מיקרוסופט עוצרת את הפצת עדכון אוקטובר 2018 של ווינדוס 10

לוגו Windows 10 צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת מיקרוסופט (Microsoft) החליטה להפסיק את הפצת עדכון אוקטובר 2018 של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 עד להודעה חדשה ימים ספורים בלבד לאחר תחילת ההפצה, זאת בעקבות דיווחים מרחבי הרשת על כך שהעדכון החדש מוחק קבצים אישיים של משתמשים בזמן ההתקנה שלו.

דיווחים ממשתמשים שהתקינו את עדכון אוקטובר 2018 מעלים כי בחלק מהמקרים העדכון מוחק את התוכן בתיקיות המסמכים והתמונות של המשתמשים, אך עדיין אין אינדיקציה חד-משמעית לסיבת המחיקה למרות שחלק מהדיווחים מצביעים כי אולי מדובר רק במקרים בהם המשתמש היה חלק ממערכת מחשוב ארגונית.

הפסקת הפצת עדכון אוקטובר 2018 (מקור מיקרוספט)
הפסקת הפצת עדכון אוקטובר 2018 (מקור מיקרוספט)

מיקרוסופט החליטה שלא לחכות לבדיקה מעמיקה יותר ועצרה באופן כללי את הפצת העדכון החדש, תוך שהיא מודיעה כי היא בוחנת לעומק את הסיבות למחיקת הקבצים של המשתמשים ומנחה אותם שלא להתקין את העדכון במידה והורידו אותו.

בעיות בעדכוני גרסה חדשים של ווינדוס 10 ומערכות הפעלה ותוכנות בכלל הן לא דבר חדש ותמיד קיים הסיכוי כי ישנם באגים שלא אותרו בבדיקות המקדימות, אולם הפעם התקלה חמורה בהרבה מאחר שהיא גורמת למחיקה של קבצים אישיים של המשתמשים.

נחזור ונדגיש! לפני כל עדכון מומלץ תמיד לשמור ולגבות את הדברים החשובים במערכת ההפעלה למקרה הצורך.

עכשיו נותר לראות מתי מיקרוסופט תאתר את המקור לתקלה ותשחרר את העדכון מחדש למשתמשים בתקווה שהוא לא יוסיף תקלות אחרות עד אז.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים