כך תנצחו את המשחק: 31 טיפים לשחקן המתחיל ב-Apex Legends

Apex Legends הוא משחק באטל-רויאל חינמי מגוף ראשון, עם חידושים הכרחיים לז’אנר ומשחקיות מהירה. הלהיט המפתיע של Respawn, שהוכרז והושק לפני מספר ימים ללא התראה מראש, סחף אחריו מיליוני שחקנים כבר בימי המשחק הראשונים. עם זאת, הקצב המהיר של המשחק יכול להיות מעט מאיים לשחקנים שמתנסים בו לראשונה, בין אם שיחקתם באטל-רויאל בעבר או לא. לכן הכנו עבורכם כמה טיפים שיקלו עליכם להכנס למשחק.

לפני שמתחילים

1. ברוכים הבאים ל-Apex Legends. כאן זה באטל רויאל: כולם צונחים למפה אחת עם איזור לחימה שהולך ומתכווץ עם הזמן. המטרה היא לשרוד עד סוף המשחק.

2. במשחק ישנם “גיבורים”. לכל גיבור יש יכולת פסיבית, יכולת טקטית שניתן להפעיל בתדירות גבוהה, ויכולת “אולטימטיבית” שלוקח לה זמן רב להיטען מחדש. היכולות הללו יעזרו להטות את המשחק לטובתכם, במיוחד כאשר תשתפו פעולה עם חברי הצוות בכל הנוגע להגנה (פריסת מגן), ריפוי (רובוט הריפוי), יצירת פורטלים להשתגרות מהירה, הסחות דעת וגששות.

3. ב-Apex Legends תשחקו בצוות של שלושה. אם יש מקום פנוי ביחידה שלכם יצורף אליכם שחקן נוסף. אמנם כיף לשחק עם חברים שאנו מכירים, אך מערכת הסימונים במשחק מאפשרת לכם לתקשר גם עם שחקנים שאינכם מכירים (ואפילו בלי לדבר כלל) בצורה יעילה.

4. אחד החידושים המשמעותיים ביותר במשחק הוא בדרך בה תוכלו לתקשר עם שחקנים אחרים. בלחיצה על כפתור העכבר האמצעי תוכלו לסמן כל דבר – סמנו לחברי הצוות שלכם איפה יש ציוד, לאן תרצו להתקדם, איפה לנחות במפה, וכן הלאה. סמנו הכל וכל הזמן. לחיצה כפולה תסמן אויב. לחלופין, לחצו F כדי לסמן אויב.

5. כאשר תפגעו באויב תראו שהנזק במשחק מחולק לצבעים. זהב: נזק ל-Headshot. סגול, כחול או לבן: זו הרמה של השריון של האויב. אדום: לאויב אין שריון כלל – זאת ההזדמנות הטובה ביותר לחסל את היריב.

6. מי שכבר מכיר את ז’אנר הבאטל-רויאל יודע לבדוק מדי פעם את המפה, ואיפה אנחנו ביחס למעגל הבא. ב-Apex Legends הדמויות גם ידברו על כך מבלי שתצטרכו לבדוק את המפה, ולפעמים גם יחזרו על מידע שהמשחק מקריין ברקע. היו קשובים על מנת לא להיות מופתעים מהמרחק אל המעגל הבא במפה.

7. הדגש ב-Apex Legends הוא על הישרדות כיחידה ולא על משחק סולו. כך למשל, שחקן אחד שולט בצניחה של כולם (אך תוכלו לשבור את המבנה ולברוח הצידה אם תרצו). בניגוד למשחקי באטל רויאל אחרים, אם מתתם ב-Apex Legends, שחקני הקבוצה עדיין יכולים להחיות אתכם בנקודות מוגדרות מראש במפה (אלא שתחזרו למשחק ללא כל ציוד).

8. תוכלו לסמן גם פריטים שיש לכם כבר בציוד. לחצו על I כדי לראות את הציוד בתיק – אם למשל תסמנו את סוג התחמושת שלכם, תודיעו לחברי הצוות שאתם צריכים עוד תחמושת מסוג זה.

תנועה במשחק

9. אין Fall Damage. תוכלו ליפול מכל גובה מבלי לספוג נזק.

10. אם תרוצו במורד גבעה ותתכופפו, תיכנסו לגלישה מהירה במורד. במצב זה תנועו מהר יותר ויהיה הרבה יותר קשה לפגוע בכם. מומלץ לאמץ את היכולת הזו, שלא קשה לבצע. לאחר שתחליקו תוכלו גם לקפוץ כדי להמשיך לנוע במהירות גבוהה עוד כמה רגעים.

11. ניתן לטפס במשחק. לחצו לחיצה ארוכה על מקש הקפיצה מול קיר או חפץ שתרצו לטפס מעליו. הדמות שלכם תקפוץ די גבוה, ואם ניתן לתפוס את קצה הפלטפורמה, תוכלו לעשות זאת ולטפס למעלה. המתקדמים יכולים לפתוח דלת, לטפס עליה, ואז משם לטפס גבוה יותר – דרך מצוינת להפתיע את האויב.

12. קשה להאמין, אך כל הדמויות ב-Apex Legends נעות באותה המהירות. הסיבה שנראה כי דמויות מסוימות נעות מהר יותר נעוצה בהבדלים בגובה המצלמה, ומהירות האנימציה של הדמויות. Respawn אישרה כי אכן מהירות כל הדמויות שווה במשחק.

13. השתמשו ב-Zip Lines כדי להגיע לנקודות מרוחקות. ה-Zip Lines מאוד מאוד שקטים וסביר להניח ששחקנים אחרים לא ישמעו אתכם מגיעים.

14. שימו לב לבלונים האדומים במפה – אם תעלו לעברם תוכלו שוב לצנוח למקומות אחרים במפה במהירות רבה. גם הצניחה שקטה יחסית ב-Apex Legends ולכן תוכלו לצנוח מאחורי האויב ולהפתיע מכיוון לא צפוי.

15. Apex Legends הוא משחק מהיר עם דגש על תנועה. לא מומלץ להתבצר בנקודה כלשהי (“להתקמפר”). הישארו בתנועה כל הזמן, כמה שיותר מהר יותר טוב.

ציוד ויכולות

16. בעיקר ישנם שלושה סוגי תחמושת: קלה (צהוב), כבדה (ירוק), Shotgun (אדום). כלי נשק מיוחדים משתמשים בתחמושת מיוחדת שגם לא תמיד ניתן לטעון שוב. התחמושת מתאימה למגוון כלי נשק, אך תופסת מקום בתיק שלכם. זרקו את מה שאינכם צריכים, או חושבים שלא תצטרכו בהמשך.

17. מגן ה-Knockdown Shield נותן לכם עוד כמה רגעי חסד אחרי שהפילו אתכם לקרקע. שימו לב כי רמת ה-Legendary של המגן יכולה להחזיר אתכם לחיים, לכן אל תהיו בטוחים שכל יריב שהפלתם כבר אינו מסוכן.

18. כאשר שחקן אחר מת תראו את ארגז הציוד שלו. הארגז זוהר בצבע של הרמה הגבוהה ביותר של הפריטים שניתן למצוא אצלו. באותו נושא, זכרו כי מגן שהרמתם משחקן מת יעבור אליכם כשהוא טעון במלואו.

19. שימו לב ל-Hot Zone (פס כחול גדול על המפה) ולספינת האספקה. במקומות אלו תוכלו למצוא יותר ציוד וברמה גבוהה יותר.  איזורים אלה גם מושכים את השחקנים האגרסיביים יותר, היות ומתחילת המשחק מקבלים שם בונוס ל-XP – כאשר אתם מתקרבים ל-Hot Zone היכונו להלחם.

חפשו את התחנות שבהן ניתן להחזיר למשחק חברי צוות שמתו

לחימה

20. נכון לעת זו הצליפה במשחק נחשבת לקשה: תצטרכו להתחשב במהירות הכדור ולכוון בהתאם לתנועת האויב ולמרחק שלכם ממנו. בנוסף, לאויב יש בדרך כלל מגן כך שגם אם תפגעו, לא בטוח שתחסלו את היריב. עיקר המשחק נמצא בלחימה בטווח בינוני עד קרוב.

21. אם בכל זאת מתחשק לכם לצלוף ממרחק, כוונות צליפה ארוכות טווח בדרך כלל יאפשרו לכם לכוון את הזום – לחצו על שיפט.

22. ב-Apex Legends מהירות התנועה גבוהה יחסית, לכן פגיעות ראש (Headshots) קשות יותר לביצוע. מומלץ לכוון לאיזור החזה ופלג הגוף העליון. יהיה לכם קל יותר לכוון, ועדיין ישנו סיכוי שתפגעו בראש.

23. ניתן לבעוט בדלתות באמצעות “מתקפת Melee” על הדלת. אם אתם צריכים לברוח ממקום כלשהו במהירות והדלת עומדת בדרככם, זו דרך מהירה להיחלץ מהחדר.

24. לכל דמות יש יכולת שיכולה לתמוך באחרים. בין אם מדובר בפריסת חבלים, הפעלת מגן קבוצתי או הפעלת הרובוט המרפא, זכרו להשתמש ביכולות הללו במיוחד בזמן הקרב בצורה הטובה ביותר לקבוצה.

25. ישנה אפשרות לעשות Finish move לשחקן שהפלתם. היזהרו עם זה – זה אולי כיף מאוד, אבל בזמן שאתם מבצעים מהלך פיניש אתם חשופים לפגיעה והינכם חסרי אונים. המהלך הזה משתלם רק אם יש לכם את השריון המוזהב, שמתמלא מחדש כאשר אתם מבצעים פיניש.

יכולות

26. תנו את ה-Ultimate accelerants שלכם לשחקן המשתמש בדמות Lifeline. היכולת שלה היא להצניח ציוד ברמה גבוהה, ואם תיתנו לה את המאיץ תוכלו להצניח יותר ציוד לאורך המשחק, ולהישאר עם ציוד מצוין כל הזמן.

27. החבל של Pathfinder, בנוסף על כך שהוא מושך אתכם לנקודות מרוחקות, יכול גם להביא אליכם שחקנים אחרים אם תפגעו בהם!

28. הרובוט המרפא (של Lifeline) גם יגן עליכם בזמן שאתם מחזירים למשחק שחקן שנפל.

29. היכולת האולטימטיבית של Bloodhound תאפשר לכם לראות את האויבים בצורה ברורה בשטח. הפעילו את היכולת לפני קרב וסמנו לחבריכם איפה נמצאים האויבים.

30. יכולת ההטעיה של Mirage אכן עובדת בשטח. כאשר תציבו את הפיתיון, שנראה בדיוק כמו הדמות, סביר מאוד להניח שהוא ימשוך אש בזמן שתוכלו לאגף את האויב.

31. השתמשו בפורטלים של Wraith על מנת לתמוך בחברי הצוות שלכם. למשל, אם החזרתם חבר צוות לחיים ואין לו שום ציוד, פתחו מראש פורטל ממקום הנחיתה שלו למצבור נשק באיזור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים