משחקי הכס: מה יקרה בפרק 3 של עונה 8?

הדרקון של החאליסי, מתוך משחקי הכס (תמונה באדיבות HBO) מתוך משחקי הכס (תמונה באדיבות HBO)

ראיתם את פרק 2 בעונה 8 של משחקי הכס. התחלתם לדבר עליו עם חברים, עם יקירים, עם עמיתים בעבודה – ובעיקר לחשוב על הפרק הבא. מה יהיה בו? מה יקרה שם? גם לנו יש מחשבות על העניין.

אם לא צפיתם עדיין בפרק, כדאי שתעצרו כאן. יהיו פה ספוילרים לפרק השני וספקולציות לגבי הפרק השלישי שמבוססות על מה שראינו, ועל הטיזר הקצר המצורף מטה, אותו HBO פירסמה.

מהטיזר ש-HBO פרסמה אי אפשר להסיק הרבה יותר ממה שכבר ידענו – מלך הלילה מביא את צבא האל מתים שלו לווינטרפל, וצפוי לנו קרב אימתני ועקוב מדם. כל חי שיפול יגדיל את צבא המתים, וכיוון שצפויים לנו עוד שלושה פרקים אחרי זה, קשה להאמין שמלך הלילה יובס. לא, כנראה שווינטרפל תיפול – אבל גיבורינו ימלטו. אבל מי ישאר לאחור? מי מחברינו הותיקים יפול בקרב הזה? הנה המחשבות שלנו בנושא, המבוססות אך ורק על מה שכולנו כבר יודעים, ובעיקר על מה שקרה בפרק האחרון.

השורדים המיועדים

יש דמויות שלא יכולות למות בפרק הזה. פשוט אין סיכוי – יש להן יותר מדי נושאים בעיות פתוחות שאי אפשר היה לפתור בכמה דיאלוגים בווינטרפל. נתחיל מדמות שראינו דווקא פחות ממנה – סנדור קלגיין. סנדור, שהיה ידוע גם בכינוי “הכלב”, לא מפחד למות. אף אחד לא שואל אותו אבל, כי המוות לא יבוא אליו. לסנדור, אתם מבינים, יש חשבון פתוח עם אל-מת אחר – עם גרגור, אח שלו. גם אם ווסטרוז כולה תקפא למוות, שום דבר לא יעצור את העימות בין האחים העצומים.

עוד דמויות שישרדו בוודאות הם הלאניסטרים. יכול להיות שאחד מהם ימות, אבל זה לא סביר. למה? אם תזכרו בפרק הראשון של העונה, לשכיר החרב ברון צפויה דילמה מוסרית קשה, שכן סרסיי הטילה עליו לוודא שטיריון וג’יימי לא יחזרו מהצפון. הדילמה הזאת לא תהייה מעניינת במיוחד אם מלך הלילה יפתור אותה בשביל ברון, לכן אחד הלאניסטרים חייב לשרוד, וסביר יותר ששניים.

סאמוול טארלי הוא בגדר הימור – לא הייתי שם כסף על זה שהוא ישרוד, אבל התחושה שלי היא שהוא לא ימות. הוא ישאר עד סוף הסדרה, יקח את גילי חזרה לאדמות אביו המת, ויגדל דור חדש של בני טארלי שלא צמאים לדם ולא מחנכים את בניהם להיות חיילים אכזריים. זה מרגיש לי כמו סוף הולם והוגן מאוד לסאמוול, ואני חושד שכותבי הסדרה חושבים את אותו הדבר.

אריה סטארק תשרוד גם היא – יש לה רשימה להשלים, אחרי הכל, ומלך הלילה לא יעצור אותה מלסיים את מסע הנקמה האישי שלה. ואם כבר מלך הלילה – גם הוא לא ימות, כמובן, וגם לא ג’ון, כי ג’ון עוד צריך להתעמת איתו לפחות פעם נוספת. השאלה היא – מי חסרי המזל שימותו?

אריה סטארק וג'ון סנואו מתוך משחקי הכס, עונה 8 (צילום: Helen Sloan, תמונה באדיבות HBO)
אריה סטארק וג’ון סנואו מתוך משחקי הכס, עונה 8 (צילום: Helen Sloan, תמונה באדיבות HBO)

מתים מהלכים

המוות שנראה הכי ברור הוא של תולע אפור. זה יהיה עצוב וזה יהיה כואב, צורב ובכללי די נוראי – אבל אחרי שהוא הבטיח למיסנדיי שהוא יקח אותה לנאאת’ ויגן על אנשיה, אין לו שום סיכוי לשרוד. צר לי, תולע אפור, נראה שהלילה בא אליך. כבונוס, יש סיכוי גבוה שהוא יחזור בהמשך כאחד האל-מתים.

צביטה נוספת בלב באה עם ההבנה שבריאן, ככל הנראה, גם לא תשרוד את הקרב הזה. בריאן היא דמות נהדרת, ובשבילי אישית היא ללא ספק אחת הדמויות האהובות גם בספרים וגם בסדרה. בשלב הזה ברור אבל, שהכותבים לא בטוחים מה לעשות איתה. היו לה תהליכים עם ג’יימי שנתקעו, יש את הבדיחה האינסופית עם טורמונד שלא באמת מתקדמת, ויש הבטחה להגן על סאנסה שקוימה. בריאן די מיצתה את עצמה בסדרה, ואחרי שנשמחה לאבירה כבר לא נשאר עוד שום דבר לעשות איתה. בפרק של שעה וחצי היא תקבל רגע עם ג’יימי, תקבל רגע עם טורמונד, תקבל רגע עם סאנסה, ותמות בגבורה.

מוות נוסף שמרגיש מאוד סביר הוא של דונדאריון. בריק דונדאריון מת כבר קרוב ל-20 פעמים, ותמיד חזר לחיים בידי ת’ורוס, הכהן שלו. כעת אין לו כהן, וגם אין לו מטרה ברורה כמו שהייתה פעם. עם חרבו הבוערת הוא ודאי יקצור רבים מהמתים החיים, וימות מות גיבורים שיאה למעמדו – כנראה תוך כדי שיציל את חייו של סנדור, ששוב יכעס שאנשים טובים מתים כדי שהוא, כלב אשפתות, ישרוד.

התחזית הבאה היא פחות תחזית ויותר משאלה – נדמה לי שהגיע הזמן לומר שלום לדאינריז. אחרי שנחשפו כל הקלפים, אחרי שג’ון סיפר לה מהי זהותו האמיתית, נדמה שהעולם הזה לא גדול מספיק לשני טארגאריינים. אולי גם טארגאריין אחד הוא יותר מדי – אבל ג’ון לא ימות בפרק הזה. אפשרי מאוד שימות בהמשך, אבל לא היום. אני לא אומר בבטחון שצריך להפרד מדאינריז, אבל ארבעה פרקים מסוף הסדרה זה כבר ראלי לחלוטין, והתזמון לזה הוא טוב.

משחקי הכס, עונה 8
משחקי הכס, עונה 8 (קרדיט תמונה: HBO/Helen Sloan, באדיבות yes)

בסימן שאלה

כל שאר הדמויות הן בסימן שאלה – חלקן ימותו, רובן כנראה לא, אבל אין איזשהו זרקור ודאיות על אף אחת מהן. נדמה שטורמונד ישרוד, כי כזה הוא, שורד, אבל אין שום סייג מלחסל אותו. יכול להיות שאד ימות בתור חייל משמר הלילה האחרון, אבל גם אם הוא ישרוד לא ישתנה הרבה. סר דאבוס, סר ז’ורה, סאנסה, ת’יאון גרייג’וי – כל אלה דמויות שיש “רווח” לכותבים גם במותן וגם בחייהן. נקווה רק שלא ישרדו יותר מדי – לא מצמאון דם, אלא כי מלך הלילה יפסיק להיות מפחיד אם הוא לא יגבה מספיק ראשים באחד הקרבות האימתניים ביותר שנראה בחיינו על מסך הטלוויזיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים