גוגל חושפת פרצת אבטחה בפורטנייט, Epic מגיבה: “מענישים אותנו”

חברת Epic Games מפתחת את Fortnite, אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם. על מנת להימנע מתשלום עמלות, Epic החליטה להפיץ את גרסת האנדרואיד של Fortnite מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל, שכמובן מפסידה מכך סכומי כסף גדולים. נראה כי העניין הותיר קרע בין שתי החברות.

טים סוויני (Time Sweeney), מנכ”ל Epic Games, ביקר את החלטת גוגל לפרסם פרצת אבטחה שהאחרונה מצאה ב-Fortnite לאנדרואיד. גוגל גילתה את הפרצה החמורה, שאיפשרה לתוקפים “לחטוף” את אפליקציית Fortnite, ולהתקין במקומה תוכנות זדוניות בעלות הרשאות שבאופן רגיל דורשות את אישור המשתמש. גוגל דיווחה על הפרצה ל-Epic, שתיקנה אותה בתוך יומיים בלבד, אולם שבוע לאחר מכן גוגל פרסמה את הפרצה בפומבי, למרות תחנוניה של Epic שתמתין.

מלבד מדיניות גוגל לפיה פרסום הפרצה יתבצע לאחר שבוע, בעצם הפרסום של פרצת האבטחה והשלכותיה החמורות, גוגל חושפת את החסרון שבהשקת אפליקציה מחוץ לחנות הרשמית. אם המשחק היה בחנות של גוגל הוא היה מקבל את תיקון האבטחה באופן אוטומטי ומהיר, אולם היות והמשחק הושק עצמאית, שחקני Fortnite יקבלו את העדכון רק כשהם מריצים את האפליקציה. כלומר, עד שהשחקנים לא פותחים את האפליקציה בפועל ומאפשרים לה להתעדכן, הם חשופים לפרצה.

“המילה ‘עונש’ מתאימה כאן”, צייץ סוויני בטוויטר. “ביקשנו מגוגל להמתין עם החשיפה עד שהעדכון יהיה מותקן באופן רחב. הם סירבו, ויצרו סיכון שאפשר להימנע ממנו עבור משתמשי אנדרואיד, רק כדי להרוויח נקודות יחסי ציבור באופן זול.” סוויני הגן על ההחלטה להשיק את המשחק מחוץ לחנות של גוגל: “אנדרואיד היא פלטפורמה פתוחה. השקנו עבורה תוכנה. כשהתגלתה הפרצה עבדנו מסביב לשעון כדי לתקן אותה”, כתב סוויני, וסיים בשאלה “איך בדיוק חשיפת הפרצה לתוקפים באופן כל כך מהיר תורמת להגנת משתמשי אנדרואיד?”


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים