ה-A Class החדשה של מרצדס מגיעה לישראל עם מערכת MBUX חכמה

מרצדס A-Class 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) מרצדס A-Class 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

באירוע שערכה הבוקר (ב’, 8.10) בהרצליה הציגה כלמוביל, יבואנית רכבי מרצדס בישראל, את סדרת A-Class החדשה של היצרנית מגרמניה, זו מגיעה לראשונה עם מערכת ה-MBUX החכמה המסוגלת ללמוד את הרגלי השימוש של הנהגים ברכב לצד יכולת לתקשר איתם באמצעות פקודות קוליות. זוהי הפעם הראשונה בה משלבת מרצדס את יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות בסדרת הכניסה שלה, כאשר זו מוצעת בשלושה דגמים ובמחיר המתחיל מ-229,900 שקלים.

סדרת המרצדס A-Class החדשה תכלול לראשונה אופציה לשילוב אפשרויות הנהיגה האוטונומית החלקית שכבר הוצגה בסדרות היוקרתיות יותר של החברה, בהן מערכת Pre-Safe המסוגלת לחזות מראש מצבים בהם עשויה להתרחש תאונה. בעזרת מכ”ם המשולב במערכת, מסוגלת זו “לראות” את הסביבה של הרכב עד ל-250 מטרים קדימה על מנת לחזות אפשרויות תאונה אפשרית ולמנוע אותה מבעוד מועד.

אפשרויות הנהיגה האוטונמית החלקית שמגיעה כאופציה ברכב מאפשרת ביצוע מספר פעולות באופן אוטונומי, בהן מעבר בין נתיבים, עקיפה, עצירת חירום, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים (גם כאשר הרכב כבוי), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מרצדס A-Class 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מרצדס A-Class 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לצד המערכת האוטונומית ניתן למצוא בכל רכב מסדרה A-Class החדשה לשנת 2018 את מערכת הבידור החכמה MBUX שפותחה בשיתוף עם חברת הרמן (HARMAN) הנמצאת בבעלותה של סמסונג. המערכת תומכת במגוון שפות בתצוגה על גבי מסך מגע הממוקם על לוח המכוונים (דשבורד), בהן גם השפה העברית, ומאפשרת הפעלה קולית באמצעות מגוון פקודות ובמגוון שפות, בהן רוסית וערבית. השפה העברית לא נתמכת בזיהוי קולי בשלב זה, אך היבואן כלמוביל מבטיח כי הדבר ישתנה החל משנת 2020.

מערכת MBUX מסוגלת ללמוד את הרגלי המשתמשים השונים ברכב, כאשר ניתן לקבוע גם פרופילי משתמש שונים עבור נהגים שונים בדגמי A-Class החדשים, כך שניתן להתאים את הרדיו לתחנה שרוצים ואף את הכסא בדיוק למקום שאתם אוהבים עם מעבר לפרופיל המשתמש המתאים. בנוסף, המערכת מסוגלת להגיב בשפה טבעית יותר מתמיד, כאשר ניתן לומר לה “חם לי” (אבל לא בעברית) כדי שתדע זו להדליק מזגן או לפתוח חלון.

הדגמים הראשונים אשר יגיעו לישראל תחת סדרת A-Class הינם A180, A200 ו-A250 ויציגו מנועי 4 צילינדרים של 1.3 ו-2.0 ליטר בנזין המפיקים 136 כ”ס עבור דגם ה-A180, עם עליה ל-163 כ”ס עבור דגם ה-A200 ו-224 כ”ס לדגם ה-A250. למנועים משויכת תיבת הילוכים מתקדמת וכפולת מצמד 7G-DCT העמידה במומנט גבוה יותר. דגם הכניסה A180 מציע תאוצה מ-0 ל-100 העומדת על 8.8 שניות, בעוד דגם ה-A200 מזנק ב-8 שניות ודגם ה-A250 עושה זאת ב-6.2 שניות בלבד.

למפרטים מלאים – לחצו כאן (קובץ PDF)

מחירי הדגמים:

  • מרצדס A-Class מדגם A180 במחיר 229,900 שקלים.
  • מרצדס A-Class מדגם A200 במחיר 242,900 שקלים.
  • מרצדס A-Class מדגם A250 במחיר 334,900 שקלים.

במסגרת ההשקה יוצע דגם במהדורה מוגבלת: A200 limited edition – הכולל חבילת אבזור משודרגת: מושב נהג חשמלי, Car Play, חבילת מראות, גג פנורמי או מסכי MBUX 10.25 אינץ’, Touchpad ועוד במחיר של 256,900 שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים