אחרי גיוסים של מאות מיליוני דולרים, הסטארטאפ Anki ייסגר

Anki Cozmo (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Anki Cozmo (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אנחנו שומעים הרבה על סטארטאפים מוצלחים ומצליחים, אך הסיפורים על אלו שנכשלו בדרך כלל עוברים מתחת לרדאר. הסיבה לכך ברורה – רוב הסטארטאפים נכשלים. אבל מידי פעם, אנחנו לומדים כי גם חברות סטארטאפ שזכו לכמות גיוסים נאה, מכירות מרשימות ומוצר ממש ממש חמוד, גם הן יכולות להיכשל, וכך בדיוק נראה שקרה עם Anki, שעל פי דיווח אתר Recode נמצאת כעת בתהליכי סגירה.

ההיכרות הראשונית של Anki עם העולם הגיעה באירוע המפתחים WWDC של אפל בשנת 2013, אז הציגה החברה את Anki Drive, מערכת שליטה במכוניות “בשלט רחוק” המתופעלת באמצעות האייפון. ההתלהבות הראשונית מהמוצר של Anki הייתה גדולה ומהר מאוד ניתן היה למצוא את החברה בכל מקום, בין אם בחדשות או בכנסים גדולים כדוגמת כנס המובייל בברצלונה.

Anki גייסה כ-200 מיליון דולר מאז נוסדה ב-2010 ועשתה זאת עם השקעות מקרנות שותפים מוכרות כדוגמת Andreesen Horowitz ו-Index Ventures. החברה אף דיווחה על הכנסות של מעל 100 מיליוני דולרים בשנת 2017 ועל ציפיה להציג נתונים טובים יותר ב-2018.

על פי הצהרה שסיפקה החברה לאתר TechCrunch, היא תחל בסבב פיטורים החל מהשבוע הבא. הסיבה? מהצהרת החברה אנו לומדים על ניסיונות לביצוע סבב גיוס כספים נוסף עבור Anki, כאשר השקעה שעמדה על הפרק מטעם משקיע אסטרטגי “נפלה” ברגע האחרון.

המוצרים האחרונים בגינם נודעה Anki היו רובוטים קטנים, חכמים ובעיקר חמודים, ה-Anki Cozmo, שגם עשה דרכו לישראל לאחרונה דרך המשווק באג, וה-Anki Vector. הרובוטים היוו את הכיוון החדש של Anki כחברה העוסקת יותר בתחום הרובוטיקה מאשר בצעצועים המיועדים לקהל הרחב, כשמאחורי הפיתוחים של הרובוטים עמד צוות המייסדים של החברה שהגיע מתחום פיתוח הרובוטים באוניברסיטת קרנגי מלון בפנסילבניה. סביב אותם רובוטים פיתחה החברה גם כלים לימודיים עבור ילדים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים