מיקרוסופט בטריליון דולר

לוגו מיקרוסופט סניף הרצליה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

רגע לפני כניסת חג שני של פסח פירסמה מיקרוסופט את דוחותיה הכספיים לסוף הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ וציינה לצד זאת אבן דרך משמעותית עת רשמה מניית החברה, ואילו לרגע קט, עליה שהובילה את שווי החברה אל מעבר לטריליון דולר. מיקרוסופט היא החברה האמריקאית השלישית שמגיעה ליעד זה, זאת אחר שהספיקו אפל ואמזון להשיג את היעד בשנה שעברה, ולפחות בשלב זה, שוויה של ענקית התוכנה גבוה יותר מכל אחת משתי אלו.

ההישג אינו קטן, ולא רק בשל ציון הדרך הסמלי בהיותה החברה בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם בשלב זה. מיקרוסופט נוסדה כחברת תוכנה וככזו הובילה את שוק מערכות ההפעלה לאורך שנים והפכה את מייסדיה, בראשם ביל גייטס, לאנשים המשפיעים והעשירים בעולם.

אולם המקום בו הצליחה מיקרוסופט להוביל את השוק לאורך שנים היה גם זה בו היא הציגה פספוס משמעותי, כאשר תחום המובייל, הצומח ביותר בעשור האחרון, חמק מידיה ולאחר מספר ניסיונות שיקום, רכישה גדולה למדי של חטיבת המובייל של נוקיה, השאירה מיקרוסופט מאחור את החלום של נוכחות מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים.

ואז הגיע סאטיה נאדלה

נאדלה נכנס לנעלי מנכ”ל מיקרוסופט עוד ב-2014, כשהוא תופס את מקומו של המנכ”ל היוצא באלמר. מנכ”ל מיקרוסופט החדש מציין עכשיו כ-5 שנים בתפקידו, כשעוד קודם לכן היה עובד ותיק מאוד של החברה ועבד בה כ-22 שנים, כשהוא מוביל את חטיבת הענן, שלימים תהפוך לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים שלה.

עוד ב-2017 הצליח סאטיה נאדלה להביא את שירותי הענן במיקרוסופט ליעדים שקבעה החברה ואף מעבר לכך, עם הכנסות שעלו על 20 מיליארד דולרים בשנת 2017, יעד שנקבע בכלל לשנת 2018. וכעת, בדוחות הרבעון הראשון של 2019 מציינים במיקרוסופט עליה של 41% בהנכסות משירותי הענן לנתון של 9.6 מיליארד דולר ברבעון בודד, כשהעליות המרכזיות בהכנסות החברה מוצגות דרך שירותים מבוססי ענן גם כן.

בתמונה: סאטיה נאדלה, מנכ”ל מיקרוסופט (קרדיט: יח”צ מיקרוסופט)

שירות Office 365 מבוסס הענן הראה עליה של כ-30% בהכנסות משנה לשנה ורשומים אליו כבר 34.2 מיליון לקוחות פרטיים, לעומת 30.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, כשהמחלקה העסקית של Office 365 רשמה כבר מעל 180 מיליון לקוחות פעילים ברמה החודשית.

סך הכנסותיה של מיקרוסופט ברבעון הראשון של 2019 עמד על 30.6 מיליארד דולר, עליה של 14% משנה לשנה, כשבצד הרווח התפעולי הציגה החברה עליה של 25% לנתון של 10.3 מיליארד דולר. מיקרוסופט מחלקת את ההכנסות לשלוש חטיבות:

  • מוצרים עסקיים ופרודקטיביות (הכנסות: 10.2 מיליארד, עליה של 14% משנה לשנה) – כוללת את מוצרי אופיס ואופיס 365, הרשת החברתית לינקדאין ומערכות Dynamics.
  • מוצרי ענן חכמים (הכנסות: 9.7 מיליארד, עליה של 22% משנה לשנה) -כוללת את שירותי הענן Azure ומוצרים לשרתים, כוללת גם את הרכישה האחרונה של GitHub.
  • מוצרי מחשוב אישי (הכנסות: 10.7 מיליארד, עליה של 8% משנה לשנה) – כוללת את מוצרי ווינדוס, Surface, חיפוש (מנוע Bing) ומשחקים.

תחום החומרה הוא אולי לא המשמעותי ביותר עבור מיקרוסופט, אך החברה מצליחה להציג נתוני מכירות לא רעים עבור מחשבי ה-Surface שלה מידי רבעון, עם מכירות בגובה 1.33 מיליארד דולר המהוות עליה של 21% משנה לשנה, אם כי מדובר בירידה אל מול נתון מרשים יותר של 1.86 מיליארד דולר ברבעון שחתם את שנת 2018.

ומה בכל זאת מצליחה מיקרוסופט לעשות במובייל? אחת מהאסטרטגיות שהובילה מיקרוסופט בהנהגתו של נאדלה עבור פלטפורמות המובייל הייתה מעבר מפיתוח מערכת ההפעלה לפיתוח אפליקציות ושירותים לפלטפורמות המובייל המובילות – אנדרואיד ו-iOS.

כיום ניתן למצוא שלל אפליקציות של מיקרוסופט, כולל גם לאנצ’ר לאנדרואיד, שהולכות וצוברות פופולריות. בשיחת הוועידה שלאחר פרסום תוצאותיה הכספיות האחרונות, ציין נאדלה כי אפליקציית המייל Outlook רשמה מעל 100 מיליון הורדות בשתי הפלטפורמות המובילות – זה עדיין רחוק ממעל ממיליארד הורדות של אפליקציית Gmail, אבל הישג מרשים לכשעצמו.

לחצו כאן לנתוני הדוחות המלאים באתר החברה.

אף שהצליחה מיקרוסופט לשבור את רף הטריליון דולר במהלך יום המסחר, סיימה החברה קצת מתחת לשווי של טריליון דולר. כעת היא נסחרת לפי שווי של כ-996 מיליארד דולר, ולשם השוואה, אפל רושמת כעת שווי של כ-963 מיליארד דולר ואמזון עומדת על כ-959 מיליארד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים