מלחמת החנויות: Epic שואבת מידע מ-Steam, מפרטת תוכניות לעתיד

Valve נאלצה להתגונן מפני חנות המשחקים של Epic, ה-Epic Games Store, כאשר התגלה בימים האחרונים כי Epic שואבת מידע אישי של המשתמש מ-Steam. זאת לצד ההכרזה של Epic על עתיד החנות שלה, שלפי החברה תציג אפשרויות חדשות בחנות אשר המשתמשים הלינו על חסרונן. יחד עם עניינה של Epic במשחקים בלעדיים, נראה כי שתי החנויות עומדות על סף מאבק של ממש.

Epic חשפה את תוכניותיה לטווח הקרוב והרחוק עבור חנות המשחקים שלה. במהלך החודשים הקרובים החברה תאפשר להעלות את שמירות המשחקים שלנו לענן, תשפר את התמיכה ב-DLC, תאפשר תמיכה בחבילות משחקים, תעצב מחדש את דפי החנות עם אפשרויות חיפוש חדשות, תציג שיפורים למצב ה-Offline ותאפשר תמחור המשחקים לפי איזורים שונים בעולם.

תוך חצי שנה, מבטיחה Epic, נראה אפשרויות כמו ביקורות גולשים למשחקים, תמיכה במודים, אפשרויות תשלום חדשות, מטבעות נוספים, Overlay למשחקים ומעקב אחרי זמן המשחק שלנו. אפשרויות נוספות יגיעו בהמשך הדרך, כמו Achievements ומתיחת פנים כוללת לפן החברתי של החנות. ניתן לראות את לוח הזמנים המפורט של החברה ב-Trello.

לצד מפת הדרכים של Epic החברה ממשיכה במהלכים אגרסיביים מול Steam. בימים האחרונים התגלה כי החנות של Epic מעתיקה קובץ מ-Steam עם מידע אישי: התוכנה של Epic מוצאת קובץ ב-Steam בשם localconfig.vdf ויוצרת עותק שלו. Epic מפענחת את הקובץ כדי למצוא את חבריו של המשתמש, על מנת שתוכל לחבר בין השחקן לחבריו גם ברשת של Epic. יש לציין כי הדבר נעשה רק בהסכמת המשתמש, כאשר השחקן מעוניין ש-Epic תייבא את חבריו מ-Steam.

למרות שהדבר מתבצע רק לבקשת המשתמש, Valve – כצפוי – אינה מרוצה מהמצב. החברה פרסמה הודעה מתגוננת לפיה היא בודקת את פעולותיה של החנות של Epic ותשקול כיצד להגיב. בינתיים הודיעה החברה כי תוכנת Steam אכן שומרת מידע אישי באופן מקומי על המחשב, כמו רשימת חברים ורשימת המשחקים בבעלות המשתמש, אולם מידע זה לא אמור להגיע לשירותים אחרים מ-Steam:

תוכנת Steam שומרת מידע על מחשב המשתמש כמו רשימת המשחקים שבבעלותך, רשימת החברים שלך ומידע אודות ההתחברות לחנות (בדומה לקבצי עוגיות בדפדפן). זהו מידע פרטי של המשתמש, שמאוחסן על המחשב הביתי ולא נועד שתוכנות אחרות ישתמשו בו, או יעלו אותו לשירותי צד ג’.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים