מעצר של בכירה בחברת וואווי מאיים לחדש את המלחמה הכלכלית בין סין וארה”ב

לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מאנג וואנזו (Wanzhou Meng), סמנ”כלית הכספים של וואווי (Huawei), נעצרה ב-1 בדצמבר בקנדה לבקשת רשויות החוק האמריקאיות שמבקשות כעת מקנדה להסגיר אותה לידהם בטענה להפרת החברה את הסנקציות שהטילה ארה”ב כנגד אירן. אירוע זה יכול לחולל טלטלה ביחסים בין ארה”ב וסין אשר נמצאים כבר עכשיו במצב רעוע.

מאנג, ביתו של מייסד חברת וואווי רן ז’נגפיי (Ren Zhengfei), נעצרה ב-1.12 במהלך ביצוע מעבר (קונקשיין) בין טיסות בוונקובר שבקנדה, זאת בזמן שנשיא ארה”ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג’ינפינג חתמו על “שביתת נשק” של 90 יום במלחמה הכלכלית המתנהלת בין ארה”ב וסין במסגרת ועידת G20 בארגנטינה.

לפי הדיווחים, המעצר של מאנג בוצע על סמך טענות של ארה”ב על הפרת סנקציות המסחר של וואווי עם אירן. הממשל הסיני מיהר למחות על המעצר ולדרוש מקנדה וארה”ב לשחרר את מאנג באופן מיידי, כאשר שר החוץ הסיני הודיע כי הם מצפים למידע על הסיבות למעצר ולהמשך השיחות בין סין לארה”ב על הסכמי הסחר בין המדינות.

בתגובה רשמית לאירוע, פרסמה חברת וואווי בחשבון הטוויטר שלה את הדברים הבאים (בתרגום חופשי לעברית):

לאחרונה, מאנג וואנזו, סמנכ”לית הכספים של החברה, נעצרה על ידי הרשויות הקנדיות, לבקשת ארה”ב, שמבקשת להסגיר אותה לידהם על מנת להעמידה לדין במחוז המזרחי של ניו יורק על האשמות לא מפורטות. זאת במהלך מעבר בין טיסות בקנדה.

החברה קיבלה מידע מועט מאוד אודות ההאשמות ואינה מודעת לשום הפרות חוק שבוצעו על ידי Meng. החברה מאמינה כי רשויות החוק הקנדיות והאמריקאיות יגיעו לאותה המסקנה בסופו של דבר.

וואווי מצייתת לכל החוקים והנהלים במקומות בהן היא פועלת, כולל מגבלות הייצוא והסנקציות החוקיות של האו”ם, ארה”ב והאיחוד האירופאי.

השוק העולמי הגיב באופן המצופה עם ירידות שערים חדות בבורסות של סין ובמניה של וואווי, כשרבים מחכים לראות האם קנדה תענה לבקשת ארה”ב להסגיר לידיה את מאנג, צעד שעלול לגרום להמשך ואף להחמרה של מלחמת הסחר בין ארה”ב וסין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים