גאדג’טי מסקר: Apple iPhone Xs Max – פאבלט מרשים במחיר גבוה

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אז סקירה על Apple iPhone Xs Max… אפל ביצעה קפיצת מדרגה מהירה למדי אל עולם המסכים הגדולים ומכשיר האייפון האחרון אותו חשפה לפני מספר שבועות בלבד מהווה את הקפיצה המשמעותית ביותר שלה. עם מסך ענק בגודל 6.5 אינץ’, מהווה ה-iPhone Xs Max לאחד מהמכשירים בעלי המסכים הגדולים ביותר שקיימים כיום, ובאפל מוסיפים לכך מעבד חדש, שיפורים בצד המצלמה, הרמקולים ומערכת ההפעלה, כל אלו יוצרים מפלצת גדולה ומרשימה למדי שמתומחרת במחיר תואם העולה על 5,000 שקלים בישראל ומגיע גם קרוב ל-7,000 שקלים.

את ה-Xs Max, ואחיו הקטן iPhone Xs, תשיק אפל בישראל החל מה-18 באוקטובר, ובינתיים, לקחנו לידנו את דגם האייפון XS מקס החדש בגרסת ה-64GB ובדקנו האם באמת יש צורך בכזו מפלצת והאם היא מצדיקה שדרוג מדגם ה-iPhone X שהוצג בשנה שעברה.

מה בקופסה?

הקופסאות של מכשירי האייפון דומות למדי זו לזו ומדור לדור שומרת אפל על העיצוב הקומפקטי ששמה בראשה את תמונתו של האייפון שתמצאו בפנים. הדבר אינו שונה גם השנה, אם כי תכולת הקופסה של המכשיר החדש חסרה במעט, ולא תמצאו בה את המתאם הממיר את חיבור ה-Lightning Port במכשיר לשימוש באוזניות עם חיבור 3.5 מ”מ. ו=עם זאת, תוכלו למצוא בקופסה זוג אוזניות תוך-אוזן עם חיבור Lightning מובנה.

תכולת הקופסה:

  • סמארטפון iPhone Xs Max
  • כבל נתונים Lightning ל-USB
  • מטען סטנדרטי (לא תומך בטעינה מהירה)
  • אוזניות תוך-אוזן EarPods עם חיבור Lightning
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עיצוב ואיכות בנייה

אחד הדברים המרשימים ביותר שמצליחה אפל לעשות מידי שנה עם מכשיריה הוא לשמור על רמת עיצוב וגימור גבוהים. עיצובו של ה-iPhone Xs Max אמנם לא שונה מזה שראינו עם ה-iPhone X בשנה שעברה, אך התחושה של דגמי 2018 ביד משדרת פרימיום מכל כיוון וכוללת מבנה חזק שאף עמיד בפני מים ואבק תחת תקן IP68.

משקלו של המכשיר גבוה, מעל 200 גרם, ומכביד מעט על האחיזה בו, כאשר גב הזכוכית החלקלק הינו עדיין מוקד המושך טביעות אצבע לרוב. מסגרת המתכת עבה מספיק על מנת לספק אחיזה נוחה, והכפתורים המשולבים עליה נוחים לזיהוי באמצעות תחושה בלבד ולחיצים דיים על מנת שלא תקבלו לחיצות בטעות.

המכשיר גדול מאוד ולא נועד לשימוש ביד אחת, אך בהשוואה למכשירים אחרים בשוק, גודלו הפיזי אל מול גודל המסך המשולב בו מרשים למדי, ואינו גדול ממכשירים אחרים בשוק, גם כאלה שהמסך שלהם קטן מ-6.5 אינץ’.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בגב המכשיר תוכלו למצוא זוג מצלמות אשר ביניהן ממוקם מבזק LED, כאשר מבנה המצלמות בולט מגוף המכשיר וגורם לו לקפץ על השולחן כאשר הוא מונח על גבו. בחלקו הקדמי ניתן למצוא תצוגה עם שוליים דקים למדי, אשר בראשה מגרעת גדולה בהתאם בה משולבת מצלמת הסלפי יחד עם מגוון חיישנים, כולל חיישן ה-Face ID המשמש לפתיחה מהירה ומאובטחת של המכשיר ולצרכי אבטחה נוספים בשימוש השוטף בו.

מושלם למולטימדיה

שלושה מקומות בהם נמדדת חווית השימוש במכשיר עבור מולטימדיה (צפייה בסרטים, משחקים, מוסיקה) הם הרמקולים, המסך וביצועי המכשיר, ועם ה-iPhone Xs Max קולעת אפל בול בכל אחת מקטגוריות אלו.

הבחירה של אפל במעבר לפאנלי תצוגה מסוג OLED היא ההחלטה הטובה ביותר שהחברה עשתה עם שני הדגמים האחרונים של האייפון. עם האייפון XS מקס מדובר בתצוגה מהמרשימות שראיתי, והיא מספקת את הסחורה עם רזולוציית +Full HD על מסך 6.5 אינץ’ בפריסה חריגה של 1242×2688 פיקסלים.

זוויות הצפיה במסך רחבות למדי והתאורה הגבוהה שזה מספק תאפשר לכם להשתמש בו גם באור שמש. לצד זאת מוסיפה אפל את מצב ה-True Tone, אשר מתאים את התאורה באייפון לתנאי התאורה סביבו. מצב זה עשוי ליצור צבעי תאורה חמים יותר, אשר לא יתאימו לכולם, אך ניתן לכיבוי דרך הגדרות התצוגה במכשיר.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

פרט להיותו ענק, מציג מסך האייפון XS מקס צבעים מדויקים מאוד ותאורה ברמה גבוהה, יחד עם צבעים שחורים עזים, הודות לשימוש בפאנל ה-OLED, אשר מאפשר צפייה במסך גם בחשיכה בתאורה נמוכה המאפשרת לקרוא ממנו מבלי להסתנוור. יחד עם אפשרות ה-Night Shift המספקת גוון כתום לתצוגה (בהגדרת עוצמה על סקאלה לבחירתכם), ניתן להשתמש במכשיר מבלי להכביד על העיניים בכל שעות היום והלילה.

הרמקולים המשולבים באייפון החדש חזקים מאוד, אפילו חזקים מידי, כאשר איכות הצלילים הבוקעים מהם הינה מהגבוהות הקיימות כיום בטלפונים, ללא צלילים צורמים כלל, גם ברמות השמע הגבוהות ביותר. הרמקול העליון, המשולב באפרכסת השמע, מוגבר בעת הצורך (משחקים, וידאו, מוסיקה) כדי להוסיף לצלילי הרמקול הראשי הממוקם בחלקו התחתון של המכשיר, ומספק צלילים בעוצמה גבוהה גם כן. חיבור אוזניות נדרש באמצעות מתאם, זה כבר לא מגיע באריזת המכשיר, כך שתיאלצו לרכוש אחד בנפרד כדי לחבר אוזניות חוטיות, או להשתמש באוזניות ה-EarPods שמספקת אפל באריזה, שמפיקות צלילים איכותיים למדי, ומתחברים ישירות למחבר ה-Lightning.

בצד הביצועים מציגה אפל בדגמי ה-iPhone Xs את מערכת השבבים A12 Bionic, אשר מספקת את הביצועים הגבוהים ביותר בכל מקום במכשיר, החל מהמשחקים התובעניים ביותר ועד המעבר המהיר בין אפליקציות ופתיחתן הראשונית.

ב-A12 החדש מטמיעה אפל גם מעבד ייעודי לביצוע פעולות חישוביות מורכבות בתחום “חשיבת המכונה”, מה שתורם לביצועים חלקים בעת שימוש באפליקציות ומשחקים מבוססי AR, העושים שימוש במצלמות המכשיר על מנת למקם שכבה נוספת על גבי המצולם במציאות בזמן אמת.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את כל העבודה המאומצת עם המכשיר מניעה סוללה בקיבולת גבוהה למדי בהתחשב בכך שמדובר באייפון, זו נמדדת ב-3174mAh ומאפשרת תמיכה בטעינה אלחוטית וגם בטעינה מהירה, אף שמטען מהיר (או אלחוטי) לא תמצאו בקופסה ואת זה תידרשו לרכוש בנפרד. זה מעט מטריד בהתחשב בכך שמדובר במכשיר כה יקר, ובטח ובטח עבור סוללה גדולה יותר שזמן הטעינה שלה יתארך בהתאם.

בשימושים קלים מספקת הסוללה יום עבודה מלא ולעיתים אף מעט מעבר לכך, אך הוסיפו צילומי תמונות ווידאו רבים, שעת משחק יומית, שימוש ב-GPS בדרכים ויתר השימושים בחיבור לרשת האינטרנט ותמצאו עצמכם כמעט ללא סוללה כבר בשעות הערב המוקדמות. זה מעט טוב יותר ממה שראיתי בדגם ה-iPhone X בשנה שעברה, אך בשלב זה כבר ציפיתי למצוא עצמי מקבל יום עבודה מלא בכל יום עם מכשיר אייפון בעל סוללה גדולה משמעותית מאלו שהוצעו בדורות הקודמים.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מצלמות

בגב מכשירי סדרת ה-iPhone Xs ניתן למצוא זוג מצלמות 12 מגה-פיקסל המציעות תמיכה בביצוע זום אופטי של עד פי 2, כך שניתן לקרב אליכם את מה שתרצו לצלם מבלי חשש בפגיעה באיכות התמונה. שימוש באפשרות הזום מסייע בהוספת פרטים נוספים לתמונה על פני ביצוע תקריב תוכנתי על ידי חיתוך של התמונה המקורית, אך אף היתרון של השימוש בזום, אפל עושה עבודה לא רעה בדיוק בפרטים בתמונות המצולמות בתאורת אור יום טובה גם ללא השימוש באפשרות זו.

בדוגמה מטה ניתן לראות את ההבדלים בין שימוש בזום x2 ובין חיתוך של הקטע הרלוונטי מתוך צילום תמונה ללא ביצוע זום. במבט ראשון כמעט שלא ניתן להבחין בהבדלים, אך מבט מקרוב מראה פרטים רבים יותר ותאורה גבוהה יותר באיזורים מסוימים העוזרת במתן תוצאה סופית טובה יותר בביצוע הזום על פני הצילום מרחוק וביצוע זום תוכנתי.

השוואת ביצועי צילום עם זום וללא ב-iPhone Xs Max
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בצילום תחת תאורה סטנדרטית ניתן להפיק תמונות ברמה גבוהה, עם דיוק בפרטים וצבעים הנשארים נאמנים למציאות, כאשר הפעלת אפשרות ה-HDR החכמה תאפשר הוספת תאורה לאיזורים חשוכים בעת צילום מול מקורות תאורה חזקים ופרטים נוספים לתמונות באיזורים אלו.

צילום תמונות עם אפקט הבוקה (Bokeh) מוכיח עצמו עם הפרדה טובה למדי ויכולת להחיל על התמונה אפקטים שונים של תאורה על מנת להתאים את האפקט בצורה הטובה ביותר. קצוות ההפרדה בין המצולם לרקע עדיין מהווים בעיה עבור מצלמת ה-iPhone Xs, וניתן להבחין כי קצוות השיער שלכם יצאו מטושטשות פעמים רבות.

צילום פורטרט עם iPhone Xs Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
צילום פורטרט עם iPhone Xs Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מערכת הפעלה וממשק משתמש

iOS 12 הושקה לצד מכשירי ה-iPhone Xs וה-iPhone Xs Max והביאה עימה מגוון אפשרויות חדשות, אשר מתקמדות בפרודקטיביות. הפונקציה המשמעותית ביותר עבורי מגיעה בצד האבטחה ומאפשרת התממשקות טובה יותר בין מנהלי סיסמאות, בין אם מדובר ב-key chain של אפל עצמה המאפשר סנכרון בין מכשירי אפל השונים (אייפד, מק וכו’) ובין אם במנהלי סיסמאות דוגמת Lastpass או 1Password (אני משתמש ב-Lastpass).

בשילוב עם זיהוי הפנים המצויין הזמין במכשיר, אשר מצליח להחליף באופן מושלם את קורא טביעות האצבע ומספק אפשרויות פתיחה מהירות ומדויקות של המכשיר, אישור מאובטח לביצוע רכישות וגישה לאפליקציות הדורשות רמת אבטחה גבוהה יותר (כמו אפליקציית הבנק) וכן הזנת נתונים מאובטחת במהירות באפליקציות ובדפדפן דרך מנהלי סיסמאות צד שלישי כדוגמת Lastpass.

אפשרות נוספת בצד הפרודקטיביות מגיעה בתחום ניהול אופן השימוש במכשיר. ניתן כעת לעקוב באופן שוטף אחר השימוש שלכם בכל אפליקציה במכשיר ולצפות בנתוני השימוש לפי קטגוריות, כאשר בנוסף לכך ניתן גם לבצע חסימות לשימוש בקטגוריות או באפליקציות כדי למנוע מכם לבזבז יותר מידי זמן ברשתות החברתיות או במשחקים. יכולות אלו מתרחבות גם דרך שליטה טובה יותר בחשבונות משפחתיים עם יכולת להגדרת חסימה לזמן שימוש באפליקציה או סוג מסויים של אפליקציות עבור ילדים, כך שתוכלו למנוע מהם לשחק פורטנייט כל היום.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במסך הנעילה, או דרך וילון ההתראות, תוכלו כעת לקבל מקבץ התראות מאפליקציה מסויימת, כך שאפליקציות מהן אתם מקבלים התראות פעמים תכופות יותר (וואטסאפ\טלגרם\פייסבוק, למשל) יאוגדו כל אחת במקבץ משלה ויאפשרו לצפות בהודעות מאפליקציות אחרות מבלי צורך לגלול ולגלול ולגלול כדי לראות את ההודעות מהאפליקציה שאתם מחפשים.

פונקציה נוספת לה פוטנציאל גדול במיוחד היא Shortcuts, זו אפליקציה המאפשרת יצירת קיצורי דרך לביצוע מספר פעולות באפליקציה מסוימת ואף הפעלת סירי לשם מתן פקודה קולית לתחילת ביצוע הפעולות במהירות. אפל מציעה מגוון “תפריטים” לביצוע פעולות באפליקציות המובנות במכשיר, כך שתוכלו ליצור קיצורי דרך באפליקציית המפות על מנת להגיע הבייתה ללא צורך בפתיחת האפליקציה והזנת הכתובת הבייתה.

אך הגדולה של Shortcuts היא בהתממשקות אפליקציות צד שלישי אליה. כבר כעת הצליחו משתמשים ליצור קיצורי דרך המאפשרים הפעלת שירים באפליקציית ספוטיפיי במהירות. יצירת פעולה שכזו מסורבלת יותר מזו שתראו עבור אפליקציות להן תמיכה מובנית ב-Shortcuts, אך מוכיחה כי בהחלט ניתן ליצור דברים מרשימים עם הפונקציה החדשה וככל שיעבור הזמן תהפוך זו לשימושית יותר ויותר.

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סיכום

לסיכום הסקירה על Apple iPhone Xs Max. ה-iPhone XS Max הוא היקר מבין מכשירי אפל אי פעם, אך גם הגדול והמרשים ביותר בין מכשירי החברה. הביצועים בו מרשימים בכל אספקט, בין אם במשחקים כבדים, אפליקציות ומשחקים במציאות רבודה או בתנועה השוטפת ברחבי מערכת ההפעלה, והסוללה בו מספקת יום עבודה שלם במרבית המקרים אותם בחנו.

המצלמות במכשיר מספקות תמונות ברמה גבוהה מלפנים ומאחור והן נראות מצויין על גבי מסך ה-OLED הענק והחד, אך היינו שמחים לראות שיפורים נוספים בזמן צילום תמונות בלילה, אם כי הפלאש אותו מציידת אפל במכשיר מספק את התאורה הנוספת ומציע גווני תאורה נעימים ולא רק פרץ תאורה ששורף כל חלק בה.

מערכת ההפעלה iOS 12 מוסיפה לא מעט תכונות חיוניות למי שרוצה להפיק יותר מהמכשיר שלו מחד, ולא לבזבז המון זמן מן הצד השני, אך פונקציות אלו זמינות גם עבור דגמים ישנים יותר, כך שאינם בהכרח מצדיקים את השדרוג לדגמים החדשים. אם בידכם iPhone X, כנראה שכדאי לכם לשמור עליו, השדרוג לדגמים החדשים לא מהווה קפיצת מדרגה כה משמעותית, אלא אם ברצונכם לבצע קפיצה למסך הענק של דגם ה-iPhone XS Max.

את דגמי האייפון החדשים נראה בהשקה בישראל החל מיום חמישי, ה-18 באוקטובר, כאשר מחיר הבסיס עבור דגם ה-iPhone Xs צפוי לעמוד סביב 4,600-4,800 שקלים בעוד מחיר דגם ה-iPhone Xs Max צפוי להתחיל ב-5,000-5,200 שקלים.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
8/10
מצלמה
9/10
9.1
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך OLED מדהים
  • רמקולי סטריאו בעוצמה גבוהה
  • מצלמות
  • זיהוי פנים מהיר ומאובטח
מה פחות אהבנו
  • ללא מטען מהיר בקופסה
  • מחיר גבוה מאוד

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-5,250 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-5,000 שקלים

*המכשיר בסקירה התקבל מטעם רשת iStore, משווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים