אינטל מכריזה על שיתופי פעולה חדשים ומציגה התקדמויות בתחום המעבדים

אינטל אינטל

חברת אינטל (intel) ניצלה את הבמה בתערוכת האלקטרוניקה CES 2019 המתקיימת בארה”ב, על מנת להציג חלק משיתופי הפעולה עליהם היא עובדת עם חברות נוספות כשהיא מספקת בנוסף עדכונים לגבי מעבדי העתיד של החברה, בדגש על ה-ICE LAKE בייצור 10nm ופלטפורמת ה-Lakefield המשלבת בין ארכיטקטורת מעבדים שונות.

בעוד חלק מהמידע היה זמין עוד כחלק ממפת הדרכים של החברה שהוצגה בסוף 2018, ההכרזות החדשות של אינטל ב-CES 2019 מציגות מידע נוסף שלא היה ידוע קודם לכן על תוכניות החברה.

עדכוני מעבדים

הבשורה החשובה ביותר של אינטל בכנס CES 2019 היא Ice Lake, פלטפורמת הדור הבא של החברה שתיוצר בתהליך 10nm מתקדם. בלב הפלטפורמה ניתן למצוא את ה-Sunny Cove, מיקרו-ארכיטקטורה שפותחה במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה וצפויה לאפשר למחשבים אישיים ניידים שיאים חדשים של ביצועים וחיסכון בחשמל עם יכולת לבצע משימות מחשוב מיוחדות כגון שימוש ביישומי בינה מלאכותית, הצפנה רישות ועוד.

מחשבים ראשונים שיגיעו עם פלטפורמת ה-Ice Lake צפויים להיות זמינים לקראת סוף 2019 כאשר ניתן יהיה למצוא בהם גם את ארכיטקטורת הגרפיקה החדשה של אינטל, Gen11, שתגיע עם יכולות קידוד מדיה מתקדמות התומכות בווידיאו 4K ויצירת תוכן 8K עם חיבורי 3 Thunderbolt ו-WiFi 6 (תקן .11ax).

בנוסף ל-Ice Lake, אינטל חשפה גם את Lakefield, ארכיטקטורת מעבדים היברידית מבוססת טכנולוגיית Foveros 3D העורמת את רכיבים בצורה תלת-מימדית ומאפשרת שילוב בין ליבות שונות, דוגמת ליבת Sunny Cove עם ליבת Atom, ליצירת פתרון הנהנה מיתרונות שני סוגי הליבות, בדומה לגישת big.LITTLE במעבדי ARM. מוצרים ראשונים שישתמשו בטכנולוגיית Foveros 3D צפויים להגיע בחציון השני של 2019.

אינטל גם הכריזה שתרחיב את משפחת מעבדי Intel Core מהדור התשיעי למחשבים נייחים עם 6 מעבדים חדשים עם תוספת הסיומת החדשה F שהודלפה קודם לכן ומציינת כי המעבד מגיע ללא ליבה גרפית:

  • Core i9-9900KF – עם 8 ליבות ו-16 נימים, תדר 3.6GHz ובוסט של 5.0GHz וצריכה של 95W.
  • Core i7-9700KF – עם 8 ליבות ו-8 נימים, תדר 3.6GHz ובוסט של 4.9GHz וצריכה של 95W.
  • Core i5-9600KF – עם 6 ליבות ו-6 נימים, תדר 3.7GHz ובוסט של 4.6GHz וצריכה של 95W.
  • Core i5-9400 – עם 6 ליבות ו-6 נימים, תדר 2.9GHz ובוסט של 4.1GHz וצריכה של 65W.
  • Core i5-9400F – עם 6 ליבות ו-6 נימים, תדר 2.9GHz ובוסט של 4.1GHz וצריכה של 65W.
  • Core i3-9350KF – עם 4 ליבות ו-4 נימים, תדר 4.0GHz ובוסט של 4.6GHz וצריכה של 91W.

מלבד העדכונים בנושא המעבדים השונים של החברה, אינטל הציגה מספר שיתופי פעולה עם חברות שונות:

Project Athena

שיתוף פעולה הנדסי עם שורה ארוכה של יצרניות מחשבים, שמטרתו להגדיר את הטכנולוגיות שיעצבו את המחשוב בדור הבא. שיתוף הפעולה נולד כתוצאה ממחקר מקיף שנועד להבין כיצד אנשים משתמשים במחשבים ובהתקנים שלהם ומהם האתגרים עימם הם מתמודדים.

אינטל פועלת יחד עם יצרניות מהשורה הראשונה דוגמת אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, מיקרוסופט, סמסונג, שארפ ועוד על מנת לקדם את הפרויקט, כשהמוצרים הראשונים שיווצרו ממנו אנו צפויים לראות בחציון השני של 2019 למערכות ההפעלה ווינדוס וכרום.

אינטל ועליבאבא

שיתוף פעולה נוסף שהוכרז הוא בין אינטל ועליבאבא, זה נוגע לפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שתעקוב אחר ביצועי ספורטאים בעת האימונים ובתחרויות. הטכנולוגיה החדשה צפויה לצאת לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 כדי לתת לצופים תוכן מרתק ועשיר יותר.

הטכנולוגיה מבוססת על שילוב של ראייה ממוחשבת עם אלגוריתם בינה מלאכותית, שמייצר מודל דיגיטלי תלת-מימדי המציג נתונים ביומכניים בזמן אמת. הנתונים הללו נאספים על-ידי מספר רב של מצלמות וידיאו סטנדרטיות, ללא צורך בחיישנים או חליפות מיוחדות, ובהתבסס עליהם ניתן לנתח את ביצועי האתלטים ואף להכניס שיפורים באימונים.

אינטל וקומקאסט

אינטל וקומקאסט (Comcast), ענקית התקשורת האמריקאית, נערכות לעתיד בו צפוי כי עד 2020 יהיו בכל בית כ-50 התקנים אשר מחוברים לאינטרנט עם תעבורת מידע יומית של 68GB. שיתוף הפעולה בין החברות נועד לאפשר לצרכנים רוחבי פס של 1GB/s ובעתיד 10GB/s פי 12 מהקיים כיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים