שוב: מיקרוסופט מרוויחה מאנדרואיד הרבה יותר ממכירת מכשירי Windows Phone

זה ממש לא סוד ש-HTC מוכרת מיליוני מכשירי אנדרואיד בחודש, שבעבור כל אחד מהם היא גם משלמת למיקרוסופט סכום של 5$ בעקבות הסכם פשרה שנחתם בין השתיים כתחליף לתביעה משפטית בגין הפרת פטנטים של מערכת ההפעלה Windows Phone. מיקרוסופט מנסה להשיג כעת הסכם דומה גם עם סמסונג, לפיו תשלם החברה הקוריאנית לענקית התוכנה 15$ בעבור כל מכשיר אנדרואיד שתמכור, סכום גדול פי 3 מזה שמשלמת לה HTC.

ברבעון הראשון של 2011, סיכם האנליסט הפיני אורס דדיו מ-Asymco כי מיקרוסופט הרוויחה ממכירת מכשירי האנדרואיד של HTC פי 5 ממה שהרוויחה באותו רבעון ממכירת מכשירי Windows Phone. כעת כשמגיע הדיווח מהרבעון השני, עולה שמיקרוסופט הרוויחה ממכירת מכשירי אנדרואיד פי 3 ממה שהצליחה לספק לה מערכת ההפעלה העצמאית שלה.

מיקרוסופט, שדורשת מיצרניות מכשירי Windows Phone תשלום של 15$ בעבור רישיון הפעלה לכל מכשיר, קיבלה ברבעון השני סכום הנעמד על 21 מיליון דולר, משמע שנמכרו במהלך הרבעון האחרון כ-1.4 מיליון מכשירי WP. לעומת זאת, HTC מכרה במהלך הרבעון האחרון כ-12.1 מיליון מכשירים ומחישוב פשוט עולה שהחברה הטיוואנית העבירה למיקרוסופט סכום העולה על 60.5 מיליון דולר – פי 3 מהרווחים שהגיעו בזכות Windows Phone.

לא ברור מהיכן הסיק האנליסט שכל 12.1 מיליון המכשירים שמכרה HTC מריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד, שכן החברה מוכרת גם מכשירי WP עליהם כאמור דורשת מיקרוסופט 15$. האם כניסתה של נוקיה לעסק של מיקרוסופט תשנה את התמונה? זאת נדע ככל הנראה רק בדיווחים של שנת 2012…


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים