חטיבת המובייל של סוני מתרסקת, ונום מציל את היום

טום הארדי כ"ונום" (תמונה: Sony) טום הארדי כ”ונום” (תמונה: Sony)

תאגיד סוני היפני פירסם את התוצאות הכספיות לרבעון שחתם את שנת 2018 (רבעון 3 פיסקלי של החברה לשנת 2018), כשחטיבת המובייל ממשיכה להציג הפסד גם ברבעון זה, בעוד חיישני התמונה של החברה לצד הצלחתו של הסרט ונום (Venom) בבתי הקולנוע ברחבי העולם הצליחו לצמצם את השפעת הירידות.

חטיבת המובייל של סוני רשמה הפסד של 15.5 מיליארד ין (כ-141.5 מיליון דולר), זה מגיע לאחר הפסד של 29.8 מיליארד ין ברבעון השלישי של 2018, כשבצד ההכנסות מציגה סוני ירידה חדה של 37% משנה לשנה עם נתון של 137.2 מיליארד ין (כ-1.25 מיליארד דולר).

סך הטלפונים ששלחה סוני במהלך הרבעון עמד על 1.8 מיליון מכשירים, זאת בהשוואה ל-4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד ו-1.6 מיליון ברבעון השלישי של 2017. בסה”כ שלחה סוני 8.1 מיליון סמארטפונים במהלך שנת 2018 כולה, מספר נמוך לעומת 13.7 מיליון רק שנה קודם לכן וזעום לעומת נתוני החברה בשנת 2015, אז רשמה החברה משלוחים של מעל 7 מיליון מכשירים כמעט בכל רבעון.

בסוני מציינים כי הירידה במכירות הגיעה בעקבות חולשה בשווקים ביפן, אירופה ואמריקה הלטינית, זו גם מסבירה לדבריה את הירידה ברווחיות משנה לשנה.

אף שחטיבת המובייל של סוני אינה רואה הצלחה גדולה, החברה ממשיכה להציג שיפור בנתוני המכירות ורווחיות חטיבת חיישני התמונה שלה. חיישני התמונה של סוני פופולאריים למדי וקיימים ברבים מהסמארטפונים בשוק כיום, מה שעזר לחברה לרשום עליה של 4% בהכנסות ועליה של 32% ברווחיות משנה לשנה. סוני סיכמה את הרבעון הרביעי של 2018 עם סעיף הכנסות של 188 מיליארד ין (כ-1.7 מיליארד דולר) ורווח תפעולי של 34.2 מיליארד ין (כ-312.3 מיליון דולר).

חטיבת הסרטים של סוני רשמה עליה של 6% בהכנסות משנה לשנה, את זו מייחסת החברה להצלחתו של הסרט ונום בבתי הקולנוע סביב העולם. ונום רשם הכנסות של חצי מיליארד דולר ב-3 השבועות הראשונים שלו בבתי הקולנוע סביב העולם ועל פי העדכון האחרון כבר הכניס מעל 855 מיליון דולר ממכירות כרטיסים מאז אוקטובר 2018. גם שורת הרווח של חטיבה זו הציגה שיפור, ועם נתון של 11.6 מיליארד ין (כ-106 מיליון דולר) מדובר בעליה של כ-10% ברווח התפעולי משנה לשנה.

חטיבת המשחקים של החברה, הכוללת גם את מכירות קונסולות ה-PS4, רשמה עליה של כ-10% בהכנסות משנה לשנה שנובעת, לדברי החברה, מעליה במכירות משחקים, זאת בעוד מכירות קונסולות הפלייסטיין 4 הציגו ירידה משנה לשנה. סוני מדווחת כי מכרה סך של 8.1 מיליון קונסולות במהלך הרבעון שחתם את שנת 2018, נתון המהווה ירידה של כ-10% במכירות הכמותיות משנה לשנה. הירידה במכירות הקונסולות היא גם הגורם אותו מציינים בסוני לירידה של כ-14% ברווח התפעולי, שם רשמה החברה נתון של 73.1 מיליארד ין (כ-667.6 מיליון דולר).

שלט אלחוטי ל-PS4 צבע שחור DualShock 4 Wireless
שלט אלחוטי ל-PS4 צבע שחור DualShock 4 Wireless (תמונה: Sony)

חטיבת הבידור הביתי, הכוללת את מסכי הטלוויזיות של החברה, רשמה ירידה של כ-10% בהכנסות משנה לשנה עם נתון של 388.8 מיליארד ין (כ-3.55 מיליארד דולר). בסוני מציינים כי הירידה נובעת בעקבות החלטת החברה להתמקד במכירת מוצרים בעלי רמת רווחיות גבוהה יותר אל מול מכירות כמותיות, מה שהוביל לירידה במכירות הכמותיות של מסכי הטלוויזיה של החברה ומכאן גם להכנסותיה הכלליות.

סך הטלוויזיות שמכרה סוני במהלך הרבעון הסתכם ב-3.8 מיליון יחידות, זאת לעומת 4.2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בצד הרווח התפעולי הצליחה החברה להראות שיפור משנה לשנה, ועם נתון של 47.5 מיליארד ין (כ- מיליון דולר), מדובר בעליה של כ-3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים