התרשמות ראשונה: Nokia 8.1 – מסך גדול ומרשים ועדכוני תוכנה מהירים

Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מכשיר ה-Nokia 8.1 נחשף היום (ד’, 5.11) באופן רשמי עם מסך PureDisplay גדול, מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי ומערכת השבבים Snapdragon 710 של קוואלקום. את המכשיר החדש זכינו לראות מעט לפני ההכרזה הרשמית לצורך התרשמות ראשונה, את זו אנו מביאים כעת לפניכם.

הדגם החדש בסדרה משנה את קו העיצוב אותו ראינו עם הנוקיה 7 פלוס שהוצג בפברואר 2018, כשבחברה מתייחסים אל הנוקיה 8.1 כממשיך דרכו, ולא לנוקיה 8 שהוצג בשנה שעברה. הדגם החדש עוקב אחר העיצוב אותו ראינו במכשיר ה-Nokia 7.1, אך לעומת דגם ה-7.1, כאן נמצא מסך גדול יותר, אשר מגיע עם מבנה פיזי גדול בהתאמה והופך את הסמארטפון לנוח פחות באחיזה. המסך גדול יותר, בגודל של 6.18 אינץ’ ומדובר בקפיצה משמעותית ממסך ה-5.8 אינץ’ שהוצג בדגם הנוקיה 7 פלוס, כאשר גם השוליים סביבו צומצמו באופן משמעותי.

המסך נראה טוב, טוב מאוד אפילו בהתחשב שלא מדובר במסך מסוג OLED, וכאן עשתה החברה עבודה טובה. מסך דומה ניתן למצוא, כאמור, גם בדגם ה-7.1, ובדומה לדגם זה, גם כאן תוכלו למצוא אפשרות להצגת התראות על גבי מסך הנעילה מבלי שתתבקשו להדליקו, ודרך זאת תוכלו לחסוך בחיי הסוללה.

בחלקו התחתון נמצא שול עבה ביחס לעיצוב סמארטפונים אחרים בשוק, אם כי דק יותר מזה שראינו בדגם הנוקיה 7 פלוס. השוליים סביב המסך צומצמו אף הם, אם כי גם כאן לא נמצא שוליים דקיקים במיוחד. בחלקו העליון של המסך משולבת מגרעת גדולה למדי, הדורשת את השאלה מדוע לא אימצה HMD את עיצוב המגרעת הצנוע יותר שהוצג עם הנוקיה 7.1.

Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 8.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בגב הנוקיה 8.1 נמצא חיישן ביומטרי לזיהוי טביעות אצבע הממוקם מתחת למערך הצילום הראשי הכפול, זה בולט מגב המכשיר. הבחירה בבליטות המצלמה אינה כה מובנת, שהרי לא מדובר במכשיר דקיק, אולם העיצוב העבה יותר תורם לנוחות באחיזת המכשיר, גם אם אינו מוסיף רבות ליופיו. בחלקו התחתון של המכשיר נמצא את שקע הטעינה מסוג USB-C והרמקול הראשי, אשר מספק צלילים חזקים למדי.

במשחק קצר עם מצלמת המכשיר הבחנתי בשיפורים מסוימים אל מול דגם הנוקיה 7.1 שנמצא בידי בשלב זה לצורכי סקירה. תמצאו בדגם החדש זיהוי פנים מדויק למדי ונראה כי החברה שיפרה גם את יכולות צילום תמונות הפורטרט עם אפקט הבוקה דרך המצלמה הראשית.

מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי הגיעה באופן מובנה עם דגם הנוקיה 8.1 עימו שיחקנו ומכאן ניתן להניח כי החברה תשיק את המכשיר החדש עם גרסה זו היישר מהקופסה. גרסת האנדרואיד על המכשיר הינה Android One, כך שזה צפוי לקבל עדכונים מהירים יותר, ועליה מצאנו את כל האפשרויות החדשות שמציעה מערכת ההפעלה, בהן גם ה-Digital Wellbeing לניהול השימוש במכשיר וצפייה בנתוני השימוש באפליקציות שונות.

את הנוקיה 8.1 מתכננת HMD להשיק באירופה בגרסת ה-4GB RAM עם אחסון של 64GB במחיר של 399 אירו, אך בשלב זה עדיין לא ידוע אילו מהדגמים יבחר היבואן הרשמי, ח.י אלקטרוניקה, להביא לישראל או את מחירם או מועד השקתם המדויק.

למפרט המלא


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים