חברת AMD חושפת פרטים על מעבדי ה-Zen 2 מסדרת Ryzen

AMD Ryzen AMD Ryzen

בעוד האירוע המרכזי של AMD בכנס CES 2019 התמקד בכרטיס המסך Radeon VII החדש של החברה, AMD הציגה הדגמה של מעבד Zen 2 לא מזוהה כשהמעבדים בסדרה החדשה צפויים להיחשף באופן רשמי רק באמצע 2019, ככל הנראה במהלך כנס Computex 2019.

בעוד AMD לא חשפה פרטים מלאים על סדרת ה-Ryzen 3000 השולחנית, בניגוד לסדרת המעבדים לניידים שהוכרזה קודם לכן, היא הציגה הדגמה חיה של מעבד Zen 2 בעל 8 ליבות יחד עם כרטיס ה-Radeon VII במשחק Forza Horizon 4 בו הוא קיבל ביצועים של למעלה מ-100FPS ברזולוציית 1080p.

המעבד שהוצג בתערוכה מגיע במבנה דומה למעבדי EPYC ROME לשרתים עם ליבת IO בייצור 14nm או 12nm יחד עם ליבת Zen 2 קטנה יותר בייצור 7nm המכילה 8 ליבות ומשתמשת לראשונה בחיבור מסוג PCIe 4.0.

ד"ר Lisa Su, מנכ"לית AMD מציגה את מעבד ה-Zen 2 (מקור AMD)
ד”ר Lisa Su, מנכ”לית AMD מציגה את מעבד ה-Zen 2 (מקור AMD)

בהדגמה נוספת שהוצגה, המעבד הושווה ל-Core i9 9900K של אינטל בתוכנת Cinebench CB15, בה הוא קיבל ניקוד מעט גבוהה יותר של 2057 נקודות עם צריכה של 133.4W לעומת 2040 של אינטל בצריכה של 179.9W, מה שמראה את היעילות הגבוהה של מעבד ה-Zen 2 של AMD בזכות המעבר ל-7nm.

השאלה הגדולה ביותר כרגע היא לא רק הזמן בו יושקו המעבדים החדשים אלא גם מחירם. המעבד הלא מזוהה שהוצג הראה ביצועים ברמה של ה-9900K עם צריכה נמוכה יותר, ובמידה ש-AMD תתמחר אותו בצורה תחרותית מספיק היא תוכל להגדיל את נתח השוק שלה על בסיס המשתמשים במחשבים עם מעבדים בעלי ליבות מרובות, כאשר הדור הבא של המעבדים ימשיך לעבוד עם חיבור ה-AM4 שיאפשר לו לעבוד על לוחות אם ישנים יותר של AMD.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים