיה אימוץ נרחב יותר לטכנולוגיית ה-GPU Turbo הזמינה כעת במכשיר. יום עבודה מלא הצלחתי להשיג ללא קושי גם בימים בהם נעשו שימושים “כבדים” במכשיר, בהם גם ימי הצילום לסקירות הראשונות שלנו למכשיר ה-Note 9 על גבי רשת סלולרית בחו”ל (דרך Roaming) ותוך כדי העלאת התכנים לענן.

לצד חיי הסוללה המרשימים, מספקת וואווי גם טעינה מהירה למכשיר בטכנולוגיית Turbo Charge, זו מאפשרת טעינה מלאה של המכשיר תוך קצת פחות משעה וחצי, כאשר תוך פחות משעה תוכלו לקבל טעינה של 80% מהסוללה. חשוב להדגיש כי את הטעינה המהירה הצלחתי להשיג דרך המטען המקורי של וואווי בלבד, כאשר מטענים אחרים התומכים בטעינה מהירה כמו אלו של OnePlus, סמסונג ו-LG לא הצליחו להשיג עבורי את האפשרות.

ביצועי המכשיר עומדים ברף העליון עם מעבד ה-Kirin 970 שמפתחת HiSilicon, חברה בת של וואווי עצמה, לצד זיכרון 6GB RAM. משחקים, קלים ככבדים, רצים באופן חלק על המכשיר ולא הבחנתי באיטיות בזמן משחק, צפיה בסרטים או בזמן משחק.

המצלמות שעושות את ההבדל

מערך הצילום החדש ששילבה וואווי במכשיר ה-P20 Pro שונה מכל מה שראינו במכשירי סמארטפון עד כה, זאת הודות למצלמה נוספת, שלישית במספר, שממוקמת בחלקו האחורי ומשמשת כחלק ממערך הצילום הראשי. בגב המכשיר תוכלו למצוא חיישן 40 מגה-פיקסל חדש שיאפשר, בעזרת המצלמות האחרות, ביצוע זום אופטי של עד פי 3 וזום היברידי של עד פי 5 שאינו מציג פגיעה משמעותית באיכות התמונה. בנוסף, ניתן לבצע גם זום אלקטרוני של עד פי 10.

Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשימושי היום יום היתרון הגדול בחיישן ה-40 מגה-פיקסל הוא ביכולות הזום שמספק המכשיר, ואף שתוכלו לבחור לצלם כל תמונה בגודל המירבי, הבחירה באפשרות לא תאפשר לכם לבצע את ההתמקדות בחלקים מסויימים בתמונה, אלא לאחר הצילום. ברירת המחדל הינה צילום ב-10 מגה-פיקסל (פורמט 4:3), אשר תאפשר הצגת בורר באפליקציית המצלמה לשם מעבר מהיר בין אפשרויות הזום בנגיעה אחת.

בחינה של מצב הזום מציגה פרטים רבים בהתמקדות באיזור מסויים בתמונה הכוללת ויאפשר לכם להתקרב לאובייקט מרוחק גם מבלי להתקרב אליו באופן פיזי. התוצאות שמספקים מצבי הזום מרשימים, וניתן לראות פרטים רבים בתמונה בשימוש במצב הזום. מצב הזום האלקטרוני מאפשר קירוב של עד פי 10 לאובייקט המצולם, אך הדבר מגיע יחד עם ירידה באיכות הצילום ורעש מלווה.

בהדגמה מטה ניתן לראות אובייקט המצולם במצבי הזום השונים. התמונות נחתכו על מנת להתמקד באובייקט כדי שנוכל לבחון את איכות הצילום בכל אחד מהמצבים (לחצו להגדלה):

יכולות ה-AI של המצלמה נעזרות במעבד ה-Kirin 970 על מנת להתאים את הגדרות הצילום למה שתצלמו, ובעוד מדובר בכלי שימושי בחלק המקרים, במרבית המקרים מצאתי עצמי מעדיף לכבות את האפשרות ולהישאר עם תמונות המפיקות צבעים הקרובים יותר למציאות. עבור מי שאוהב צבעים עשירים מאוד, יהוו אפשרויות ה-AI תוספת טובה למדי, אם כי באור יום רגיל הוכיח מערך הצילום הראשי במכשיר כי היא מסוגל לספק צבעיים רוויים ותמונה כללית מצויינת. אוסיף לכך כי הפעלת אפשרות ה-AI דורשת מאיתנו לעיתים להמתין להתאמת ההגדרות לתמונה, כך שזמן הצילום מתארך מעט.

צילומים בתאורה טובה מציגים איכות גבוהה עם הרבה תשומת לב בפרטים, וניתן להבחין בזאת במיוחד בצילומי תקריב. הפוקוס מהיר מאוד, אך זאת ניתן לסייג בכך שבעת השימוש בפוקנציות ה-AI מדובר בפעולה איטית יותר.

צילומים בתאורה נמוכה מציגים פירוט מרשים למדי תוך שמירה על דקויות הצבעים מהעולם האמיתי, וב-P20 Pro הוסיפה וואווי מצב צילום לילה ייחודי המאפשר להפיק מעבר לרגיל. מצב צילום זה ידרוש מכם לעמוד ללא תזוזה של המצלמה למספר שניות על מנת להפיק מספר תמונות במקביל שיאוחדו לתוצאה סופית מרשימה יותר המספקת תאורה גבוהה יותר גם במקומות החשוכים יותר בתמונה, אך מדובר באפשרות הדורשת דיוק מצד המצלם וכזו שלא מסוגלת להתמודד היטב עם עצמים נעים, גם אם הם נעים ממש לאט.

תמונות סלפי מציגות דיוק רב בפרטים וחדות גבוהה, זאת הודות לחיישן צילום 24 מגה-פיקסל הממוקם בחלקו הקדמי של המכשיר. דרך אפליקציית המצלמה תוכלו לבחור גם באפשרות צילום תמונת פורטרט המטשטשת את הרקע סביבכם, ולצד זאת מוסיפה וואווי אפשרות לשינוי מצבי התאורה בצילום תמונת פורטרט, כך שתוכלו להתאים את הגדרות התאורה בהתאם למקום בו אתם נמצאים לשם שיפור התוצאה הסופית.

בדומה למצלמות סמארטפונים אחרות הנמצאות בשוק כיום, כך גם וואווי לא מצליחה לחסל את תופעת שריפת איזורים מוארים במיוחד סביב המצולם.

לצלמים מקצועיים יותר מציעה וואווי אפשרויות צילום במצב מתקדם, עם הגדרה ידנית של פונקציות צילום שונות. תוכלו גם לשמור תמונות בפורמט RAW לעריכה בעזרת כלים מתקדמים מאוחר יותר וכן לשלב מצב פוקוס מיוחד הנעזר במבזק לצילום תמונות בתנאי תאורה נמוכה.

השורה התחתונה

ה-P20 Pro הוא בין המכשירים המרשימים ביותר בשוק כיום ומגיע עם חיי סוללה ארוכים המספיקים גם מעבר ליום שימוש בודד, מערך צילום מרשים מלפנים ומאחור ועיצוב מהמרשימים בשוק הסמארטפונים כיום. במחיר של 3,399 שקלים, לא מדובר בסמארטפון הזול ביותר, אם כי הוא מהווה חלופה טובה, שוות ערך ואף מעבר לכך, עבור כמה מהסמארטפונים היקרים יותר הקיימים בשוק.

ההשקעה של וואווי בעדכון תוכנה המאפשר את האצת הביצועים ושיפור חיי הסוללה עבור גיימרים הינה צעד חיובי, אך היינו שמחים לראות שיפורים נוספים בצד ממשק המשתמש, בעיקר בצד המחוות, ועדכוני תוכנה שוטפים לצד עדכוני אבטחה.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
10/10
מצלמה
10/10
9.4
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצלמות וזום
  • עיצוב
  • חיי סוללה מרשימים
מה פחות אהבנו
  • מחוות וממשק משתמש
  • מצבי צילום ב-AI

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3399 שקלים
  • שוק פתוח: 3199 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים