עדכון חדש של ווינדוס 10 שוב מצליח להשבית מחשבים

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חודש חדש מביא איתו בעיות חדשות לווינדוס 10 של מיקרוסופט ובעוד שהחברה הכריזה על שינוי מדיניות לגבי עדכוני מערכת ההפעלה ומנגנון עדכונים משופר שאמור למנוע תקלות כתוצאה מעדכוני תוכנה, עדכון חדש למערכת ההפעלה מצליח שוב להשבית מחשבים ברחבי העולם.

בעוד ששינוי המדיניות שיעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על עדכוני המערכת הוכרז בחודש מרץ האחרון, העדכון אשר יוסיף את המערכת החדשה יגיע רק בחודש מאי, מה שמותיר מספיק זמן לעדכון חדש ,KB4493509, לשבש את פעילותם של מחשבים המשתמשים במערכת CSV (ר”ת Cluster Shared Volumes) הנמצאת בשימוש בעיקר בסביבות עבודה עסקיות ולא פרטיות.

הפעלה מחדש של המחשב לאחר התקנת עדכון ה-KB4493509 הבעייתי מביאה מחשבים רבים למצב בו הם אינם מגיבים כתוצאה מהתנגשות העדכון עם תוכנות האנטי וירוס במחשב, מה שמביא להשבתה בפועל של המחשב, מצב חמור מהרגיל בהתחשב שמדובר במחשבים הנמצאים בשימוש בשוק העסקי.

בעיות ידועות בעדכון KB4493509 (מקור מיקרוסופט)
בעיות ידועות בעדכון KB4493509 (מקור מיקרוסופט)

המקרה החדש מדגיש שוב את חשיבות מתן השליטה למשתמש בעדכוני מערכת ההפעלה, כאשר ווינדוס 10 הספיקה לסבול מתקלות חוזרות ונשנות ב-18 חודשים האחרונים עם הפצת עדכונים בעיתיים בינואר, אפריל, אוקטובר ונובמבר 2018, כשעדכון בעייתי נוסף הספיק להגיע גם בפברואר 2019.

בעוד ברוב המקרים מומלץ לעדכן את התוכנות ומערכות ההפעלה השונות על מנת לפתור בעיות ולשפר את התוכנות השונות, חברת מיקרוסופט מצליחה להוכיח שוב ושוב כי בקרת האיכות של החברה סובלת מבעיות בשחרור עדכונים שמביאים יותר נזק מאשר תועלת, עם המלצה גורפת יחסית להימנע מהתקנת עדכונים חדשים מיד עם שחרוררם על ידי החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים