הוכרז: Huawei Mate 20X – אח גדול במיוחד לסדרת הפאבלטים 

Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei) Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei)

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei), הציגה היום (ג’, 16.10) את מכשיר ה-Huawei Mate 20X אשר הוצג כ-One More Big Thing לאחר הצגת מכשירי ה-Mate 20 וה-Mate 20 Pro. הסיבה העיקרית לכך שהמבוא שלו נכתב כ-BIG Thing נובעת מהעובדה כי מסכו של הפאבלט קפץ לגודל השווה לזה של טאבלט קטן.

בחזיתו של הסמארטפון החדש נמצא מסך ענק בגודל 7.2 אינץ’, ברזולוציית +Full HD, עם פאנל מסוג OLED ובפריסה של 2244 על 1080 פיקסלים. בחלקו העליון של המסך מתיישבת מגרעת קטנה בתצורת ‘טיפת מים’ אשר מהווה בית למצלמה הסלפי, כשמעליה ממוקמת אפרכסת השמע אשר הוטמעה במעמקי השול העליון.

Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei)

גופו של המכשיר עשוי זכוכית בעלת טקסטורה שונה לזוג הדגמים המוצעים, כאשר צבע ה-Midnight Blue כולל טקסטורה ‘גלית’ במיוחד לכל אורכו ורוחבו וצבע ה-Phantom Silver מגיע עם טקסטורה של פסים דקים במיוחד. יחד עם זאת, וואווי טוענת כי גבו של הסמארטפון מיוצר בתהליך שאמור להפחית את טביעות האצבע הנשארות על גבו, בנוסף למניעת החלקה ממשטחים ומיד המשתמש. בנוסף לכך, גופו של המכשיר מוגן מפני מים ואבק בתקן IP53, המעניק הגנה כמעט מלאה מפני כניסת אבק למכשיר והגנה מפני התזת מים מקרית.

במעבר לגבו של המכשיר נגלה את מערך הצילום המשולש והעדכני אותו הציגה וואווי עם ה-Mate 20 Pro. מערך הצילום המוזכר כולל חיישן 40 מגה פיקסל ראשי אשר לוכד תמונה רגילה ובעלת צבע במפתח צמצם f/1.8, חיישן נוסף ברזולוציית 20 מגה פיקסל הלוכד תמונה בזווית רחבה במיוחד עם מפתח צמצם f/2.2 וחיישן טלפוטו המאפשר ביצוע זום אופטי נוסף המצויד ברזולוציה של 8 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4.

Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20X (תמונה: Huawei)

בנוסף לדברים הללו, חדי העין בוודאי שמו לב שחיישן ה-20 מגה פיקסל המצלם בשחור/לבן נעלם מן המערך לטובת הצילום בזווית רחבה. יתר השיפורים מאחורי הקלעים במערך הצילום כוללים אפשרות לצילומי מאקרו (תקריב) איכותיים, עם אפשרות לפוקוס במרחק של 2.5 סנטימטרים מהאובייקט המצולם. מעבר לכך, גם מצב ה-AI שופר, וכעת זה מסוגל לזהות מספר סצנות בתמונה אחת. לדוגמה, ברגע שיצולם ילד אשר נמצא על דשא ומאחוריו יש שמיים, מנגנון הבינה המלאכותית יעבד את הסצינה כשלושה סצנות נפרדות וישנה את המאפיינים בהתאם.

מתחת למכסה המנוע נמצאת מערכת השבבים החדשה Kirin 980, אשר מיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר ומספקת שיפור של 20 אחוזים בביצועים לצד שיפור של 40 אחוזים ביעילות. בנוסף אליה נמצא גם את טכנולוגיית ה-GPU Turbo 2.0 שמאיצה את הביצועים בזמן משחקים ושומרת על קצב חיסכון יציב בחשמל. יחד עם זאת, וואווי משתמשת בטכניקה לה היא קוראת AI Clocking המשפרת את ביצועי המאיץ הגרפי.

על מנת לקרר את מערך הביצועים המשוכלל, וואווי משלבת במכשיר זה תא אדים שמשחרר את החום כלפי חוץ אל שכבות הגרפין שממוקמות מתחת למסכו של המכשיר ובמקומות נוספים. כמובן, גם המקור הראשון בו משתמשות המתחרות נמצא כאן וזה הוא צינור הנחושת המוכר אשר משלב בתוכו נוזל שמעביר את החום ומשחרר אותו החוצה בזמן שימושים כבדים.

מערכת קירור של Huawei Mate 20X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מערכת קירור של Huawei Mate 20X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את גזרת המולטי-טאסקינג מתחזקת החברה באמצעות הטמעה של 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה, יחד עם 128 גיגה-בייט של נפח אחסון. הסוללה המתדלקת את המערך כולו מגיעה בקיבולת ענק על סך 5000 מיליאמפר/שעה ותומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Huawei SuperCharge אשר שולחת הספק של 40 וואט.

חלקת האודיו במכשיר ה-Mate 20X כוללת את הרמקול הממוקם במסגרת התחתונה של המכשיר ואת אפרכסת השמע בחלקו החזיתי, זוג הרמקולים יעבדו בשיתוף פעולה על מנת לייצר ווליום חזק במיוחד בעל באס חזק יותר ב-120 אחוזים מזה של ה-iPhone XS Max. על מנת לסגור את המערך ולמתג אותו כראוי, וואווי הוסיפה תמיכה בטכנולוגיית Dolby Atmos להעצמת חוויית השמע הכללית.

בקר משחק Huawei Mate 20X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
בקר משחק Huawei Mate 20X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לבסוף, לצידו של המכשיר הושקו גם זוג אביזרים שימושיים שיתחברו אליו או יעבדו יחד איתו. הראשון מביניהם הוא ה-GamePad שמאפשר שימוש בג’ויסטיק פיזי ובלחצנים המתחברים למכשיר ומשפרים את חוויית המשחק. עם האביזר השני וואווי נוגסת במותג ה-Note של סמסונג, וכפי שכבר אפשר לנחש, זה הוא עט סטיילוס המתיר רשימת הערות על המסך גם כשהוא כבוי. אומנם, העט וערכת ה-GamePad נמכרים בנפרד ואינם נכללים באריזת המכשיר.

זמינות ומחירים

את מכשיר ה-Huawei Mate 20X ניתן יהיה לרכוש החל מה-26 באוקטובר, כאשר זה מגיע בצבעים Phantom Silver ו-Midnight Blue. מחירו של הדגם החדש עומד על 899 אירו לגרסת ה-6/128 גיגה-בייט. דגם זה לא יגיע לישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים