הוכרזה: MediaTek Helio P90 – שדרוג משמעותי בכל הגזרות

MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek) MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek)

בזמן ששאר יצרניות השבבים מקפידות על מרווחים של שנה בין מערכת שבבים מובילה אחת לאחרת, מדיה-טק אינה תומכת ברעיון הזה, ומכריזה על ה-MediaTek Helio P90 פחות מחודשיים לאחר הכרזתה על ה-Helio P70. לעומת ה-Helio P70, אשר הציגה שדרוג קל מה-Helio P60, מערכת השבבים החדשה שוברת את הרצף ומגיעה עם שדרוגים משמעותיים בכל גזרות העבודה המשמעותיות שלה.

בבחינת כוח העיבוד החדש של ה-Helio P90 נגלה כי מדיה-טק שילבה זוג ליבות מסוג Cortex-A75 בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ, יחד עם 6 ליבות נוספות מסוג Cortex-A55 הפועמות בתדר מרבי של 2 גיגה-הרץ. הדבר מהווה שדרוג משמעותי לעומת מערך החלוקה ב-4 על 4 אשר שולב בדור הקודם מבית החברה.

גם חטיבת העיבוד הגרפי קיבלה שדרוג, וכאן נמצא מאיץ גרפי עדכני מדגם IMG PowerVR GM 9446 אשר רץ בתדר מירבי של 970 מגה-הרץ. המאיץ החדש אמור להביא עמו שיפור של 15 אחוזים בביצועיו לעומת ה-Mali-G72 MP3 אשר נמצא ב-Helio P70. במעבר לחלקת זיכרון העבודה (RAM) נגלה כי ניתן לכלול עד 8 גיגה-בייט של זיכרון מסוג LPDDR4X הפועל באמצעות זוג ערוצים על מנת להשתמש ברוחב פס גדול יותר.

MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek)
MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek)

חלקת האחסון ב-Helio P90 תומכת בנפח מהיר מסוג UFS 2.1, כאשר תמיכה ב-eMMC 5.1 אינה מוזכרת. מערך הצילום הנתמך במערכת השבבים יאפשר ליצרניות לשלב חיישן ראשי ברזולוציה מקסימלית של 48 מגה פיקסל, או זוג מצלמות ברזולוציית 16 ו-24 מגה פיקסל. בנוסף לכך, המערכת החדשה מאפשרת הסרטת וידאו בהילוך איטי בקצב של 480 פריימים לשנייה, יחד עם הטמעה של שלושה שבבי ISP, תמיכה ב-RAW ושיפור בביצועי אפקט הפורטרט ובצילום לילי.

מכשירים המשלבים את מערכת השבבים החדשה יוכלו להגיע עם מסך ברזולוציה מרבית של +Full HD, עם יחס תצוגה של 21:9 ובפריסה של 2520 על 1080 פיקסלים. הדבר מהווה שדרוג קל מהדור הקודם מבית מדיה-טק, אשר תמך ברזולוציית +Full HD, עם יחס תצוגה של 20:9 ובפריסה של 2400 על 1080 פיקסלים.

לבסוף, חלקת הקישוריות נהנית גם היא משלל השדרוגים וכעת המערכת תומכת בכל תקני ה-Wi-Fi, זאת לעומת תמיכה בודדת ב-Wi-Fi 802.11 ac בדור הקודם. גם קישורית הבלוטות’ עברה שדרוג, ובאמצעות ה-Helio P90 קפצה מדיה-טק לבלוטות’ 5.0 מבלוטות’ 4.2. מנגד, קישוריות הדור הרביעי נותרו על קינן ומערכת השבבים תומכת בתקן Cat 12 DL/Cat 13, יחד עם 4×4 MIMO ועוד. את כל החבילה עוטפת מדיה-טק לצד מעבד ייעודי חדש לפעולות ה-AI, אשר זוכה לשם MediaTek APU 2.0.

סמארטפונים הכוללים את מערכת העל-שבב המדוברת צפויים להיחשף ברבעון הראשון של שנת 2019.

MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek)
MediaTek Helio P90 (תמונה: MediaTek)

קפיצת המדרגה שביצעה מדיה-טק עם מערכת השבבים החדשה שלה המיועדת עבור מכשירי סמארטפון בשוק הביניים מהווה תחרות למערכת המתחרה Snapdragon 710 מבית קוואלקום, עם עדכונים בצד הביצועים ושיפורים משמעותיים ביכולות הבינה המלאכותית, אם כי ה-Helio P90 עדיין מיוצרת בתהליך 12 ננומטר, אל מול תהליך ה-10 ננומטר בו מיוצרת המערכת המתחרה של קוואלקום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים