פתיחת קופסה והצצה ראשונה: Huawei Mate 20 Pro

Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מכשיר הדגל Huawei Mate 20 Pro הוצג רק בשבוע שעבר באירוע שערכה החברה בלונדון, ונמכר כבר כעת במכירה מוקדמת עם צפי השקה רשמי בסוף החודש הנוכחי. תמורת 3,999 שקלים מספקת החברה לא מעט טכנולוגיות מתחת למכסה המנוע, ובקופסה עצמה נמצא לא מעט.

את המכשיר אנו מוצאים בראש הקופסה בצבע הירוק, אך בישראל ניתן למצוא אותו בצבעים כחול, שחור ובצבע ה-Twilight המדורג. לצידו של המייט 20 פרו אנו מוצאים את הרכיבים הבאים:

  • מטען 40W לטעינה מהירה בטכנולוגיית SuperCharge.
  • כבל נתונים USB-C ל-USB.
  • אוזניות תוך-אוזן (In-Ear) בחיבור USB-C.
  • מתאם USB-C לחיבור 3.5 לאוזניות.
  • סיכה להוצאת מגירת הסים.
  • ספרי הוראות, כתב אחריות.

מבט ראשון למכשיר משדר פרימיום. המכשיר מספק נוכחות מרשימה ביד הודות לשימוש בזכוכית המתעגלת מחלקו האחורי והקדמי גם יחד ליצירת מסגרת מתכת דקיקה למדי. מדובר בעיצוב הדומה לזה של תצוגת ה-Edge של סמסונג, ואוכל להעיד כי מכה קלה גרמה לסדק קטן בגב הזכוכית, מה שגורם לי לא לרצות להשתמש במכשיר כה נאה ללא כיסוי.

Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חיישן טביעות האצבע הממוקם על גבי המסך מתפקד היטב, והוא מהיר מחיישנים דומים שחוויתי בטלפונים אחרים הקיימים בשוק, אך דורש דיוק רב במיקום האצבע ויעבוד לאט מחיישני טביעות אצבע פיזיים הקיימים בסמארטפונים רבים בשוק, כולל דגם ה-Mate 20 של וואווי עצמה.

חיישן טביעות האצבע מוכיח עצמו מעט מיותר כאשר בוחנים את חיישן זיהוי הפנים החדש של החברה בתלת ממד, זה מספק רמת אבטחה גבוהה מזו שראינו בחיישני ה-2D בדגמיה הקודמים של החברה, ופעולתו בין המהירות הקיימות בשוק כיום.

האחיזה במייט 20 פרו נוחה למדי, אף שמדובר במכשיר גדול למדי עם מסך 6.4 אינץ’. וואווי תיכננה דגם זה כשהוא צר וגבוה, מה שמאפשר אחיזה נוחה ביד אחת תוך שימוש בו באמצעות היד השנייה, כאשר גם המשקל הגבוה מאוזן היטב לאחיזה נוחה במכשיר.

אפשרות הטעינה האלחוטית כוללת גימיק מרשים למדי, ודרך בחירה בהגדרות המכשיר תוכלו לבחור לבצע “טעינה הפוכה” שתאפשר לכם להטעין מכשירים אחרים התומכים בטעינה אלחוטית על גבו של ה-Mate 20 Pro. בשל שילוב הסוללה הגדולה בקיבולת 4,200mAh, ניתן להטעין על גבו גם את ה-iPhone XS החדש, אבל אל תצפו כי הדבר יקרה מהר, שכן הטעינה ההפוכה אינה מהירה.

Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מערך הצילום המגיע ל-Mate 20 Pro מספק כמה דברים שלא ראינו בעבר במכשירי החברה. תמצאו במצלמה אפשרות לצילומים בזווית רחבה לצד אפשרויות הזום המרשימות המגיעות עד פי 5 בזום היברידי ועד פי 10 בזום אלקטרוני, כאשר צילומי תקריב מתאפשרים גם כן, וממרחק של 2.5 ס”מ בלבד. לכך, מוסיפות יכולות ה-AI במכשיר ערך נוסף עם זיהוי מהיר הרבה יותר מבעבר של מה שתצלמו.

תמונת מאקרו, Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
תמונת מאקרו, Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

פרט למסך ה-OLED הגדול, בעל המגרעת הגדולה התואמת, משלבת וואווי במכשיר גם זוג רמקולים חזקים למדי שיעבדו יחדיו בעת ניגון מוסיקה, צפיה בסרטים או בזמן משחק. הרמקול העליון אמנם חלש יותר מהרמקול הראשי, אך הוא בין החזקים הקיימים כיום בשוק, ואין כל חשש משילובו של הרמקול הראשי בתוך חריץ USB-C המשמש לטעינה, כאשר לא נאבד הרבה מעוצמתו גם כאשר נטעין את המכשיר בזמן ההאזנה למוסיקה.

על מסגרת המכשיר התחתונה, לצד הרמקול ושקע הטעינה, נמצא את מגירת ה-SIM, אשר מצידה האחד מקום לכרטיס nanoSIM ומצידה השני מקום לכרטיס להרחבת זיכרון המגיע בתצורה הדומה לזו של כרטיס ה-nanoSIM. לא מדובר בזיכרון MicroSD, כך שאם אחד כזה בידכם, לא תוכלו לעשות בו שימוש בדגם המייט 20 פרו.

לצד כל זאת, מגיעה מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי באופן מובנה למייט 20 פרו, זאת יחד עם ממשק המשתמש EMUI 9, בו נמצא אפשרות שליטה במכשיר באמצעות מחוות בלבד וכן שליטה טובה יותר בשימוש במכשיר והגדרת מגבלות שימוש לעצמנו או לילדים במסגרת אפשרויות ה-Digital Wellbeing ההופכות פופולריות יותר ויותר בסמארטפונים כיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים